Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Satkun tuulilasinpyyhin 40cm ja tuplikseen suositellaan 38cm pitkää pyyhintä. Lainasin tuossa tuplikseen satkun pyyhintä ja kyllähän tuo ikkunalle mahtuu. Mitä olette mieltä, kumpi koko on parempi?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
butch
"Koeajolla"

Viesti Kirjoittaja butch »

Minulla 40 senttiset jättivät pään kokoisen alueen keskelle näkökenttää pyyhkimättä kunnolla. Oli kyllä halpa merkkikin. Oli pakko vaihtaa saman tien 38 senttisiin ja ne kyllä pelittävät.
Saab 99 GL 5 Speed-83

Entisiä:
Saab 99 GL -77
Saab 900 GLS-78
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Noita 40 senttisiä olen pitänyt jo ties kuinka kauan. Hyvin ne on pelannu.

Piti muuten tänään ottaa Annista sumarin umpiot irti. Toinen oli miltei täynnä kiinteässä muodossa olevaa vettä. Irroitin sitten molemmat umpiot ja huuhtelin bezelit, o-renkaat ja umpiot Fairy-vedellä. Pitänee käydä hakemassa harakiristä parit läpiviennit, kun näytti olevan ainakin toisesta rikki <=> asennettu viimeksi peukalo keskellä kämmentä :oops:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
kristian
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja kristian »

kristian kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1003173

Pisti tuommoinen silmään, oli myös lehdessä ilmoitus... hintaa viitisen sataa euroa. Komia peli :)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1095290

Parin kuukauden aikana jo kolmas omistaja tuolla autolla, ensin Porissa myynnissä, sitten Jämijärvellä ja nyt Ähtärissä. Mikähän mahtaa olla vialla? :roll:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kristian kirjoitti:
kristian kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1003173

Pisti tuommoinen silmään, oli myös lehdessä ilmoitus... hintaa viitisen sataa euroa. Komia peli :)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1095290

Parin kuukauden aikana jo kolmas omistaja tuolla autolla, ensin Porissa myynnissä, sitten Jämijärvellä ja nyt Ähtärissä. Mikähän mahtaa olla vialla? :roll:
itsekin olen kiinnittänyt huomiota toistuviin myynti-ilmoituksiin jossa hinta laskee jatkuvasti, mutta onko tosiaan omistajakin vaihtunut noilla kerroilla?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Kannattaa muuten hankkia uudempi Saabi toiseksi autoksi, niin tajuaa, miten hyvä tuplis on :lol:

Tällä hetkellä suurin harmi on uudelleen tipahtanut kuskin istuin, enkä oo saanu sitä vielä korjattua jämäkäksi. Lisäksi toisen puolen vetari alkoi naputtaa käänteissä, joten voi tulla hintaa tulevan perjantain katsastuskorjauksille. Ajattelin tehdä sen tällä kertaa varman päälle ja vien pajalle, joka lupasi myös hoitaa katsastuksen samalla. Ja minä olen varautunut maksamaan sen, minkä se sitten maksaakaan :roll:
kristian
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja kristian »

lucaf kirjoitti:itsekin olen kiinnittänyt huomiota toistuviin myynti-ilmoituksiin jossa hinta laskee jatkuvasti, mutta onko tosiaan omistajakin vaihtunut noilla kerroilla?
No en kyllä aikaisempien myyjien nimiä muista enää, mutta paikkakunta ainakin vaihtunut muutama kymmenen kilometriä kerrallaan pohjoisempaan. Sinänsä vois olla kiinnostava yksilö, muttei nyt jaksais Ähtäriin asti ajella katsomaan (ellei sitten täysin varma olis ostohalukkuudesta) :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Anthuan
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

jariha kirjoitti:Tällä hetkellä suurin harmi on uudelleen tipahtanut kuskin istuin, enkä oo saanu sitä vielä korjattua jämäkäksi.
Itse korjasin 99:stä penkin pakettinarulla, punoin rautojen väliin "verkon" ja tuli topakka :D kymmenen minuutin homma eikä maksa paljoa. :wink:
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Anthuan kirjoitti:
jariha kirjoitti:Tällä hetkellä suurin harmi on uudelleen tipahtanut kuskin istuin, enkä oo saanu sitä vielä korjattua jämäkäksi.
Itse korjasin 99:stä penkin pakettinarulla, punoin rautojen väliin "verkon" ja tuli topakka :D kymmenen minuutin homma eikä maksa paljoa. :wink:
Oon mä sitä korjannukin, mutta pitäisi nostaa penkki paikaltaan, jotta pääsis kunnolla työskentelemään. Ahtaat paikat ja pakkanen tarkoittaa, että tulee tehtyä hätäkorjauksia :oops:
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

butch kirjoitti:Minulla 40 senttiset jättivät pään kokoisen alueen keskelle näkökenttää pyyhkimättä kunnolla. Oli kyllä halpa merkkikin. Oli pakko vaihtaa saman tien 38 senttisiin ja ne kyllä pelittävät.
Eilen tein lyhennysoperaation 40cm pitkille. Otin niistä sulat ja laitoin ne 38cm runkoihin. Molemmat boschina. Jostakin syystä tuo 40cm ei tykkää taipua suunnanvaihdoksessa ja jää päristelemään, jos lasi on vähänkin kuivempi. Nuo lyhyet pelaa selvästi paremmin. Olen jopa harkinnut ostavani joskus jotku 35cm tai tommoset ja kokeilla, toimisiko ne vieläkin paremmin, kun 38cm pitkät.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Itsellä nyt 38cm kuskilla ja 40cm apparilla, enkä juuri havaitse pyyhkivyydessä eroa. Ostin kuitenkin 38cm:t, pitäähän ne aidon kokoiset olla ;), mutta ovat vielä laittamatta.
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

No niin, viimeiaikaisisten huonojen katsastuskokemusten vuoksi, otin tupliksen kanssa varman päälle. Sovin ajan pajalle vetonivelten suojakumien vaihtoon ja lupasivat vielä hoitaa katsastuksen samalla. Ajattelin, että maksoi mitä maksoi ja maksoihan se 330 euroa, sisältäen toki katsastusmaksun. Uusiksi meni toinen vetonivel, yksi alapallo sekä etujarrupalat. Anyway, nyt on tupliksessa tuore leima ja vieläpä etuajassa :D

Mutta jotain huonoakin. Joku saattaa muistaa, kun jokin aika sitten taistelin laahaavien etujarrujen kanssa ja sain ne sitten lopulta kuriin. Vaivaa niistä ei ole viime aikoina ollut. Mutta kun olivat vaihtaneet nyt ne jarrupalat, niin jopas taas levyt punaisena hehkuu :evil:. Onko minulla toivoa, että nuo palat löytää vielä paikkansa kohtuullisen ajan myötä, vai vaihdanko kuluneet palat tilalle? Toimenpiteissä on maininta "etujarrujen puhdistus ja säätö", että mitähän tuo tarkoittaa?

Palataan iloisiin asioihin. Eli lukemia katsastuksen tarkastuskortilta:

Iskunvaimentimet edessä: 88%/91%
Iskunvaimentimet takana: 80%/84%

Jarruvoima edessä: 2.2kN/2.0kN
Jarruvoima takana: 1.3kN/1.2kN
Seisontajarru: 1.8kN/1.6kN

CO: 3.59%
CO2: 12.4
HC: 138ppm
O2: 0.3

Paljonkos toi CO saa muuten olla?
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jariha kirjoitti:Toimenpiteissä on maininta "etujarrujen puhdistus ja säätö", että mitähän tuo tarkoittaa?
käytännössä lienevät puhdistaneet pölystä kolot joihin jarrupalat tulee? kun tuo on kuitenkin mainittu, siitä lienee myös laskutettu, ja jos jarrujen puhdistuksesta ja säädöstä laskutetaan, mielestäni sellaiselle pitäisi löytyä myös katetta, eli itse veisin auton takaisin hieman kiukkuisena.

voihan fakta olla, että tuohon on vain lääkkeenä jarrusatuloiden avaus, tai vaihto, mutta uskoakseni ammatti-ihmisen pitäisi huomata jos satulat on niin jumissa ettei niitä kannata käyttää, ja huomauttaa siitä asikkaalle. vai olenko täysin väärässä?

edit: vai mitä jos ensin itse tarkistaisit mitä ne on säätäneet? onko ne palat siellä edes oikeinpäin? yleensähän huono satula takkuaa enemmän vanhoilla paloilla. itselläni on 2 ysiysiä joissa toinen satula toimii hyvin vain jos palasta on yli puolet kulutuspintaa jäljellä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

lucaf kirjoitti:voihan fakta olla, että tuohon on vain lääkkeenä jarrusatuloiden avaus, tai vaihto, mutta uskoakseni ammatti-ihmisen pitäisi huomata jos satulat on niin jumissa ettei niitä kannata käyttää, ja huomauttaa siitä asikkaalle. vai olenko täysin väärässä?
Milloin satula on jumissa? Ainakin se mäntä hyvin liikkuu miesvoimin ja muutenkin toiminta ollut yllätyksetöntä sitä laahausrupeamaa lukuunottamatta. Mutta jotakin kai niissä jarruissa on ollut, kun ovat palat vaihtaneet, sillä mielestäni ei ne vielä vaihtokunnossa olleet.
ari_viitanen
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Olikohan CO max 4.5 korjatkoon jos meni pahasti mettään
Ari 1622
Vastaa Viestiin