bagi
Irrotus on melko yksinkertaista. Virtojen katkaisun jälkeen (ja pienen odottelu 15-30min) avataan ratin molemmilta sivuilta yhdet ruuvit (ovat "suojanappien" alla) ja bagi on irti. Sitten irrotetaan bagi sähköliittimistään (1-3 kpl, riippuu on ratissa kaukosäädöt) ja näin bagi on sylissä. Ratti lähtee pois akselistaan avaamalla mutteri akselin päästä ja nyppäämällä napakasti irti. Kasaaminen päinvastaisessa järjestyksessä (muista laittaa ratti oikeille pooreille).
Jotain vaiheita saattoi jäädä pois, mutta noin se suurinpiirtein menee...
Jotain vaiheita saattoi jäädä pois, mutta noin se suurinpiirtein menee...
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
VAROITUS! Muistakaa kun irrotatte sitä rattia olla ERITTÄIN varovaisia sen riuhtasun kanssa, koska siinä on suuri vaara että johtojen liittimet repeytyvät irti tuossa operaatiossa nimim. kokemusta onRatti lähtee pois akselistaan avaamalla mutteri akselin päästä ja nyppäämällä napakasti irti.

9-3 SC Vector XWD -09
#3086
#3086
Myös minulta löytyy kokemusta tuosta. Juotin johdot muttei todellakaan toiminut.Pugman kirjoitti:VAROITUS! Muistakaa kun irrotatte sitä rattia olla ERITTÄIN varovaisia sen riuhtasun kanssa, koska siinä on suuri vaara että johtojen liittimet repeytyvät irti tuossa operaatiossa nimim. kokemusta onRatti lähtee pois akselistaan avaamalla mutteri akselin päästä ja nyppäämällä napakasti irti.


OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Joo mulla ihmeenkaupalla ja onneks onnistui se juottaminen, oliko miten kallis se kontaktiyksikkö muutes?hz81 kirjoitti:Myös minulta löytyy kokemusta tuosta. Juotin johdot muttei todellakaan toiminut.Pugman kirjoitti:VAROITUS! Muistakaa kun irrotatte sitä rattia olla ERITTÄIN varovaisia sen riuhtasun kanssa, koska siinä on suuri vaara että johtojen liittimet repeytyvät irti tuossa operaatiossa nimim. kokemusta onRatti lähtee pois akselistaan avaamalla mutteri akselin päästä ja nyppäämällä napakasti irti.Eli uutta kontaktiyksikkö kehiin. WIS varoittaa myös tuosta samaisesta hommasta, itse luin sen sitten kun olin jo tyrinyt.
PS. Mikähän idea ketjun aloittajalla oli poistaa otsikko ketjusta!!!
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
#3086
Koska vanhentuneita viestejä joihin on vastattu ei näytä pystyvän poistaa niin täytyy tyytyä vain tyhjentämään ne.Pugman kirjoitti:
PS. Mikähän idea ketjun aloittajalla oli poistaa otsikko ketjusta!!!
Eikä sitä rattia kuulu tempaista irti vaan nitkutella (tietty mutteri pois paikoiltaan) kunnes ruori irtoaa booreiltaan.
Virrat vain pois päältä avaimesta ensin.
OT.ng900aero kirjoitti:Koska vanhentuneita viestejä joihin on vastattu ei näytä pystyvän poistaa niin täytyy tyytyä vain tyhjentämään ne.Pugman kirjoitti:
PS. Mikähän idea ketjun aloittajalla oli poistaa otsikko ketjusta!!!
Eikä sitä rattia kuulu tempaista irti vaan nitkutella (tietty mutteri pois paikoiltaan) kunnes ruori irtoaa booreiltaan.
Virrat vain pois päältä avaimesta ensin.
Ajattelimpa vaan vastata tähän viestiin enkä aloittaa aiheesta uutta koska tämä on ensimmäinen ratin/bägin irrotukseen liittyvä topikki mikä löytyy haulla. Ja ainakin itse en ole tottunut bägiratteja irrottelemaan vaan kokemusta vaan bägittömistä niin ajattelin olla varoittavana esimerkkinä tapauksesta.
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
#3086
Mulla jäi bägin valo palamaan juotoksesta huolimatta. Jouduin myös jatkamaan johtoa eli ei varmaan resistanssit ihan täsmännyt.Pugman kirjoitti:
Joo mulla ihmeenkaupalla ja onneks onnistui se juottaminen, oliko miten kallis se kontaktiyksikkö muutes?

Uusi kontaksiyksikkö maksoi Pro-Carservicellä muistaakseni noin satasen.
Miksi niitä vanhoja viestejä pitäisi poistaa? Eikös tässä eräs idea juuri ole se ettei aina tarvitse tehdä uutta ketjua vaan voi hakea HAULLA vanhoja jo samaa asiaa käsitelleitä ketjuja ja usein apu löytyy sieltä?! Erittäin erikoinen tuo tyyli tuo tyhjennys .ng900aero kirjoitti:
Koska vanhentuneita viestejä joihin on vastattu ei näytä pystyvän poistaa niin täytyy tyytyä vain tyhjentämään ne.
Eikä sitä rattia kuulu tempaista irti vaan nitkutella (tietty mutteri pois paikoiltaan) kunnes ruori irtoaa booreiltaan.
Virrat vain pois päältä avaimesta ensin.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Samaa olen aina välillä ihmetellyt...hz81 kirjoitti: Miksi niitä vanhoja viestejä pitäisi poistaa? Eikös tässä eräs idea juuri ole se ettei aina tarvitse tehdä uutta ketjua vaan voi hakea HAULLA vanhoja jo samaa asiaa käsitelleitä ketjuja ja usein apu löytyy sieltä?! Erittäin erikoinen tuo tyyli tuo tyhjennys .

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -