Pakko tunnustaa, että meinasin jäädä tonnarille kun alko sutii ja TCS pudotti ahtoja. Olis se ollut noloa jos näin olis päässyt käymään
Tonnari liikkuu
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tonnari liikkuu
Ajelin tänään Mimmin tonnarin perässä ja yllätys oli suuri kuinka kevyesti se liikkuu
. Perässä pysyttiin hyvin, mutta paljon teillä muilla on tehoja noissa "möhköissä"
Pakko tunnustaa, että meinasin jäädä tonnarille kun alko sutii ja TCS pudotti ahtoja. Olis se ollut noloa jos näin olis päässyt käymään
Pakko tunnustaa, että meinasin jäädä tonnarille kun alko sutii ja TCS pudotti ahtoja. Olis se ollut noloa jos näin olis päässyt käymään
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Nyt sain pumpattua Firgesin rakentajalta hieman faktaa.
- tonnarin vakioahtimella antoi 1barin paineella 400 Newtonia ja hieman alta kolmesataa heppaa.
- tällä isomalla ahtimella ei ole "penkitettyä" tulosta. rakentajan mukaan oli huomattavasti tehokkaampi.
No pannaan säätimet ja mittarit kiinni ja tuunataan.
Olis muuten kiva pitää jotkut Dyno-päivät.
- tonnarin vakioahtimella antoi 1barin paineella 400 Newtonia ja hieman alta kolmesataa heppaa.
- tällä isomalla ahtimella ei ole "penkitettyä" tulosta. rakentajan mukaan oli huomattavasti tehokkaampi.
No pannaan säätimet ja mittarit kiinni ja tuunataan.
Olis muuten kiva pitää jotkut Dyno-päivät.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
jaa enhän mä maininnut mitään nopeuksista
joten rajoitusten mukaanhan me aina ajelemme.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
oho!Firges9000 kirjoitti:Nyt sain pumpattua Firgesin rakentajalta hieman faktaa.
- tonnarin vakioahtimella antoi 1barin paineella 400 Newtonia ja hieman alta kolmesataa heppaa.
.
kylläpä hurjalta kuullostaa vajaa 300heppaa t3:lla ettei vaan olisi ollut isompi kompura siipi...?
koska alan "asiantuntijoiden" mukaan t3 trim 60:lla saa juuri ja juuri 300hv ja siinä sitten onkin isompi kompurasiipi mitä 9000 vakio t3:sessa.
vai löytyykö siitä 9000:n koneesta jotain muuta mikä voisi edesauttaa noihin tehoihin?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Re: Tonnari liikkuu
Joskus tuntuu että alkuperäisestä 150:stä heposestakin on muutama päässyt karkuun, joskus taas tuntuu että lähtee kun neekeri rusinapuskasta.potkuhousu kirjoitti:Perässä pysyttiin hyvin, mutta paljon teillä muilla on tehoja noissa "möhköissä"
Autoilu jollakin tavallisella perheautolla palauttaa jalat maanpinnalle ja auttaa arvostamaan Tonnaria sen ominaisuuksien mukaan... liian hyväänkin turtuu ja liikakaan ei ole sitten enää riittävästi.
Kait noita heposia on parisataa, mitattu ei ole, mutta perstuntumalta ja osien perusteella.
hupi & hinta
paljonko teillä on vaikuttanu noi tuuningit bensankulutukseen? Olisko hyviä vinkkejä miten 2.3 vapaasti hengittävästä sais helposti tehoja irti? Ei kai millään... kun ei ole turbonaattoria niin ei voi nostaa paineita...
K
K
-
2,3T sport
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: hupi & hinta
Aika vähän on tehtävissä vapaastihengittävän kohdalla tehojen noston suhteen900cm kirjoitti:paljonko teillä on vaikuttanu noi tuuningit bensankulutukseen? Olisko hyviä vinkkejä miten 2.3 vapaasti hengittävästä sais helposti tehoja irti? Ei kai millään... kun ei ole turbonaattoria niin ei voi nostaa paineita...
K
Tai paljonkin voi tehdä mut kulut karkaa hetkessä niin hurjiksi että ainakin Saabistille tulee halvemmaksi vaihtaa vapari turboon ja jatkaa sen parissa viripuuhia.
Aiheesta on ollut täällä foorumissa juttua aiemminkin mutten tähän hätään löytänyt sitä topic:ia linkitettäväksi
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
getting there
Moikat,
Olisko teillä seniori tunaajilla kertoa millaisia summia noi lastuttamiset (ja muut
maksaa ja missä kannattaisi tehdä. Suomessa? Muualla?
Mulla on vm. -92 CS automaatilla, ajettu 195tkm
Tehoja ilmeisesti ollut joskus 150hv
Tavoitteena vois olla sellainen 180-200 hv tässä ja nyt.
Vaatiiko lastu tms. automaattisesti pakosarjan laittoa. katalysaattoriahan tässä ei onneksi ole. Takapönttö menee itseasiassa just vaihtoon, eikä ihan muutenkaan liikaa innosta koko pakoputkiston uusiminen...
K
Olisko teillä seniori tunaajilla kertoa millaisia summia noi lastuttamiset (ja muut
Mulla on vm. -92 CS automaatilla, ajettu 195tkm
Tehoja ilmeisesti ollut joskus 150hv
Tavoitteena vois olla sellainen 180-200 hv tässä ja nyt.
Vaatiiko lastu tms. automaattisesti pakosarjan laittoa. katalysaattoriahan tässä ei onneksi ole. Takapönttö menee itseasiassa just vaihtoon, eikä ihan muutenkaan liikaa innosta koko pakoputkiston uusiminen...
K
potkuhousu kirjoitti:Ajelin tänään Mimmin tonnarin perässä ja yllätys oli suuri kuinka kevyesti se liikkuu. Perässä pysyttiin hyvin, mutta paljon teillä muilla on tehoja noissa "möhköissä"
Pakko tunnustaa, että meinasin jäädä tonnarille kun alko sutii ja TCS pudotti ahtoja. Olis se ollut noloa jos näin olis päässyt käymään
-
2,3T sport
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Koska autossasi ei ole trionic-moottorinohjausta niin Maptunin tuotteista ei ole apua, mutta Speedpartsilta löytyy lääke. Tuolta voit tutkailla itse.
http://www.speedparts.se/prod/newupgrad ... 0-93.shtml
Jos päädyt tilaamaan niin Pro Car Servicen Riku Seijari antaa hintatiedot ja toimittaa tavarat jos et asu Jyväskylän lähellä. Tarvittaessa he myös asentavat osat. Puh nro 014-282200.
Putkea ei ole pakko vaihtaa lastuttaessa. Putkistossa downpipe olisi hyödyllisin osa vaihdettavaksi. Viimeaikaisin keskustelu aiheesta tuolla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=6311
Tavoittelemasi hevos määrä pitäisi tulla kasaan jo tolla Steg1 lastulla
http://www.speedparts.se/prod/newupgrad ... 0-93.shtml
Jos päädyt tilaamaan niin Pro Car Servicen Riku Seijari antaa hintatiedot ja toimittaa tavarat jos et asu Jyväskylän lähellä. Tarvittaessa he myös asentavat osat. Puh nro 014-282200.
Putkea ei ole pakko vaihtaa lastuttaessa. Putkistossa downpipe olisi hyödyllisin osa vaihdettavaksi. Viimeaikaisin keskustelu aiheesta tuolla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=6311
Tavoittelemasi hevos määrä pitäisi tulla kasaan jo tolla Steg1 lastulla
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Periaatteessa juuri näin TURBO tonnarien kohdalla, mutta jos tuo auto on alunperin 150hv ja vuosimalli -92, niin kyseessä on vapaastihönkivä. Silloin ei ole tarjolla kuin bensalastua, joiden teholisä on jotain nollan ja olemattoman välillä vapareissa...2,3T sport kirjoitti:Koska autossasi ei ole trionic-moottorinohjausta niin Maptunin tuotteista ei ole apua, mutta Speedpartsilta löytyy lääke. Tuolta voit tutkailla itse.
http://www.speedparts.se/prod/newupgrad ... 0-93.shtml
Jos päädyt tilaamaan niin Pro Car Servicen Riku Seijari antaa hintatiedot ja toimittaa tavarat jos et asu Jyväskylän lähellä. Tarvittaessa he myös asentavat osat. Puh nro 014-282200.
Putkea ei ole pakko vaihtaa lastuttaessa. Putkistossa downpipe olisi hyödyllisin osa vaihdettavaksi. Viimeaikaisin keskustelu aiheesta tuolla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=6311
Tavoittelemasi hevos määrä pitäisi tulla kasaan jo tolla Steg1 lastulla
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Multa löyty Harisen dynossa Valkeekoskella 227 hv ja 390 nm.
Tuontiauto eli joku saksan veijari lastuttanu. Vai onkohan tehtaalta lähtiessä ollut tehokkaampi peli, eikös jotain voinut tilaus vaiheessa laittaa? Saakohan sitä selville mistään?
Tuontiauto eli joku saksan veijari lastuttanu. Vai onkohan tehtaalta lähtiessä ollut tehokkaampi peli, eikös jotain voinut tilaus vaiheessa laittaa? Saakohan sitä selville mistään?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon