Uutta aktuaattoria?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Uutta aktuaattoria?

Viesti Kirjoittaja Tero »

Uhri: 9000 2.3T, -92

Specs:

(+45 boksit by mats johansson) 3JT+DP

Mankku testattu, bypass testattu, di testattu, ei pitäisi olla vuotoja, ainut minkä kuntoa ei ole todettu on hukkaportinkello. Paineet olleet aiemmin 1.4-1.5, nykyyän n. 0.9-1.0. w-letku irti saadaan maximi vedot.

Varsinainen kysymys:

Miten testaan aktuaattorin kunnon / jos lähden sitten hankkimaan uuden, onko vinkkejä mikä kannattanee hommata, ja millaisilla peruspaineilla se tulisi olla. Ei liene vaikea operaatio vaihtaa?
Viimeksi muokannut Tero, Ti Tammi 30, 2007 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero -00
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

onko tuo 0.9 -1.0 baria siis saatu ilman w-letkua?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

ilman w:tä, maximi ahdot mitä puhallin jaksaa.
Saab 9-5 Aero -00
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

aivan kuin boksi pudottaisi paineet jostakin syystä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Nostin/nostimet kalkattaa kylmällä koneella aika kivasti, mutta sitten ääni tasaantuu ku kone saa lämpöä. Joskus aikaisemmin tuli puheeksi tuo painekello, että se ei jaksaisi pitää painetta, tosiaan kylmällä koneella se nykiminen kuuluu asiaan, joskus aikasemmin puitu täällä (ei kierroksia, ei ahtoja, kulutus lähes tapissa)
Saab 9-5 Aero -00
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

etkö tuossa ylempänä juuri sanonut painekellon pitävän paineet?!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Aktuaattori mäkeen vaan. Tässä oma fiilistelykuvani kun vanha sai tuta uuden :D
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... start=2355

niin ja siihen sitten tosiaan LOPPU ne ahto-ongelmat. Piti oikeen isolla kirjottaa, kun häiritsi niin paljon. Uusin kyllä sitä ennen mankun ja bypässinkin. Mankun jälkeen alkoi antamaan kiloa "joka kerta", kunnes hukkis ei jaksanut sitä enää pitää ja tiputti pian 0,9-0,7:ään. Hukkiksen uusimisen jälkeen tosiaan noi kikkailut loppui mun osalta.

Hukkis on Forgen säädettävä rosterinen (vai onko kromattu) ja maksoi 180€, ostin maptunilta.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Ei ole vaikea vaihtaa ei, mutta ainoana ongelmana on, että siellä on todella ahdasta, kannattaa suosiolla ruuvata koko actuaattorin jalka pois (tai jos tosiaan mahtuu irroittamaan kellon jalasta niin sitten niin) mutta ensimäinen vaihtoehto olisi omasta mielestä helpoin. Ja ensimäisenä tietenkin nappastaan sokka pois hukkiksen tangosta... :wink:
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Zebe kirjoitti:Ei ole vaikea vaihtaa ei, mutta ainoana ongelmana on, että siellä on todella ahdasta, kannattaa suosiolla ruuvata koko actuaattorin jalka pois (tai jos tosiaan mahtuu irroittamaan kellon jalasta niin sitten niin) mutta ensimäinen vaihtoehto olisi omasta mielestä helpoin. Ja ensimäisenä tietenkin nappastaan sokka pois hukkiksen tangosta... :wink:
Tota köh.. mulla vaihdettiin Torekissa ja huomasi helpoimman vaihtoehdon olevan juuri pelkän hukkiksen irroittaminen :wink: Sanoi että jos jalkaa lähtee irroittamaan, pitäisi purkaa jotain muuta jo edestä pois.
Ahtautta ei näyttänyt olevan, auto ylös nostettuna ja oikeilla työkaluilla näytti olevan helppo kun vierestä katsoin. Työkaluna joku nivel pitkän varren päässä.
Niin, ja ei ottanut multa vaihdosta muuten mitään 8)
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Mä tilasin Pro Turbolta niiden kellon, joka maksoi 100€. Kiinnitysjalkaa ei tullu mukana, mutta og satkun mitsun jalkaan se oli kohtuu helppo istuttaa (jos on hitsaus vehkeet). Tiedä sitten miten tonnariin saa sovitettua.

Itse toimintaa ei ole vielä päässy testaamaan kun auto on seisonnassa, eikä coolerissakaan ole putkia paikoillaan. Työnjälki on jokatapauksessa ainakin siistiä ja asiallista. Runko on koneistettu alumiinista.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Vastaa Viestiin