Defan pieni sisätilanlämppäri

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
tripleT
"Kaasari"

Defan pieni sisätilanlämppäri

Viesti Kirjoittaja tripleT »

ostin juuri tollasen defan slim lämppärin mitä moni on mulle kehunut. kokeilin sitä äsken ja voi ..ttu, että pyörimisnopeus on reilu! mylly kiertää melkeen kuin rälläkkä! ois kiva tietää alentaako se nopeutta, kun lämpenee? istuin n. 5min. autossa ja koko ajan lämmitin huusi täysillä.
muistaakseni 1350W oli teho, tuntuu kyllä lähinnä ottoteholta, lämmöntuotto saattaa olla kyl aikas heikko, ainaki mitä kokeilin äsken.
noh, aamullapa se näkee.. tuntuu ainaki nyt, että paskan ostin :evil:
900i
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja 900i »

Minua tosin se ääni ei haittaa, koska puhallin pyörii autossa ja minä nukun kotona sängyssä.
:lol:

Repesin ...
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
Muksu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Mimmi kirjoitti:Minua tosin se ääni ei haittaa, koska puhallin pyörii autossa ja minä nukun kotona sängyssä. :wink:
Eli et myöskään mieti sammuuko jääkaapin valo kun oven sulkee :wink: :wink:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Joni Tervalahti
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Täh? Eikö mimmi asukkaan saabissa? :D
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
AC
"Saabisti"

Re: Defan pieni sisätilanlämppäri

Viesti Kirjoittaja AC »

tripleT kirjoitti:muistaakseni 1350W oli teho, tuntuu kyllä lähinnä ottoteholta, lämmöntuotto saattaa olla kyl aikas heikko, ainaki mitä kokeilin äsken.
noh, aamullapa se näkee.. tuntuu ainaki nyt, että paskan ostin :evil:
No kerro nyt, että mihin muuhun se teho voisi mennä kuin lämmöntuottoon? :D
BMW 320dA Coupe LCI
f-19
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja f-19 »

No sen kovan äänen ja suuren pyörimisnopeuden ja valon tuottoon!! DAA 8O. Se teho mikä ei mene em. juttuihin lämmittää sitten autoa.

Mutta mahtaa tuollainen kovaääninen puhallin olla ärsyttävä pitkillä matkoilla.
G-mies
"Ukkomies"

Viesti Kirjoittaja G-mies »

f-19 kirjoitti:Mutta mahtaa tuollainen kovaääninen puhallin olla ärsyttävä pitkillä matkoilla.
Hmmm.... mulla ainakin kyseinen puhallin lopettaa toimintansa samalla, kun otan lohkiksen piuhan tolpasta irti :lol:. Lämpöä on piisannu ihan riittävästi ja sijoittelu on aikaisempia malleja helpompaa ja samalla hankalampaa, sillä kyseisessä puhaltimessa on lyhyempi virtajohto, kuin aikaisemmassa mallissa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
f-19
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja f-19 »

G-mies kirjoitti:
f-19 kirjoitti:Mutta mahtaa tuollainen kovaääninen puhallin olla ärsyttävä pitkillä matkoilla.
Hmmm.... mulla ainakin kyseinen puhallin lopettaa toimintansa samalla, kun otan lohkiksen piuhan tolpasta irti :lol:.
Itse istun usein aamuisin kylmässä autossa odottamassa että se lämpiää :lol: 8) :D
G-mies
"Ukkomies"

Viesti Kirjoittaja G-mies »

f-19 kirjoitti:Itse istun usein aamuisin kylmässä autossa odottamassa että se lämpiää :lol: 8) :D
Kunhan saan taas tonnarin ajoon, niin voi olla että istun itsekin, vaikka en olisi edes menossa mihinkään :lol: :D .

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

G-mies kirjoitti:
Kunhan saan taas tonnarin ajoon, niin voi olla että istun itsekin, vaikka en olisi edes menossa mihinkään :lol: :D .

Matti
Mikäs tonttua vaivaa vai onko jotain parannusosia saamassa? ;)
tripleT
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja tripleT »

tänään aamulla totuus valkeni. sanotaanko, että tuo 1350W enimmäkseen kuluu siihen mielettömään pyörimisnopeuteen. vastukset, kun ovat verrattain pienet, puhuvat kyllä, että ovat tehokkaat keraamiset 8O
aikasempi halpahallin kampe oli kyllä alkuun tehokkaampi, mutta aika nopeesti vastukset meni huonoksi, ettei juuri lämmitänyt.
ja siitä 1350W ottotehosta... tuo verkosta imetty määrä pyörittää roottoria ja lämmittää vastuksia. lämmöntuotto on sitten watteina ihan jotai muuta. elikkäs, joku lämmitin saattaa käyttää saman ottotehon tehokkaammin hyödyksi. harmi sinänsä, kun "teho" ilmoitetaan aina ottotehona eikä todellisena lämmöntuottona!
loppuun vielä, et ko. laitteella pärjää ja on se sopivan pieni, ettei häritse matkustaja jalkatilassa lainkaan. kallis kuitenkin (74€) oli verratuna muihin..
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mulla on syksyllä hankittu 1200w defa, eikä se näemmä riitä the pakkasilla 9-3:een. Olis pitäny ottaa isompi jota vakavasti harkitsin.
Muilla kokemuksia samasta saabista ja lämppäristä?
Vähänki kovemmilla pakkasilla auto on mielestäni liian kylmä eikä lasit aukee riittävästi.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Hook
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hook »

Mitä tulee suureen puhallusnopeuteen lämmittimissä, niin se ilma tuntuu viileemmältä, minun laskuopin mukaan. - ainakin pakkasella. :roll:
Ravistellaanpas esimerkki hihasta.

1000w lämmitin. puhaltaa vaikka 1000l/min, nostaen lämpötilaa 10c.
1000w lämmitin. puhaltaa vaikka 100l/min. nostaen lämötilaa 100c.
.. Niin totta ihmeessä tuo 100l/min puhaltava polttelee sormia lähellä. Mutta voisin veikata että tuo 1000l/min puhaltava sulattelee oikein suunnattuna hieman nopeammin ikkunoita, kun ilma kiertää tehokkaammin autossa.

2kw Defa rules. :wink:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
AC
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja AC »

tripleT kirjoitti:tänään aamulla totuus valkeni. sanotaanko, että tuo 1350W enimmäkseen kuluu siihen mielettömään pyörimisnopeuteen. vastukset, kun ovat verrattain pienet, puhuvat kyllä, että ovat tehokkaat keraamiset 8O
aikasempi halpahallin kampe oli kyllä alkuun tehokkaampi, mutta aika nopeesti vastukset meni huonoksi, ettei juuri lämmitänyt.
ja siitä 1350W ottotehosta... tuo verkosta imetty määrä pyörittää roottoria ja lämmittää vastuksia. lämmöntuotto on sitten watteina ihan jotai muuta. elikkäs, joku lämmitin saattaa käyttää saman ottotehon tehokkaammin hyödyksi. harmi sinänsä, kun "teho" ilmoitetaan aina ottotehona eikä todellisena lämmöntuottona!
loppuun vielä, et ko. laitteella pärjää ja on se sopivan pieni, ettei häritse matkustaja jalkatilassa lainkaan. kallis kuitenkin (74€) oli verratuna muihin..
Jos nyt oikein mietitään, niin ei se ottoteho voi LÄMMITTIMESSÄ muuttua miksikään muuksi kuin lämmitystehoksi. Tuuletinkin kun siirtää ilmaa ja aiheuttaa vaihteluita ilmanpaineessa, niin sekin menee lämmöksi osittain, äänen tuottamiseen ei juuri energiaa kulu, mikä sekin kyllä on lämmöntuottoa kun ilmanpaineenvaihteluna ilmenee. Eri asia on sitten jos mittaa tuon ottaman tehon eikä se olekaan 1350W. Tuon Defan puhallinosa vie tehoa karkeasti arvioiden 50W.

:D
BMW 320dA Coupe LCI
Vastaa Viestiin