bagi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

bagi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 19:46. Yhteensä muokattu 24 kertaa.
andelin
"Saabisti"
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:09
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja andelin »

Irrotus on melko yksinkertaista. Virtojen katkaisun jälkeen (ja pienen odottelu 15-30min) avataan ratin molemmilta sivuilta yhdet ruuvit (ovat "suojanappien" alla) ja bagi on irti. Sitten irrotetaan bagi sähköliittimistään (1-3 kpl, riippuu on ratissa kaukosäädöt) ja näin bagi on sylissä. Ratti lähtee pois akselistaan avaamalla mutteri akselin päästä ja nyppäämällä napakasti irti. Kasaaminen päinvastaisessa järjestyksessä (muista laittaa ratti oikeille pooreille).

Jotain vaiheita saattoi jäädä pois, mutta noin se suurinpiirtein menee...
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

...

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 15:40. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse en muistaakseni edes ottanut akun kenkää irti kun otin airbagin pois :oops:

Onneksi tuosta ei seurannut mitään ongelmia :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Ratti lähtee pois akselistaan avaamalla mutteri akselin päästä ja nyppäämällä napakasti irti.
VAROITUS! Muistakaa kun irrotatte sitä rattia olla ERITTÄIN varovaisia sen riuhtasun kanssa, koska siinä on suuri vaara että johtojen liittimet repeytyvät irti tuossa operaatiossa nimim. kokemusta on :oops:
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Pugman kirjoitti:
Ratti lähtee pois akselistaan avaamalla mutteri akselin päästä ja nyppäämällä napakasti irti.
VAROITUS! Muistakaa kun irrotatte sitä rattia olla ERITTÄIN varovaisia sen riuhtasun kanssa, koska siinä on suuri vaara että johtojen liittimet repeytyvät irti tuossa operaatiossa nimim. kokemusta on :oops:
Myös minulta löytyy kokemusta tuosta. Juotin johdot muttei todellakaan toiminut. :D Eli uutta kontaktiyksikkö kehiin. WIS varoittaa myös tuosta samaisesta hommasta, itse luin sen sitten kun olin jo tyrinyt. :lol:
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pugman »

hz81 kirjoitti:
Pugman kirjoitti:
Ratti lähtee pois akselistaan avaamalla mutteri akselin päästä ja nyppäämällä napakasti irti.
VAROITUS! Muistakaa kun irrotatte sitä rattia olla ERITTÄIN varovaisia sen riuhtasun kanssa, koska siinä on suuri vaara että johtojen liittimet repeytyvät irti tuossa operaatiossa nimim. kokemusta on :oops:
Myös minulta löytyy kokemusta tuosta. Juotin johdot muttei todellakaan toiminut. :D Eli uutta kontaktiyksikkö kehiin. WIS varoittaa myös tuosta samaisesta hommasta, itse luin sen sitten kun olin jo tyrinyt. :lol:
Joo mulla ihmeenkaupalla ja onneks onnistui se juottaminen, oliko miten kallis se kontaktiyksikkö muutes?


PS. Mikähän idea ketjun aloittajalla oli poistaa otsikko ketjusta!!!
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Pugman kirjoitti:
PS. Mikähän idea ketjun aloittajalla oli poistaa otsikko ketjusta!!!
Koska vanhentuneita viestejä joihin on vastattu ei näytä pystyvän poistaa niin täytyy tyytyä vain tyhjentämään ne.
Eikä sitä rattia kuulu tempaista irti vaan nitkutella (tietty mutteri pois paikoiltaan) kunnes ruori irtoaa booreiltaan.
Virrat vain pois päältä avaimesta ensin.
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pugman »

ng900aero kirjoitti:
Pugman kirjoitti:
PS. Mikähän idea ketjun aloittajalla oli poistaa otsikko ketjusta!!!
Koska vanhentuneita viestejä joihin on vastattu ei näytä pystyvän poistaa niin täytyy tyytyä vain tyhjentämään ne.
Eikä sitä rattia kuulu tempaista irti vaan nitkutella (tietty mutteri pois paikoiltaan) kunnes ruori irtoaa booreiltaan.
Virrat vain pois päältä avaimesta ensin.
OT.
Ajattelimpa vaan vastata tähän viestiin enkä aloittaa aiheesta uutta koska tämä on ensimmäinen ratin/bägin irrotukseen liittyvä topikki mikä löytyy haulla. Ja ainakin itse en ole tottunut bägiratteja irrottelemaan vaan kokemusta vaan bägittömistä niin ajattelin olla varoittavana esimerkkinä tapauksesta.
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Pugman kirjoitti:
Joo mulla ihmeenkaupalla ja onneks onnistui se juottaminen, oliko miten kallis se kontaktiyksikkö muutes?
Mulla jäi bägin valo palamaan juotoksesta huolimatta. Jouduin myös jatkamaan johtoa eli ei varmaan resistanssit ihan täsmännyt. :D
Uusi kontaksiyksikkö maksoi Pro-Carservicellä muistaakseni noin satasen.
ng900aero kirjoitti:
Koska vanhentuneita viestejä joihin on vastattu ei näytä pystyvän poistaa niin täytyy tyytyä vain tyhjentämään ne.
Eikä sitä rattia kuulu tempaista irti vaan nitkutella (tietty mutteri pois paikoiltaan) kunnes ruori irtoaa booreiltaan.
Virrat vain pois päältä avaimesta ensin.
Miksi niitä vanhoja viestejä pitäisi poistaa? Eikös tässä eräs idea juuri ole se ettei aina tarvitse tehdä uutta ketjua vaan voi hakea HAULLA vanhoja jo samaa asiaa käsitelleitä ketjuja ja usein apu löytyy sieltä?! Erittäin erikoinen tuo tyyli tuo tyhjennys .
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Hyvä keino on myös vain löysätä muttari ja jättää ns. huulille näin ei ole riskiä että ratti irtoaa kokonaan nyppiessä :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
VVV
"Hirsch"
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

hz81 kirjoitti: Miksi niitä vanhoja viestejä pitäisi poistaa? Eikös tässä eräs idea juuri ole se ettei aina tarvitse tehdä uutta ketjua vaan voi hakea HAULLA vanhoja jo samaa asiaa käsitelleitä ketjuja ja usein apu löytyy sieltä?! Erittäin erikoinen tuo tyyli tuo tyhjennys .
Samaa olen aina välillä ihmetellyt... :?
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
vihtori
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 11:29
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vihtori »

Frostgrey kirjoitti:Hyvä keino on myös vain löysätä muttari ja jättää ns. huulille näin ei ole riskiä että ratti irtoaa kokonaan nyppiessä :wink:
Näin 9-3:n WIS:kin neuvoo muistaakseni tekemään, niin säästyy se johtohässäkkä.
#2777
9-3 SC TTid Vector A6 vm.-08
Vastaa Viestiin