DI/APC boksilla varustetut tonnarinne?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

DI/APC boksilla varustetut tonnarinne?

Viesti Kirjoittaja badfear »

Itselläni lähestyy hetki jolloin alan niputtamaan moottoria, ja nyt kiinnostaisikin tietää minkälaisia softia bokseissanne on?

Itse pähkäilen ohjelmoitavan ruiskun ja "stegien" välillä. Esim. Speedpartsilta taitaa löytyä bensa- ja apc/di lastut juuri tähän boksiin?

Ohjelmoitava olisi ehkä minun tapauksessa parempi vaihtoehto, koska moottori on sekasikiö ;)
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Ohjelmoitava. Saat sen avulla säädöt juuri niin hyviksi, kun jaksat hioa. Jos hommaat jonkun valmiin stegin se ei ymmärrä yhtään, miksi koneesi ei toimikaan kuin vakio. Jos ohjelmoitavan ruiskun/sytkän haluaa vimpan päälle säätöihin, lienee viisainta käydä dynossa. Myöskin dynossa juuri sinun autoosi tehty lastu on hyvä, mutta se menee perjaatteessa uusiksi kun teet seuraavan kerran muutoksia.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Tuollaista vastausta juuri pelkäsinkin ;) Eli 99% varmaan onkin että hankin ohjelmoitavan ruiskun/sytkän, yksi vahva vaihtoehto on DTA:n E48 EXP, josta löytyisi kaikki tarpeellinen.

Olisinkin vain halunnut udella millä tavoin olette lastuttaneet APC/DI boksejanne, ja onko ei-räätälöidyt lastut tuoneet jotain ongelmia mukanaan?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Uskoisin, että vakiokuntoiseen DI/APC tonttuun valmiit lastut toimii täysin siinä missä paljon yleisemmät Trionic-lastutkin trionic tonnareissa. Asian tekee sitten "mielenkiintoiseksi", jos koneelle on tehty kaikkea muutakin kivaa, kuin mitä noiten stegxx:n mukana yleensä tulee (lähinnä siis ilmanputsari & putkisto).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

ei sen DI/APC: n tarvi koneen kokoon panosta tietää yhtään mitään jos siihen lastuun on ohjelmoitu vaikka 1.1bar jatkuvaa painetta niin se pitää sen kierrosalueen loppuun jos vain turbossa riittää tuotot.

todelliset ongelmat tulee LH:n kanssa koska ne vakiosuuttimet jos oikeesti virittää, joutuu vaihtaan reippaasti isompiin (kuten itsekin vaihdan) niin suuttimien aukioloajat on mitä sattuu...

niin ja kuten todettua jos vaihdatkin isomman turbon ja ajelet 2.0barin paineilla, joutuu ohjelmoimaan LH:n taas uusiksi ja se maksaa, jos siihen edes kukaan rupeaa.

eli ohjelmoitava ruisku kannattaa hommata jos on ylim. rahaa....

DI/APC:n lastuissa on se ongelma että valikoima on todella suppea.
ja en kyllä jaksa luottaa niiden nakutuksenestoon...
joissain softissa on ihan järetön overboost.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Niin...saas nähdä miten tulee kestämään ja toimimaan jos autossa on muutakin kikkailua kuin mitä mihinkin stegiin on suunniteltu...Oli pakko testata omaa saapasta SP:n steg3 lastuilla tässä askettäin (auto kun on nyt seisonnassa mutta....) ja kun peruspaineet oli hieman liian korkeat niin ahtoi n.1.8 baria jolloin uskon kyllä koneen nakuttavan aika helposti eikä ruisku varmaan toimi enää kunnolla. Nämä tee se itse-kikkailut on aina hieman arpajaistavaraa että jos raha riittää niin kannattaa sijoittaa esim niihin ohjelmoitaviin ruiskuihin,ovat hiukkasen parempaa tavaraa kuin nämä meikäläisen halpa chipit.
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Tuota juuri tarkoitin, eli ns. massalastut ovat juurikin sinnepäin tehtyjä.

Tuollaiset, luokkaa "1.8 bar" ahdot eivät kyllä ole mistään kotoisin sellaisessa moottorissa jossa vakio sisuskalut, ei kovin kauaskatseista.

Saabin moottoreissa muutenkin kova ruttu, esim. juuri B202:ssä 9.0:1, joka kyllä antaa ymmärtää että kovin suuria ahtoja ei moottoriin ole tarkoitettu. Oli sitten kuinka hyvä tahansa tuo APC. Omaan moottoriin tiputetaan puristus tuonne 8.2-8.5 paikkeille, joka kuulostaa jo turbomoottorin puristuksilta :)
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Täytyy tuoda esille vielä yksi vaihtoehto lastujen ja säädettävien ruiskujen tilalle..itse sain hiljattain paikalleen lisäruiskun, missä on yksi MSD:n 998cc suutin. Kytkeytymispaine 0.5 bar ja ensituntumat on hyvät. Säädöt on tällä hetkellä päin kuusta, kun ruisku on ollut kiinni aikaisemmin ~400hp autossa, mutta eipähän ainakaan ole pelkoa laihoista seoksista :) .. Palailen asiaan, kunhan pääsen taas rullille.
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin