Saksalaiset eivät pidä Saabista
Yksi asia miksi bemaria en osta. Ensimmäisenä kun autoon istuu ottaa selkään kipiää, en tiedä miksi.
Kai se penkki on vain niin matalalla ja oudossa asennossa Saabiin verrattuna. Autokoulussa ihmettelivät miksi haluan ajaa focuksella bemarin sijasta, vaikka ei se focuskaan mikään ihme ollut.
Bemarissa muutama hyvä asia, hiljaisuus ja vakaa meininki, mutta toisaalta joku vanhempi 5xx m-bemari ei ole yhtään hiljaisempi kuin tonnari.
Kai se penkki on vain niin matalalla ja oudossa asennossa Saabiin verrattuna. Autokoulussa ihmettelivät miksi haluan ajaa focuksella bemarin sijasta, vaikka ei se focuskaan mikään ihme ollut.
Bemarissa muutama hyvä asia, hiljaisuus ja vakaa meininki, mutta toisaalta joku vanhempi 5xx m-bemari ei ole yhtään hiljaisempi kuin tonnari.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Vaikka näin olisikin, voisin kuitenkin suositella vieraan merkin foorumilla käyttämään hieman vähemmän ylistyspainotteisia sanoja/superlatiiveja, ihan vain turhan tappelun ja vääntämisen välttämiseksi. Ainahan mielipiteitä voi esittää, mutta on hieman provosoivaa sanoa jonkin olevan parasta. Varsinkin automaailmassa. Ylistysviesti saa äkkiä hyvinkin negatiivisen ja ylimielisen mielikuvan aikaan lukijassa. Ja tämä siis oma mielipide...Speedou kirjoitti: Tohon en voi sanoa muuta, kuin että hieno provo tai sitten olet vain sokea. Aika monesti todettu, että e39 sisusta on tehty ensiluokkaisista materiaaleista ja viimeistely parasta tasoa. Penkit ja niiden materiaalit on toki sitten varustelistalta valittavia asioita.

Ps. Toissapäivänä todistin tapahtumaa, jossa uusi 500-sarjalainen hyytyi tienposkeen ja konepellin avaamisen jälkeen päätyi hinausauton kyytiin

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Juu, varataan tällä palstalla tämä ylistys vaan Saabille niin ollaan kaikki tyytyväisiä ja puhdasuskoisia.VVV kirjoitti: Vaikka näin olisikin, voisin kuitenkin suositella vieraan merkin foorumilla käyttämään hieman vähemmän ylistyspainotteisia sanoja/superlatiiveja, ihan vain turhan tappelun ja vääntämisen välttämiseksi. Ainahan mielipiteitä voi esittää, mutta on hieman provosoivaa sanoa jonkin olevan parasta. Varsinkin automaailmassa. Ylistysviesti saa äkkiä hyvinkin negatiivisen ja ylimielisen mielikuvan aikaan lukijassa. Ja tämä siis oma mielipide...![]()
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Tästäkin topicista tuli sitten saab vs bmwkimmop kirjoitti:Juu, varataan tällä palstalla tämä ylistys vaan Saabille niin ollaan kaikki tyytyväisiä ja puhdasuskoisia.VVV kirjoitti: Vaikka näin olisikin, voisin kuitenkin suositella vieraan merkin foorumilla käyttämään hieman vähemmän ylistyspainotteisia sanoja/superlatiiveja, ihan vain turhan tappelun ja vääntämisen välttämiseksi. Ainahan mielipiteitä voi esittää, mutta on hieman provosoivaa sanoa jonkin olevan parasta. Varsinkin automaailmassa. Ylistysviesti saa äkkiä hyvinkin negatiivisen ja ylimielisen mielikuvan aikaan lukijassa. Ja tämä siis oma mielipide...![]()

Vaikka ollaankin merkkiuskollisia, niin kyllä monesta muustakin merkistä löytyy paljon hyvää.. Muutama täälläkin harrastaa ilmiselvää provoa, josta he nauttivat..
Kuitenkin olisi hyvä saada rakentavampaa keskustelua, kuten täällä muutama on yrittänyt
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Minä nyt olen tasapuolisesti kaikkea yksisilmäisyyttä vastaan, siitä tuo kommentti.Turbo16 kirjoitti: Tästäkin topicista tuli sitten saab vs bmw
Vaikka ollaankin merkkiuskollisia, niin kyllä monesta muustakin merkistä löytyy paljon hyvää.. Muutama täälläkin harrastaa ilmiselvää provoa, josta he nauttivat..
Kuitenkin olisi hyvä saada rakentavampaa keskustelua, kuten täällä muutama on yrittänyt
Noin yleisesti olen sitä mieltä että kaikissa merkeissä on hyvät puolensa ja että nykyään kaikissa on omat laadunvalvontaongelmansa. Merkin tason minun mielestäni määritteleekin se kuka suhtautuu näihin ongelmiin parhaiten, omien kokemusten perusteella Saab on kaukana siitä kuuluisasta premiumista.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
En viittanut sinuunkimmop kirjoitti:Minä nyt olen tasapuolisesti kaikkea yksisilmäisyyttä vastaan, siitä tuo kommentti.Turbo16 kirjoitti: Tästäkin topicista tuli sitten saab vs bmw
Vaikka ollaankin merkkiuskollisia, niin kyllä monesta muustakin merkistä löytyy paljon hyvää.. Muutama täälläkin harrastaa ilmiselvää provoa, josta he nauttivat..
Kuitenkin olisi hyvä saada rakentavampaa keskustelua, kuten täällä muutama on yrittänyt
Noin yleisesti olen sitä mieltä että kaikissa merkeissä on hyvät puolensa ja että nykyään kaikissa on omat laadunvalvontaongelmansa. Merkin tason minun mielestäni määritteleekin se kuka suhtautuu näihin ongelmiin parhaiten, omien kokemusten perusteella Saab on kaukana siitä kuuluisasta premiumista.

Niin onhan siitä nyt ollut kauan jo juttua, että Saabbi on väliin putooja.. Hinta on premium-luokasta revitty, mutta laatu/varustelu ei ole ihan premium-tasoa.. Tosin arvostan Saabeissa jotain ihan muuta kuin varusteluja..
Kuten tässäkin topicissa todettiin.. Loistavaa ajaa sellaisella autolla, jota ei joka kadun kulmassa näy

Kuten kaveripiirissä omaa satkuani sanotaan "Köyhän miehen Porscheksi"

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Premiumia ei juuri löydy muista kuin yli 60K € hintaisista autoista tänäpäivänä,jos niistäkään.
Hvänä esimerkkinä Jaguar X-type jossa helmalevikkeet kiinni popniiteillä korissa, huhuh.
Ei enää niin premiumia, ja kyllähän se niin on että laatuvertailua voi suorittaa ainoastaan saman hintaluokan peleissä.
Muuten se on sama jos vertaa esikoululaisen ja kuudesluokkalaisen tietotaitoa?
Hvänä esimerkkinä Jaguar X-type jossa helmalevikkeet kiinni popniiteillä korissa, huhuh.
Ei enää niin premiumia, ja kyllähän se niin on että laatuvertailua voi suorittaa ainoastaan saman hintaluokan peleissä.
Muuten se on sama jos vertaa esikoululaisen ja kuudesluokkalaisen tietotaitoa?
Koko premium-käsite on täysin viraton, se näyttää vain tarkoittavan mielikuvissa kallista autoa ja kalliita huoltoja/varaosia.renner kirjoitti:Premiumia ei juuri löydy muista kuin yli 60K € hintaisista autoista tänäpäivänä,jos niistäkään.
Hvänä esimerkkinä Jaguar X-type jossa helmalevikkeet kiinni popniiteillä korissa, huhuh.
Ei enää niin premiumia...
Jos sillä haluttaisiin tarkoittaa todellista laatua niin se sopisi varmaankin parhaiten joihinkin perusjapseihin, ainakin kestävyyden ja valmistuslaadun suhteen.
Eikä premium voi tarkoittaa myöskään mitään yksilöllistä vaihtoehtoa japseihin verrattuna koska jaggeja, bemareita, mesejä ja audeja on kaikki paikat pullollaan (aivan kuin Suomessa Saabejakin).
Samoja vikoja noissa Saabia kalliimmissa saksalaisissakin on eli isommalla rahalla ei näytä saavan parempaa autoa (jossei nyt satu arvostamaan jotain tiettyjä ominaisuuksia joita Saabissa ei ole).
Ainakaan täällä skandinaviassa ei Saabi ole kovin yksilöllinen, markettien pihat on täynnä noita, tosin saksalainen varmaankin saisi yksilöllisyyttä koska ei niitä siellä kovin paljoa näytä olevan.
Mitäs vikaa muuten popniiteissä on, jossei niitä helmalevikkeitä ole tarkoitus kaiken aikaa irrotella niin kait se on aivan sama ovatko kiinni niiteillä vai ruuveilla?
Edit: itse en osta japskia mutta kaikissa kestävyystilastoissa vaan ovat kärkisijoilla joten ei ne huonoja voi olla. Täytyy vaan tyytyä korjailemaan noita eurovessoja

Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Tammi 30, 2007 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Noup, on aina ihmetyttänyt vaan tuo premiumjuttu kun kukaan ei tiedä mitä sillä tarkoitetaan tai että mitä autoja se ylipäätään koskee, mutta silti kaiki käyttävät tuota käsitettärenner kirjoitti:Taitaa olla Tuusbyyn Aerolla känkkäränkkäpäivä.

Onko esim. Lada 110 premium-auto vai ei? Mielestäni on jos se toimii hyvin

Jossain suoli24-hupipalstalla Saabia ei tunnuta välistä luokiteltavan premiumkastiin kuuluvaksi ilmeisesti koska on liian halpa.
Saksassa taitaa kuitenkin olla ilmeisen kallis uutena esim. Suomeen verrattuna koska esim.käytetyn 9-5 Aeron hinnalla löytyy uudempia ja ainakin Suomessa kalliimpia sakemanneja.
Ainakin btcf:n kirjoitusten mukaan ongelmia tuntuu kyseisessäkin automerkissä riittävän samalla tavalla kuin Saabeissa

Ja ei tuo oma buimuri mikään helmiostos ollut, mutta se nyt on yksinomaan auton maahantuoneen amatöörin vika kun ei viitsinyt tukia autoa tarkemmin

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Eikös premium-luokka viittaa ylempään luokkaan eli keskivertoa perheautoa paremmin varusteltu yksilö..ng900aero kirjoitti:Noup, on aina ihmetyttänyt vaan tuo premiumjuttu kun kukaan ei tiedä mitä sillä tarkoitetaan tai että mitä autoja se ylipäätään koskee, mutta silti kaiki käyttävät tuota käsitettärenner kirjoitti:Taitaa olla Tuusbyyn Aerolla känkkäränkkäpäivä.
Onko esim. Lada 110 premium-auto vai ei? Mielestäni on jos se toimii hyvin
Jossain suoli24-hupipalstalla Saabia ei tunnuta välistä luokiteltavan premiumkastiin kuuluvaksi ilmeisesti koska on liian halpa.
Saksassa taitaa kuitenkin olla ilmeisen kallis uutena esim. Suomeen verrattuna koska esim.käytetyn 9-5 Aeron hinnalla löytyy uudempia ja ainakin Suomessa kalliimpia sakemanneja.
Ainakin btcf:n kirjoitusten mukaan ongelmia tuntuu kyseisessäkin automerkissä riittävän samalla tavalla kuin Saabeissa
Ja ei tuo oma buimuri mikään helmiostos ollut, mutta se nyt on yksinomaan auton maahantuoneen amatöörin vika kun ei viitsinyt tukia autoa tarkemmin
Elikkäs toi 50 000€ -> kalliimmaat autot ovat mielestäni premium-luokan autoja.. Ehkä toi hinta määrittele aika rajustikkin tuon luokan..
Sitten on yli 100 000€ maksavat premium tai urheiluautot..
Kyllähän esim. isompi mersu on suunniteltu teknillisesti paljon paremmin kuin puolet vähemmän maksava auto ja onhan se nyt selvää, ettei ole varaa käyttää suunnitteluun saman verran rahaa..
Saabillahan on suunnitteilla se premium-luokan auto kilpailijaksi S-tyypin mersua vastaan..
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Eli GM:n ei tarvitsisi kuin nostaa Saabien hintoja päästäkseen "premium-kastiin"Turbo16 kirjoitti:
Eikös premium-luokka viittaa ylempään luokkaan eli keskivertoa perheautoa paremmin varusteltu yksilö..
Elikkäs toi 50 000€ -> kalliimmaat autot ovat mielestäni premium-luokan autoja.. Ehkä toi hinta määrittele aika rajustikkin tuon luokan..
Sitten on yli 100 000€ maksavat premium tai urheiluautot..
Kyllähän esim. isompi mersu on suunniteltu teknillisesti paljon paremmin kuin puolet vähemmän maksava auto ja onhan se nyt selvää, ettei ole varaa käyttää suunnitteluun saman verran rahaa..
Saabillahan on suunnitteilla se premium-luokan auto kilpailijaksi S-tyypin mersua vastaan..

Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Tammi 30, 2007 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.