Automaattilaatikon öljynjäähdyttimen letkun paikkaus?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Automaattilaatikon öljynjäähdyttimen letkun paikkaus?

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

automaattilaatikon öljynlauhduttimen alaletku vuotaa kuskinpuoleisesta päädystä. voisko kierron katkaista väliaikaisesti jarruletkunpuristimella .puristaa kasaan . vai mikä auttais .ennen kun saa uuden letkun vaihdettua. olis hyvät neuvot tarpeen . voiko autolla ajaa :oops:
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Eipä kai tuosta haittaa ole, jos vaan saa puristettua kasaan, on aikas järeää ja jäykkää letkua varsinkin näin pakkasilla, ja näillä pakkasillahan siellä ei kai varsinaista jäähdytyskiertoa tapahdu koska mielestäni kierto on termostaattiohjattu. Viisammat kertokoon lisää. Katselin tuossa itsekin kansirempan yhteydessä niitä letkuja ja totesin ne aikas happaman näköisiksi puristusliitoksistaan.
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

no se on hyvä tieto jos olis se termari ohjattu . nin ei kuseskelis tallinlattialle .kysäsin letkua länsi-autosta höpötti jotain 160 eukkoo :evil:
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ruttunen kirjoitti:no se on hyvä tieto jos olis se termari ohjattu . nin ei kuseskelis tallinlattialle .kysäsin letkua länsi-autosta höpötti jotain 160 eukkoo :evil:
Juu-ei merkkiosaa...Ota lerssi irti ja kysy vaikka Dunlop-Hiflexiltä, että tekisivätkö uuden likimain vastaavan uusilla liittimillä. Tai sitten kysele purkaamoista. Toivottavasti tuon öljynjäähdyttimen liitos on paremmin irtoavaa sorttia, kun esim. kylmästöinnin lauhdittimen vastaava, jossa hyvällä tod.näköisyydellä prakaa avatessa koko kierteistetty osa...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

ruttunen kirjoitti:no se on hyvä tieto jos olis se termari ohjattu . nin ei kuseskelis tallinlattialle .kysäsin letkua länsi-autosta höpötti jotain 160 eukkoo :evil:
Jepjep, tonni oikeata rahaa letkunpätkästä :lol: Täytyisi itsellekin teettää uudet letkut vanhojen tilalle ennenkuin Brakaavat, Hi-flex voisi tosiaan olla varteenotettava vaihtoehto.

Tuosta vuodosta vielä, itse en ainakaan muista virtaussuuntaa näin kylmiltään, voisi olla varminta puristaa molemmat letkut jos autolla meinaa ajaa..?
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

oliko se termostaatti ohjattu, lauhduttimen kierto 8O
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ei ole termostaattiohjattu, ellei ole erillistä ilmajäähdytintä vaihteistoöljylle syylärin alla. Ne vaihteiston päätyyn menevät putket on aina vaihteistoöljyn paineessa. Banjopultit kyllä aukeaa nätisti.

Syylärin yläkulmaan tuleva jäykkä putkihan niistä kai usein ensiksi happanee puhki, kun saa suolaa ja kuraa siellä syylärin alla. Sinulla nyt sitten vuotaa se lyhyempi vaihteistolta syylärin alakulmaan menevä?

Hydraulikkafirmaan vaan vanhan letkun kanssa rakentamaan uutta letkua.

Tuolla yksi yritelmä letkurempasta, PCS:stä voi tiedustella saatavuutta:
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/letkut/

En ajaisi autolla tuo jäähdytyskierto tulpattuna.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Sorry, unohtui kokonaan kysyä että onko lisä jäähdytintä syylärin alla, itsellä on ja käsittelin aamupöpperöisessä mielessäni sitä :oops:
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

lisäjäähdytin syylärin alla :(
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

jus kirjoitti:Ei ole termostaattiohjattu, ellei ole erillistä ilmajäähdytintä vaihteistoöljylle syylärin alla.
Juu näin minäkin muistelen edelleen AamuPäällä, että lisäjäähdyttimen kierto on termarilla.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

öljynlauhdutinletku

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

joopa eipä myynnyt mulle länsi-autosta letkua . sano että ei enää toimiteta . nyt olis sitten mentävä letkuja teettämään konalaan dunlop- hiflex oy miten on tekevätkö heti kun vie mallin , siis vanha letkut . ja onko joku teettänyt kyseiset letkut ja mihin euromäärään pitää varautua .oli tänään kiinni lauantai .avoinna vaan arkisin 8-16 . :cry: ja vielä saako letkun irti ylä kautta , vai pitääkö nostaa pukille :cry: voisko sen lisäöljyn lauhduttimen ottaa pois käytöstä näkyy olevan hyppyletkulla alas jäähdyttäjältä .siinä näyttäis olevan sitten niin tupla jäähdytys :idea:
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: öljynlauhdutinletku

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

ruttunen kirjoitti:joopa eipä myynnyt mulle länsi-autosta letkua . sano että ei enää toimiteta . nyt olis sitten mentävä letkuja teettämään konalaan dunlop- hiflex oy miten on tekevätkö heti kun vie mallin , siis vanha letkut . ja onko joku teettänyt kyseiset letkut ja mihin euromäärään pitää varautua .oli tänään kiinni lauantai .avoinna vaan arkisin 8-16 . :cry: ja vielä saako letkun irti ylä kautta , vai pitääkö nostaa pukille :cry: voisko sen lisäöljyn lauhduttimen ottaa pois käytöstä näkyy olevan hyppyletkulla alas jäähdyttäjältä .siinä näyttäis olevan sitten niin tupla jäähdytys :idea:

No varmaan pärjäät hetken yhdelläkin jäähdyttäjällä, jos et nyt sitten
vedä koukussa vaunua tai muuta raskasta.
Tuota jäähdytintä kun ei edes ole kaikissa automaateissa.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

kun se letku vuotaa siitä liitoksen juuresta , niin katselin että kun pistäs poikki sen mutka osan ja liittäis hyppyletkuun jonka katkaisi juuresta poikki joka menee lisä öljynlauhduttimelle ja siihen tiukka liitos . niin pitäsköhän tuo noin ensiapuna. vai onko kovakin paine sillä vaihteisto öölillä kun on kierroksella :D
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Itsellä samanlaista ongelmaa. Onko letkuissa sama kierteytys onnistuuko seuraava toimenpide?

1. Otan syyläristä irti sen hyppyjohdon.
2. Otan irti ylimääräisestä jäähdyttimestä letkun joka tulee laatikosta.
3. Liitän laatikolta tulevan johdon hyppletkun tilalle suoraan syyläriin.

Noin saisin joksikin aikaa kierrettyä vuotavan jäähdyttimen jotta saan hankittua ehjän tilalle. Onnistuisiko tuo noin?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Vastaa Viestiin