Röpöttää!?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
speed82
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 13:30
Paikkakunta: Tampere

Röpöttää!?

Viesti Kirjoittaja speed82 »

9000 -89 TA röpötteelee ja käy miten sattuu vähän kierroksista riippuen. Olisko ideoita mistä vikaa etsiskellä. Koitin varmasti toimivalla DI-kasetilla ja ainakaan siinä vika ei ollut kun sama meininki vaan jatkui. Vika alkoi moottoritielle kiihdytettäessä. Pysähdyin huoltoasemalle ihmettelemään röpötystä ja kun lähdin ajeleen kotio päin niin vika poistui. Taas seuraavana päivänä sama homma, mutta nyt vika ei hävinnykkään. Ilmanputsari ja tulpat vaihdettu.
MISSÄ VIKA???
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Tuolla "apua äkkiä"-threadin kommenteissa voisi olla tarkastamisen arvoisia seikkoja sinunkin ongelmaasi. Tarkista ainakin alipaineletkut ja myös imuputki: itsellä sekosi auto kesken ohituksen viime keväänä. Syy: imuputki pullahatanut irti kaasuläppäkotelolta, ja auto tietty hyytyi siihen paikkaan. Oli vain sen verran nätisti lähtenyt, että ei ensi tutkailulla ottanut silmään noinkaan ilmeinen juttu, joka sentään on päälimmäisenä konehuoneessa... :oops:

Ihan siis siitä päätellen, että hyytyi motarille kiihdytettäessä: siellä on ollut siis ylipainetta hengityspuolella, kuten minullakin ohittaessa. Siinä ne heikoimmat lenkit sitten paljastuu! :wink:
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jees, itsekin olen saanut kaasuläppäkotelolle menevän kumilurttanan laitettua huolimattomasti paikoilleen, tuloksena kunnon kiihdytyksessä ryytynyt Saabi. Hetken aikaa tuota piti tosiaan ihmetellä ennen kuin otti silmään...Myös imuputkelta by-passille menevän haaran klemmari jäi kerran kiristämättä, tuloksena taas kiihdytyksessä ryytynyt Saappi :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
speed82
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 13:30
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja speed82 »

Vika taisi löytyä. Imulurttana ilmamäärämittarilta turpolle halki. Huomena romarille etsiin uutta lurttanaa.
Missä myydään imuilmanlämpötila-antureita, motonetin listassa ei ollut?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

speed82 kirjoitti:Vika taisi löytyä. Imulurttana ilmamäärämittarilta turpolle halki. Huomena romarille etsiin uutta lurttanaa.
Missä myydään imuilmanlämpötila-antureita, motonetin listassa ei ollut?
Saabin tiskillä tai romiksella.

Imuilman lämpöanturi sijaitsee sitten siinä alumiinisessa imuputkessa, ja muistaakseni sitä ei ole "vakiona" -89 tontussa, vaan tuli vasta joskus -91 tietämillä LH 2.4.X:n mukana. Saatan kyllä muistaa väärinkin...

Ruiskun lämpöanturi sen sijaan on imusarjan alla sen keskivaiheilla, ja se mittaa sitten jäähdytysnesteen lämpötilaa...Lisäksi on mittariston lämpömittarille oma anturinsa, ja sekin mittaa vaan jäähdytysnesteen lämpötilaa. Muita lämpöantureiuta ei ole, paitsi tietysti EDU:n ulkoilman lämpöanturi etuspoilerissa, jonka lukemia voi ihailla "ajotietokoneen" näytöltä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
speed82
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 13:30
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja speed82 »

Voi ***tana. Ei se vika ollu siinäkkään vaikka immun ja turbon välinen kumiputki oli puoliks halki. Huomena täytyy kokeilla uus bensan suodatin. Muuta ei enää tu paljon mieleen kun uus DI-kasetti ja imuilman otto on nyt katsottu.
Kirjotelkaa jos tulee jotain mahdollisia vikoja mieleen.
speed82
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 13:30
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja speed82 »

No eipä ollut suodatinkaan. Kertokaa ny hyvät pojjaat et mistä seuraavaks vikaa etsiskelis? Taidan huomena varmuuden välttämiseks hakee vielä uudet tulpat. Muita ideoita???
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eihän bensapumpun siirtopumppu ole kaput?
speed82
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 13:30
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja speed82 »

Pystyykö sitä testaan mitenkään ja missä pumppu sijaitsee?
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

voikos immi tehdä tuota?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Minulla oli joskus imusarjan alla sijaitsevan lämpötila-anturin liitin hapettunut täyteen vihreätä mönjää, ja kone häälyi ja röpötti. Putsasin sen ja vika poistui, tosin voi olla pelkkää sattumaakin ja "vika" oli jossain muualla.

Jokatapauksessa kannattaa puhdistella kaikki liittimet mitä näkee mutta varmasti olet jo niin tehnyt.
speed82
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 13:30
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja speed82 »

otin immun johdon irti niin kone kävi vielä huonommin, check engine valo syttyi ja kone sammahti lopulta. Kuuluuko se metallilanka siä immun sisällä olla kokonaan läpi siitä "kehästä" vai ennemmin sellanen piikki. Itelläni se on piikki, onko ok?
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Irrota koko immu ja katso tarkemmin valoa vasten, siellä pitäisi näkyä noin parin sentin halkaisijaiseksi neliskulmioksi ripustettu lanka joka on niin ohutta että sen juuri näkee, näin ainakin itsellä 2,3TA:ssa :)
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Ainaki mulla on immus platina lanka U mallisesti ripustettu, check-engine syttyy jos on vikaa siinä, samalla voi mitata immun 3:s ja 6:s navoista yleismittarilla että co-potikan perussäätö on oikein, 380 ohm:ia...
9000 T16 -87
speed82
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 13:30
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja speed82 »

Voisko tyhjäkäynti moottori tehdä vastaavat oireet? Näyttää olevan melko käsitellyn näköinen.
Vastaa Viestiin