ahdot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
vladimir
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Su Kesä 11, 2006 10:51
Paikkakunta: lahti
Viesti:

ahdot

Viesti Kirjoittaja vladimir »

Paljonko saa lisätä ahtopainetta, että vakiokuntoinen moottori kestäisi hyvin , auto on 9-5 2.3T AERO. Ja miten toi turboruuvi asennetaan?
SAAB 9-5 AERO 2000.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Hanki suosiolla uusi päivitetty moottorinohjausyksikkö!
Itse en uskaltaisi noilla turboruuveilla lähteä leikkimään Trionic 7 koneessa :roll:
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: ahdot

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

vladimir kirjoitti:Paljonko saa lisätä ahtopainetta, että vakiokuntoinen moottori kestäisi hyvin , auto on 9-5 2.3T AERO. Ja miten toi turboruuvi asennetaan?
Eihän Trionic-autosta oikein edes taida millään turboruuvilla saada lisätehoa, vai mitenkäs tuo nyt on :? Eiköhän tuo softa kuitenkin yrittäisi rajoittaa ahtoja...


Jos haluat virityksen, jonka saa myös helposti pois, osta BSR PPC. Minulla on ainakin ihan hyvät kokemukset kyseisestä puljusta, vaikka suurin osa foorumilaisista taitaa olla epäileviä tuomaita :P Myös muita päteviä pajoja löytyy, esim Maptun.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Onkos kukaan mittaillut noita eri firmojen (hirsch, maptun, bsr) 2.0t steg1:n maksimiahtopaineita? Saabin omalla 185hp boksilla maksimi lienee 0.95barin tienoilla. Onko joku mittaillut jonkun muun firman boksin kanssa ahtopainetta?

Eli onko esim. hirsch 210hp ja saabin omalla 185hp boksilla käytännössä mitään eroa vaikka ilmoitetussa tehossa ero onkin 25hp.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Menee jo vähän off topicin puolelle, mutta jokohan joku täällä tietää onko 210hp 2.3t biopowerissa 15 vai 16 "tuuman jarrut"? Jos olisi lipsahtanut 15" niin tuo hirsch-virityksen muutoskatsastaminen vähän helpottuisi... Eroa 2.3T 220hp on niin vähän, että eiköhän 210hp biopowerissa ole isommat jarrulevyt edessä.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Jep. Paitsi jos 210hp 2.3t biopowerissa onkin pienet etulaikat niin jarrujakaan ei tarvitsisi vaihtaa... Puhdasta spekulaatiota, kun en tiedä minkäkokoiset etulevyt tuossa 2.3t biopowerissa on.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Vastaa Viestiin