Saksalaiset eivät pidä Saabista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Niin harvalla foorumilla ylistetään foorumin mukaista merkkiäkään kuten täällä... kai siihen on tarve kuten kissan hännän nostoon. Ruohohan on aina huonompaa aidan takana.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Turbo16 kirjoitti:
Saabillahan on suunnitteilla se premium-luokan auto kilpailijaksi S-tyypin mersua vastaan..
Mikäs juttu tuo nyt on, kuulostaa aika huonolta idealta, kannattaakohan lähteä johonkin vähänmyyvään seuraavaan hintaluokkaan rakentamaan autoa pientä ostajakuntaa varten?
Eikö 9-3 ja 9-5 ole olleet just oikeassa koko- ja hintaryhmässä, ja SC:nkin myynti on osoittanut sen millaisia autoja porukka haluaa ostaa.
En epäile yhtään etteivätkö saisi tehtyä laadukasta kallista autoa mutta luulisi että yli 100kiloeuron autonostajat lienevät senverta vanhoillisia että hankkivat esim mersun laadusta tms. seikoista piittaamatta?
Aika hyvin on keskustelu karannut aiheesta, mutta alkuperäiseen aiheseen palatakseni sanoisin että hyvä vaan jos sakemannit eivät osta Saabeja, jääpähän ainakin sielläpäin autoillessa jäljelle yllätysmomentti kun turbosaabi kulkeekin aika haipakkaa eikä sen perässä niin vaan pysytäkään millään perusvehkeellä ;)

Kaikenmaailman pikkubemuilla ja GTI-golffeilla kyllä koettivat viimeksikin jurnutella perässä :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

ng900aero kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:
Saabillahan on suunnitteilla se premium-luokan auto kilpailijaksi S-tyypin mersua vastaan..
Mikäs juttu tuo nyt on, kuulostaa aika huonolta idealta, kannattaakohan lähteä johonkin vähänmyyvään seuraavaan hintaluokkaan rakentamaan autoa pientä ostajakuntaa varten?
Eikö 9-3 ja 9-5 ole olleet just oikeassa koko- ja hintaryhmässä, ja SC:nkin myynti on osoittanut sen millaisia autoja porukka haluaa ostaa.
En epäile yhtään etteivätkö saisi tehtyä laadukasta kallista autoa mutta luulisi että yli 100kiloeuron autonostajat lienevät senverta vanhoillisia että hankkivat esim mersun laadusta tms. seikoista piittaamatta?
Aika hyvin on keskustelu karannut aiheesta, mutta alkuperäiseen aiheseen palatakseni sanoisin että hyvä vaan jos sakemannit eivät osta Saabeja, jääpähän ainakin sielläpäin autoillessa jäljelle yllätysmomentti kun turbosaabi kulkeekin aika haipakkaa eikä sen perässä niin vaan pysytäkään millään perusvehkeellä ;)

Kaikenmaailman pikkubemuilla ja GTI-golffeilla kyllä koettivat viimeksikin jurnutella perässä :D
Offtopic: Ole hassu kaveri
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

VVV kirjoitti:Vaikka näin olisikin, voisin kuitenkin suositella vieraan merkin foorumilla käyttämään hieman vähemmän ylistyspainotteisia sanoja/superlatiiveja, ihan vain turhan tappelun ja vääntämisen välttämiseksi. Ainahan mielipiteitä voi esittää, mutta on hieman provosoivaa sanoa jonkin olevan parasta. Varsinkin automaailmassa. Ylistysviesti saa äkkiä hyvinkin negatiivisen ja ylimielisen mielikuvan aikaan lukijassa. Ja tämä siis oma mielipide... :wink:
Olet oikeassa. Jotenkin olen itse vain ollut merkeille avoin ja ymmärrän (no en nyt kaikkien merkkien kohdalla) miksi joku suosii tietyn merkkistä autoa. Kuitenkin tykkään kärjistää asioita, jotka ovat itsestään selviä, mutta X-merkin lasit päässä ei jotkut pysty asiaa myöntämään.
STCF #3
VVV
"Hirsch"
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

kimmop kirjoitti:
VVV kirjoitti: Vaikka näin olisikin, voisin kuitenkin suositella vieraan merkin foorumilla käyttämään hieman vähemmän ylistyspainotteisia sanoja/superlatiiveja, ihan vain turhan tappelun ja vääntämisen välttämiseksi. Ainahan mielipiteitä voi esittää, mutta on hieman provosoivaa sanoa jonkin olevan parasta. Varsinkin automaailmassa. Ylistysviesti saa äkkiä hyvinkin negatiivisen ja ylimielisen mielikuvan aikaan lukijassa. Ja tämä siis oma mielipide... :wink:
Juu, varataan tällä palstalla tämä ylistys vaan Saabille niin ollaan kaikki tyytyväisiä ja puhdasuskoisia.
Enpä nyt ihan tuotakaan tarkoittanut. :roll: Jos vaivaudut käyttämään hieman maalais-/kaupunkilaisjärkeä, saatat huomata että en vaatinut mitään yksipuolista ylistystä, vaan "Ainahan mielipiteitä voi esittää, mutta on hieman provosoivaa sanoa jonkin olevan parasta. Varsinkin automaailmassa. Ylistysviesti saa äkkiä hyvinkin negatiivisen ja ylimielisen mielikuvan aikaan lukijassa.". Ja tätä voi soveltaa keskusteluun mistä hyvänsä automerkistä. Ei kaikkea tarvitse ajatella niin äärimmäisesti. Ompas taas hermot pinnassa porukalla.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
VVV
"Hirsch"
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Speedou kirjoitti: Olet oikeassa. Jotenkin olen itse vain ollut merkeille avoin ja ymmärrän (no en nyt kaikkien merkkien kohdalla) miksi joku suosii tietyn merkkistä autoa. Kuitenkin tykkään kärjistää asioita, jotka ovat itsestään selviä, mutta X-merkin lasit päässä ei jotkut pysty asiaa myöntämään.
Tottapa tuokin. Itse en ole Saabia tai sen osia väittänyt parhaaksi mahdolliseksi, enkä myöskään Audia, VW:tä yms. kulkineita, joita on tullut ajettua. Kalskahtaa vain korvaan hieman pahalta sanoa jonkin olevan parasta automaailmassa, jossa hyvin paljon riippuu yksilöistä ja mielipiteistä sekä puhtaasta tuurista.

Pahoittelen jos jonkun mielestä vaadin palstaa vain ja ainostaan Saabin ylistykseen ja muiden mollaamiseen. :wink: Tämä ei ollut tarkoitus, vaan ainoastaan VÄLTTÄÄ jälleen uusi "Saab vs. joku muu" keskustelu, jolla on potentiaalia yltyä fanaattiselle tasolle...
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

VVV kirjoitti:Tottapa tuokin. Itse en ole Saabia tai sen osia väittänyt parhaaksi mahdolliseksi, enkä myöskään Audia, VW:tä yms. kulkineita, joita on tullut ajettua. Kalskahtaa vain korvaan hieman pahalta sanoa jonkin olevan parasta automaailmassa, jossa hyvin paljon riippuu yksilöistä ja mielipiteistä sekä puhtaasta tuurista.

Pahoittelen jos jonkun mielestä vaadin palstaa vain ja ainostaan Saabin ylistykseen ja muiden mollaamiseen. :wink: Tämä ei ollut tarkoitus, vaan ainoastaan VÄLTTÄÄ jälleen uusi "Saab vs. joku muu" keskustelu, jolla on potentiaalia yltyä fanaattiselle tasolle...
Jeps, samaa mieltä olen. Ensiluokkainen materiaali ei kuitenkaan ole valetta sen suhteen että saksalaisissa tahtoo nuo pinnat olla esim. aitoa nahkaa. Tuli muuten CC Aeron viggenin kojelaudasta tyylikäs kun päällysti sen samalla nahalla, mitä e39:ssä käytetään! Ihan vain vinkiksi.

Mä en ainakaan saanut tuollaista kuvaa, mutta hymyillään kaikki ja ajetaan niillä mistä pidetään! Perheessä olisi edelleen Saabeja, jos nelivetoisuus ei olisi pakollinen asia. Se olisi minusta erittäin hieno juttu. Omaan käyttöön Saab ei kuitenkaan tarjoa sitä parasta mahdollista, siksi BMW, joka ei ole mukava, ei laadukas (nitisee vähä sieltä sun täältä) saati säästäväinen. Tarjoaa kuitenkin autona mulle kaiken tarpeellisen ;)
STCF #3
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

9-5T kirjoitti:uusimman 7-sarjan tullessa myyntiin oli sen lehtitaskut keinonahkaa.
Premium -sellaistako..? :wink:
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

ng900aero kirjoitti:Mikäs juttu tuo nyt on, kuulostaa aika huonolta idealta, kannattaakohan lähteä johonkin vähänmyyvään seuraavaan hintaluokkaan rakentamaan autoa pientä ostajakuntaa varten?
Se oli ihka aito mätäkuun juttu. Eiköhän Volkkari demonnut riittävän hyvin miten käy kun lähdetään leikkimään isojen poikien markkinoillle... ei auta hyvä tuotekaan jos ei ole oikeaa imagoa.

Saab voi tehdä oikean isojen poikien auton, joka maksaa saman kuin oikeat isojen poikien autot, mutta silloin täytyy varautua vastaavaan suosioon kuin esim isoilla sitikoilla... ja GM tuskin lähtee siihen leikkiin :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

9-5T kirjoitti:uusimman 7-sarjan tullessa myyntiin oli sen lehtitaskut keinonahkaa.
Ettei vain olisi ollut keinonahaksi naamioitua aitoa nahkaa... hieman vastaavaa kuin mersun muoviksi naamioitu jalopuu. Taitolajihan sekin on saada luonnonmateriaalista synteettisen näköinen :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

9-5T kirjoitti:Ihmeen hyvin olivat naamioineet nahan takapuolenkin mutta bemuhan tekee kaiken hyvin.
Kyllä saksalainen osaa :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

VVV kirjoitti: Enpä nyt ihan tuotakaan tarkoittanut. :roll: Jos vaivaudut käyttämään hieman maalais-/kaupunkilaisjärkeä, saatat huomata että en vaatinut mitään yksipuolista ylistystä, vaan "Ainahan mielipiteitä voi esittää, mutta on hieman provosoivaa sanoa jonkin olevan parasta. Varsinkin automaailmassa. Ylistysviesti saa äkkiä hyvinkin negatiivisen ja ylimielisen mielikuvan aikaan lukijassa.". Ja tätä voi soveltaa keskusteluun mistä hyvänsä automerkistä. Ei kaikkea tarvitse ajatella niin äärimmäisesti. Ompas taas hermot pinnassa porukalla.
En minäkään nyt tuota välttämättä 100% tosissani tarkoittanut mutta olen huomannut että pariin muuhun merkkifoorumiin verrattuna täällä ollaan huomattavan herkkänahkaisia oman merkin vertailuissa muihin merkkeihin.

Merkkiuskollisuus on sellainen asia että monesti se saa alkunsa täysin sattumalta sen mukaan mikä eka auto sattuu olemaan ja sitten mennään lauman mukana.

Itse aion ton käyttöpelin vaihdon yhteydessä kyllä tutkia muita merkkejä jo senkin takia että kun lukee tuota SS-osastoa niin näkyy samat kolinat ja natinat vaivaavan näitä ihan uusiakin joten kehitystä ei tapahdu -> jospa kokeilisi jotain aivan muuta.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

kimmop kirjoitti:
VVV kirjoitti: Enpä nyt ihan tuotakaan tarkoittanut. :roll: Jos vaivaudut käyttämään hieman maalais-/kaupunkilaisjärkeä, saatat huomata että en vaatinut mitään yksipuolista ylistystä, vaan "Ainahan mielipiteitä voi esittää, mutta on hieman provosoivaa sanoa jonkin olevan parasta. Varsinkin automaailmassa. Ylistysviesti saa äkkiä hyvinkin negatiivisen ja ylimielisen mielikuvan aikaan lukijassa.". Ja tätä voi soveltaa keskusteluun mistä hyvänsä automerkistä. Ei kaikkea tarvitse ajatella niin äärimmäisesti. Ompas taas hermot pinnassa porukalla.
En minäkään nyt tuota välttämättä 100% tosissani tarkoittanut mutta olen huomannut että pariin muuhun merkkifoorumiin verrattuna täällä ollaan huomattavan herkkänahkaisia oman merkin vertailuissa muihin merkkeihin.

Merkkiuskollisuus on sellainen asia että monesti se saa alkunsa täysin sattumalta sen mukaan mikä eka auto sattuu olemaan ja sitten mennään lauman mukana.

Itse aion ton käyttöpelin vaihdon yhteydessä kyllä tutkia muita merkkejä jo senkin takia että kun lukee tuota SS-osastoa niin näkyy samat kolinat ja natinat vaivaavan näitä ihan uusiakin joten kehitystä ei tapahdu -> jospa kokeilisi jotain aivan muuta.
Perusteltu kritiikki on tervetullutta mutta turha kouhkaaminen ja provoilu varmastii saa tunteet pintaan (huvittuneisuuden lähinnä).
Minun mielestä saabistit ovat nimenomaan terveimmin autoonsa suhtautuvia ylä- ja alamäissä jos vertailukohtana pidetään bimmeristejä, autisteja ja mersumiähiä.
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Yksi ystäväni osti käytettynä (esittelyauto) X3 3,0i katumaasturin. Hintaa oli yli 50 k€ ja uutena reippasti yli 60 k€, eli siis pitäisi aikaisemmin täälä lukemani määritelmän mukaan olla premium-auto siis. No, ainakin kojelauta oli kovin muovisen ja ankean näköinen. Yhtään ei 5 v. vanhan saapin tarvinnut vierellä hävetä, päinvastoin. Siinä oli navigaatori ja sen ruutu oli yhtä yleelinen kuin vahan 70-luvun kvartsikellon näyttö. Siinä oli vielä sellainenkin vika, että lähti viemään aina Turkuun! Korjaus vaati monta korjaamokäyntiä.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Petter kirjoitti:Siinä oli vielä sellainenkin vika, että lähti viemään aina Turkuun! Korjaus vaati monta korjaamokäyntiä.
:lol: paha :lol:
Vastaa Viestiin