Saako Hinata?
Saako Hinata?
Saako Automaattivaihteista 9000CD vm-91 2.0vaparia Hinata N-vaihteella tai ollenkaan ja jos saa niin minkälaisen matkan?
Kaikki lukee auton ohjekirjassa, jos sellaisen satut omistamaan.
Mutta vastaten kysymykseesi, saa hinata ja öljyä on lisättävä lootaan muutama litra. Hinausnopeuden kanssa saa käyttää tervettä järkeä.
Matti
Mutta vastaten kysymykseesi, saa hinata ja öljyä on lisättävä lootaan muutama litra. Hinausnopeuden kanssa saa käyttää tervettä järkeä.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ei se hinausauto nyt _niin_ kallis ole. Kyllähän se hetken kirpaisee, mutta kun vertaa uuteen laatikkoon ja sen vaihtamisen vaivaan, niin tuntuu aika halvalta.
Mulla oli nimittäin moitteettomasti toimiva laatikko, mitä hinasin ensin 15km ja sitten vielä lisää 20km eri päivänä. Ei tullut motarin varressa vitutuksissani mieleen kiinni leikanneen auton vieressä lueskella manuaalia ja katella ohjeita öljynlisäämisestä. Loppu onkin sitten historiaa.
-köyhtynyt, mutta kokenut uuden laatikon onnellinen omistaja
Mulla oli nimittäin moitteettomasti toimiva laatikko, mitä hinasin ensin 15km ja sitten vielä lisää 20km eri päivänä. Ei tullut motarin varressa vitutuksissani mieleen kiinni leikanneen auton vieressä lueskella manuaalia ja katella ohjeita öljynlisäämisestä. Loppu onkin sitten historiaa.
-köyhtynyt, mutta kokenut uuden laatikon onnellinen omistaja
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Juu "poijjaat" puhuu asiaa, tonnari automaagia ei saa hinata kuin tod lyhyen matkan ja todella hiljaa+ ne pari litraa öljyä lisää, eli ei mitään 40-60km/h vauhteja. Sitten vielä kun saat auton kuntoon niin saat vaihella kaikki öljyt laatikkoon. Itellä 2 kertaa jääny tienposkelle auto ja joka kerta suosiolla tilannut hinurin, siittä huolimatta että hinaajia oli tyrkyllä.
Laatikosta hajoaa "jotain" joka aiheutuu hinauksesta...
Laatikosta hajoaa "jotain" joka aiheutuu hinauksesta...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Joo...
Kaikkihan alkoi siitä kun autossa nousi lämmöt Lähes tappiin ja jäi risteykseen eikä käynnistynyt enää Ajotietokone näytti siinä vaiheessa -24astetta(Vanhalahdentien ja Sipoontien risteys klo.6:50)
Hinattiin tuota koslaani ruokatunnilla n.1,5Kilometriä ja kaikki meni hyvin, Laitoin auton lämpötolppaan ja sulattelin autoa 5tuntia ja sit kaapeleilla saatiin käyntiin, ajoin Järvenpään Prisman Parkkihalliin jossa vaihdoi paksun letkun joka menee syylärin yläpäähän ja se oli helppoa, käynnistin uudelleen mutta se alkoi vuotamaan uudestaan nyt siitä syylärin yläpäästä mustan muovisen putken taitekohdasta
Kävin Prismasta ostamassa syylärin paikkaus nesteen (CRC), löin auton käyntiin ja ajoin suoraan Tervashongalle....Siellä ne saavat sen kuntoon.
Eli laatikko pelaa vaikka sitä nyt vähän hinattiinkin.
Pitäisköhän sanoa niille Tervashonkalaisille et vaihtais siihen laatikon öljyt samalla???
Hinattiin tuota koslaani ruokatunnilla n.1,5Kilometriä ja kaikki meni hyvin, Laitoin auton lämpötolppaan ja sulattelin autoa 5tuntia ja sit kaapeleilla saatiin käyntiin, ajoin Järvenpään Prisman Parkkihalliin jossa vaihdoi paksun letkun joka menee syylärin yläpäähän ja se oli helppoa, käynnistin uudelleen mutta se alkoi vuotamaan uudestaan nyt siitä syylärin yläpäästä mustan muovisen putken taitekohdasta
Kävin Prismasta ostamassa syylärin paikkaus nesteen (CRC), löin auton käyntiin ja ajoin suoraan Tervashongalle....Siellä ne saavat sen kuntoon.
Eli laatikko pelaa vaikka sitä nyt vähän hinattiinkin.
Pitäisköhän sanoa niille Tervashonkalaisille et vaihtais siihen laatikon öljyt samalla???
Hinattii Hiacella ja vauhtia oli sen 60km/h ja risteyksissä tietty pikkaassen vähemmän9000cst kirjoitti:Juu "poijjaat" puhuu asiaa, tonnari automaagia ei saa hinata kuin tod lyhyen matkan ja todella hiljaa+ ne pari litraa öljyä lisää, eli ei mitään 40-60km/h vauhteja. Sitten vielä kun saat auton kuntoon niin saat vaihella kaikki öljyt laatikkoon. Itellä 2 kertaa jääny tienposkelle auto ja joka kerta suosiolla tilannut hinurin, siittä huolimatta että hinaajia oli tyrkyllä.
Laatikosta hajoaa "jotain" joka aiheutuu hinauksesta...
Lisäsittekö sitä öljyä? Kai ne ylimääräiset sieltä pitää laskea pois. Vaikea uskoa, että ne öljyt siellä hinauksessa huononisivat, mutta jos ajattelee, että siellä jokiu kuluu enemmän hinatessa kuin ajaessa, niin se mikä on kulunut on öljyn seassa. Pelkkää spekulaatiota tämä siis.crashline kirjoitti:Jaa ajattelin vaan kun kirjoittivat et kandee vaihtaa nuo öljyt jos on hinannut niinku ite sillee perinteisestipeinu kirjoitti:Jos sä sen sinne ajoit, niin kai se sitten toimii
Korjatkaa ny ihmeessä jos olen hakoteillä...
Öljyn vaihdolle tulee hintaa joku 40e. Jos se tuo mielenrauhan, niin kaupan kautta.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Oisko sitä öljyä käsketty laittamaan siitä syystä enemmän, että laatikon öljypumppu ei pyöri moottorin ollessa sammuksissa ja laatikko jää ilman riittävää voitelua? Suuremmalla määrällä ehkä voisi toivoa jotain roiskevoitelua.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
on tullut hinattua omaa tonnaria useampi (3-5) kilometri kun laturi otti ja laukes, eikä hinuria raaskinut tilata.
ulinaa se piti 1. vaihteella jo ennen, tuon hinauksen jälkeen ääni koveni + jatkui myös 2. vaihteella (voitelu kateissa?)
n. kymmenen kilometrin ajon jälkeen hiljeni taas.
jännityksellä odotan milloin ottaa loota ja hajoaa, kilometrejä ei ole tuon jälkeen tullut kuin muutama kymmenen.
Edit: Ohjekirjan mukaan (muistaakseni, koska ei ole nyt käsillä sitä) pitää laatikkoon lisätä litra-pari lisää öljyä & hinata hiljaa. Suositellaan kyllä hinausautoa, jolla saa etupyörät ilmaan.
ulinaa se piti 1. vaihteella jo ennen, tuon hinauksen jälkeen ääni koveni + jatkui myös 2. vaihteella (voitelu kateissa?)
n. kymmenen kilometrin ajon jälkeen hiljeni taas.
jännityksellä odotan milloin ottaa loota ja hajoaa, kilometrejä ei ole tuon jälkeen tullut kuin muutama kymmenen.
Edit: Ohjekirjan mukaan (muistaakseni, koska ei ole nyt käsillä sitä) pitää laatikkoon lisätä litra-pari lisää öljyä & hinata hiljaa. Suositellaan kyllä hinausautoa, jolla saa etupyörät ilmaan.
#9403
Nyk: Saab 9-3 SC 2.0t AT Linear 2008
Ex: Saab 9000 CD 2.0i A 1991
Nyk: Saab 9-3 SC 2.0t AT Linear 2008
Ex: Saab 9000 CD 2.0i A 1991