Saksalaiset eivät pidä Saabista
Niin harvalla foorumilla ylistetään foorumin mukaista merkkiäkään kuten täällä... kai siihen on tarve kuten kissan hännän nostoon. Ruohohan on aina huonompaa aidan takana.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Mikäs juttu tuo nyt on, kuulostaa aika huonolta idealta, kannattaakohan lähteä johonkin vähänmyyvään seuraavaan hintaluokkaan rakentamaan autoa pientä ostajakuntaa varten?Turbo16 kirjoitti:
Saabillahan on suunnitteilla se premium-luokan auto kilpailijaksi S-tyypin mersua vastaan..
Eikö 9-3 ja 9-5 ole olleet just oikeassa koko- ja hintaryhmässä, ja SC:nkin myynti on osoittanut sen millaisia autoja porukka haluaa ostaa.
En epäile yhtään etteivätkö saisi tehtyä laadukasta kallista autoa mutta luulisi että yli 100kiloeuron autonostajat lienevät senverta vanhoillisia että hankkivat esim mersun laadusta tms. seikoista piittaamatta?
Aika hyvin on keskustelu karannut aiheesta, mutta alkuperäiseen aiheseen palatakseni sanoisin että hyvä vaan jos sakemannit eivät osta Saabeja, jääpähän ainakin sielläpäin autoillessa jäljelle yllätysmomentti kun turbosaabi kulkeekin aika haipakkaa eikä sen perässä niin vaan pysytäkään millään perusvehkeellä

Kaikenmaailman pikkubemuilla ja GTI-golffeilla kyllä koettivat viimeksikin jurnutella perässä

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Offtopic: Ole hassu kavering900aero kirjoitti:Mikäs juttu tuo nyt on, kuulostaa aika huonolta idealta, kannattaakohan lähteä johonkin vähänmyyvään seuraavaan hintaluokkaan rakentamaan autoa pientä ostajakuntaa varten?Turbo16 kirjoitti:
Saabillahan on suunnitteilla se premium-luokan auto kilpailijaksi S-tyypin mersua vastaan..
Eikö 9-3 ja 9-5 ole olleet just oikeassa koko- ja hintaryhmässä, ja SC:nkin myynti on osoittanut sen millaisia autoja porukka haluaa ostaa.
En epäile yhtään etteivätkö saisi tehtyä laadukasta kallista autoa mutta luulisi että yli 100kiloeuron autonostajat lienevät senverta vanhoillisia että hankkivat esim mersun laadusta tms. seikoista piittaamatta?
Aika hyvin on keskustelu karannut aiheesta, mutta alkuperäiseen aiheseen palatakseni sanoisin että hyvä vaan jos sakemannit eivät osta Saabeja, jääpähän ainakin sielläpäin autoillessa jäljelle yllätysmomentti kun turbosaabi kulkeekin aika haipakkaa eikä sen perässä niin vaan pysytäkään millään perusvehkeellä
Kaikenmaailman pikkubemuilla ja GTI-golffeilla kyllä koettivat viimeksikin jurnutella perässä
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Olet oikeassa. Jotenkin olen itse vain ollut merkeille avoin ja ymmärrän (no en nyt kaikkien merkkien kohdalla) miksi joku suosii tietyn merkkistä autoa. Kuitenkin tykkään kärjistää asioita, jotka ovat itsestään selviä, mutta X-merkin lasit päässä ei jotkut pysty asiaa myöntämään.VVV kirjoitti:Vaikka näin olisikin, voisin kuitenkin suositella vieraan merkin foorumilla käyttämään hieman vähemmän ylistyspainotteisia sanoja/superlatiiveja, ihan vain turhan tappelun ja vääntämisen välttämiseksi. Ainahan mielipiteitä voi esittää, mutta on hieman provosoivaa sanoa jonkin olevan parasta. Varsinkin automaailmassa. Ylistysviesti saa äkkiä hyvinkin negatiivisen ja ylimielisen mielikuvan aikaan lukijassa. Ja tämä siis oma mielipide...
STCF #3
Enpä nyt ihan tuotakaan tarkoittanut.kimmop kirjoitti:Juu, varataan tällä palstalla tämä ylistys vaan Saabille niin ollaan kaikki tyytyväisiä ja puhdasuskoisia.VVV kirjoitti: Vaikka näin olisikin, voisin kuitenkin suositella vieraan merkin foorumilla käyttämään hieman vähemmän ylistyspainotteisia sanoja/superlatiiveja, ihan vain turhan tappelun ja vääntämisen välttämiseksi. Ainahan mielipiteitä voi esittää, mutta on hieman provosoivaa sanoa jonkin olevan parasta. Varsinkin automaailmassa. Ylistysviesti saa äkkiä hyvinkin negatiivisen ja ylimielisen mielikuvan aikaan lukijassa. Ja tämä siis oma mielipide...![]()

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Tottapa tuokin. Itse en ole Saabia tai sen osia väittänyt parhaaksi mahdolliseksi, enkä myöskään Audia, VW:tä yms. kulkineita, joita on tullut ajettua. Kalskahtaa vain korvaan hieman pahalta sanoa jonkin olevan parasta automaailmassa, jossa hyvin paljon riippuu yksilöistä ja mielipiteistä sekä puhtaasta tuurista.Speedou kirjoitti: Olet oikeassa. Jotenkin olen itse vain ollut merkeille avoin ja ymmärrän (no en nyt kaikkien merkkien kohdalla) miksi joku suosii tietyn merkkistä autoa. Kuitenkin tykkään kärjistää asioita, jotka ovat itsestään selviä, mutta X-merkin lasit päässä ei jotkut pysty asiaa myöntämään.
Pahoittelen jos jonkun mielestä vaadin palstaa vain ja ainostaan Saabin ylistykseen ja muiden mollaamiseen.

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Jeps, samaa mieltä olen. Ensiluokkainen materiaali ei kuitenkaan ole valetta sen suhteen että saksalaisissa tahtoo nuo pinnat olla esim. aitoa nahkaa. Tuli muuten CC Aeron viggenin kojelaudasta tyylikäs kun päällysti sen samalla nahalla, mitä e39:ssä käytetään! Ihan vain vinkiksi.VVV kirjoitti:Tottapa tuokin. Itse en ole Saabia tai sen osia väittänyt parhaaksi mahdolliseksi, enkä myöskään Audia, VW:tä yms. kulkineita, joita on tullut ajettua. Kalskahtaa vain korvaan hieman pahalta sanoa jonkin olevan parasta automaailmassa, jossa hyvin paljon riippuu yksilöistä ja mielipiteistä sekä puhtaasta tuurista.
Pahoittelen jos jonkun mielestä vaadin palstaa vain ja ainostaan Saabin ylistykseen ja muiden mollaamiseen.Tämä ei ollut tarkoitus, vaan ainoastaan VÄLTTÄÄ jälleen uusi "Saab vs. joku muu" keskustelu, jolla on potentiaalia yltyä fanaattiselle tasolle...
Mä en ainakaan saanut tuollaista kuvaa, mutta hymyillään kaikki ja ajetaan niillä mistä pidetään! Perheessä olisi edelleen Saabeja, jos nelivetoisuus ei olisi pakollinen asia. Se olisi minusta erittäin hieno juttu. Omaan käyttöön Saab ei kuitenkaan tarjoa sitä parasta mahdollista, siksi BMW, joka ei ole mukava, ei laadukas (nitisee vähä sieltä sun täältä) saati säästäväinen. Tarjoaa kuitenkin autona mulle kaiken tarpeellisen

STCF #3
Se oli ihka aito mätäkuun juttu. Eiköhän Volkkari demonnut riittävän hyvin miten käy kun lähdetään leikkimään isojen poikien markkinoillle... ei auta hyvä tuotekaan jos ei ole oikeaa imagoa.ng900aero kirjoitti:Mikäs juttu tuo nyt on, kuulostaa aika huonolta idealta, kannattaakohan lähteä johonkin vähänmyyvään seuraavaan hintaluokkaan rakentamaan autoa pientä ostajakuntaa varten?
Saab voi tehdä oikean isojen poikien auton, joka maksaa saman kuin oikeat isojen poikien autot, mutta silloin täytyy varautua vastaavaan suosioon kuin esim isoilla sitikoilla... ja GM tuskin lähtee siihen leikkiin

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Ettei vain olisi ollut keinonahaksi naamioitua aitoa nahkaa... hieman vastaavaa kuin mersun muoviksi naamioitu jalopuu. Taitolajihan sekin on saada luonnonmateriaalista synteettisen näköinen9-5T kirjoitti:uusimman 7-sarjan tullessa myyntiin oli sen lehtitaskut keinonahkaa.

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
En minäkään nyt tuota välttämättä 100% tosissani tarkoittanut mutta olen huomannut että pariin muuhun merkkifoorumiin verrattuna täällä ollaan huomattavan herkkänahkaisia oman merkin vertailuissa muihin merkkeihin.VVV kirjoitti: Enpä nyt ihan tuotakaan tarkoittanut.Jos vaivaudut käyttämään hieman maalais-/kaupunkilaisjärkeä, saatat huomata että en vaatinut mitään yksipuolista ylistystä, vaan "Ainahan mielipiteitä voi esittää, mutta on hieman provosoivaa sanoa jonkin olevan parasta. Varsinkin automaailmassa. Ylistysviesti saa äkkiä hyvinkin negatiivisen ja ylimielisen mielikuvan aikaan lukijassa.". Ja tätä voi soveltaa keskusteluun mistä hyvänsä automerkistä. Ei kaikkea tarvitse ajatella niin äärimmäisesti. Ompas taas hermot pinnassa porukalla.
Merkkiuskollisuus on sellainen asia että monesti se saa alkunsa täysin sattumalta sen mukaan mikä eka auto sattuu olemaan ja sitten mennään lauman mukana.
Itse aion ton käyttöpelin vaihdon yhteydessä kyllä tutkia muita merkkejä jo senkin takia että kun lukee tuota SS-osastoa niin näkyy samat kolinat ja natinat vaivaavan näitä ihan uusiakin joten kehitystä ei tapahdu -> jospa kokeilisi jotain aivan muuta.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Perusteltu kritiikki on tervetullutta mutta turha kouhkaaminen ja provoilu varmastii saa tunteet pintaan (huvittuneisuuden lähinnä).kimmop kirjoitti:En minäkään nyt tuota välttämättä 100% tosissani tarkoittanut mutta olen huomannut että pariin muuhun merkkifoorumiin verrattuna täällä ollaan huomattavan herkkänahkaisia oman merkin vertailuissa muihin merkkeihin.VVV kirjoitti: Enpä nyt ihan tuotakaan tarkoittanut.Jos vaivaudut käyttämään hieman maalais-/kaupunkilaisjärkeä, saatat huomata että en vaatinut mitään yksipuolista ylistystä, vaan "Ainahan mielipiteitä voi esittää, mutta on hieman provosoivaa sanoa jonkin olevan parasta. Varsinkin automaailmassa. Ylistysviesti saa äkkiä hyvinkin negatiivisen ja ylimielisen mielikuvan aikaan lukijassa.". Ja tätä voi soveltaa keskusteluun mistä hyvänsä automerkistä. Ei kaikkea tarvitse ajatella niin äärimmäisesti. Ompas taas hermot pinnassa porukalla.
Merkkiuskollisuus on sellainen asia että monesti se saa alkunsa täysin sattumalta sen mukaan mikä eka auto sattuu olemaan ja sitten mennään lauman mukana.
Itse aion ton käyttöpelin vaihdon yhteydessä kyllä tutkia muita merkkejä jo senkin takia että kun lukee tuota SS-osastoa niin näkyy samat kolinat ja natinat vaivaavan näitä ihan uusiakin joten kehitystä ei tapahdu -> jospa kokeilisi jotain aivan muuta.
Minun mielestä saabistit ovat nimenomaan terveimmin autoonsa suhtautuvia ylä- ja alamäissä jos vertailukohtana pidetään bimmeristejä, autisteja ja mersumiähiä.
Yksi ystäväni osti käytettynä (esittelyauto) X3 3,0i katumaasturin. Hintaa oli yli 50 k€ ja uutena reippasti yli 60 k€, eli siis pitäisi aikaisemmin täälä lukemani määritelmän mukaan olla premium-auto siis. No, ainakin kojelauta oli kovin muovisen ja ankean näköinen. Yhtään ei 5 v. vanhan saapin tarvinnut vierellä hävetä, päinvastoin. Siinä oli navigaatori ja sen ruutu oli yhtä yleelinen kuin vahan 70-luvun kvartsikellon näyttö. Siinä oli vielä sellainenkin vika, että lähti viemään aina Turkuun! Korjaus vaati monta korjaamokäyntiä.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253