Keskuslukon kauko-ohjainta?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
rusina
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Tammi 18, 2007 10:24

Keskuslukon kauko-ohjainta?

Viesti Kirjoittaja rusina »

Pitäis siis hommailla jostain kauko 9-3 2.0t vm.2000 saapin keskuslukitukseen.
Kellään hajua mistä ja mihin hintaan saattaisi löytyä? :roll:
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Merkkiliikkeestä
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Niin, siis se pelkkä kauko-ohjain, vai koko kauko-ohjattu järjestelmä? Meinaan jos autossasi ei tällä hetkellä ole koko kauko-ohjattua keskuslukitusta, niin ei lukituksen kauko-ohjatuksi tekemiseksi riitä pelkkä kauko-ohjaimen hankinta.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
rusina
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Tammi 18, 2007 10:24

Viesti Kirjoittaja rusina »

Juurikin koko kauko-ohjausjärjestelmä hakusessa. Eli muuta ei löydy kuin keskuslukitus tuosta autosta.

Liekö kuinka kallis systeemi laittaa?

Aikoinaan johki volkkariin sai esim. cobran "lisäpalikan" jolla tuo hoitui, maksoikin markka-aikaan peräti ~50 :)
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Itse vähän tuota Viper 211HV:ta kaavaillut, eli siis tätä: http://www.halytin.com/catalog/product_ ... ucts_id=30

Asennuksesta paikallisessa liikkessä veloittaisivat toisen satasen, joten kuinkahan vaikeaa (vai mahdotonta?) tuo olisi itse asentaa tuohon -98 9-3:een? Siis tällaiselle, jolla ei juuri renkaidenvaihtoa ja öljynvaihtoa enempää kokemusta/taitoa autonrassaushommista ole?
Saab 9-3 SE 2,0i '98
TST
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 19:07

Viesti Kirjoittaja TST »

Ostin viime syksynä juuri kyseisen Viper 211HV -kauko-ohjauslaitteen, mutta eipä ole vielä tullut asennetuksi. Näpsäkän kokoiset avaimenperäsäätimet siinä on mukana ja toimivan näköiset ohjeetkin. Vaatisi hiukan tietoa kyseisen auton keskuslukituksen toteutuksesta (ohjekirjassa lueteltu muutamia malleja) ja piuhojen paikat, mihin johtoja yhdistellä. Kuljettajan penkin alla sijaitsee luultavimmin ohjainyksikkö, mistä lähtee mm. keskuslukon ohjaukset. Kyllä se vaatisi aikalailla paneutumista asiaan, ennenkuin homma onnistuu. Kovinkaan monta johtoa ei tosin tarvitse kytkeä, mutta paikat on hakemisessa. Laittakaapa tarkat ohjeet, kun olette kyseisen laitteen asentaneet :wink:

-Tarmo
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Juu Viperin asennusohjeita 9-3:een jos joku asiasta tietävä vois tänne laittaa niin olisi hyvä.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

ballantine kirjoitti:Juu Viperin asennusohjeita 9-3:een jos joku asiasta tietävä vois tänne laittaa niin olisi hyvä.
Eipä ole hyvä idea tuo.

Tipicin otsikon voisi samalla "Neuvot autovarkaille" tai vastaavaa.... ;) Jospa sitä yv:llä ja sähköpostilla pärjäisi?
TST
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 19:07

Viesti Kirjoittaja TST »

Eiköhän suoraan foorumiinkin uskalla pääosiltaan keskuslukkoon liittyvät asennukset neuvoa, sillä hyvin todennäköisesti rosvo on jo sisäpuolella jos aikoo johtoja irroitella? Eri juttu on tietysti varashälyttimiin liittyvien anturien ja ajonestolaitteiden asennusten neuvonta. Kyseinen laite ei ole varashälytin, vaan keskuslukituksen kauko-ohjauslaite, jossa lisäreleellä mahdollisuus ajoneston käyttöön (ei tarvitse, kun on valmiina) ja jokunen muu toiminto.

Itsellä on tarkoitus (kun ehtii...) laittaa pelkästään keskuslukon käyttö toimintaan ja vilkkujen väläytys merkiksi toiminnasta (tämä piuha kytketään hätävilkkuihin!). Eli käytännössä selviää virtajohtojen lisäksi parilla johdon kytkennällä, kun vain paikat löytyy.

Rosvoilta sita varmaan saiskin parhaiten neuvoja "näissä" asioissa, mutta valitettavasti tuttuihin kuuluu enemmänkin virkavaltaa :wink:
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Taas on alkanut tuo homma kiinnostamaan niin jatketaanpa tähän vanhaan. Muutamia kysymyksiä siis olisi:

Eli siis jos tuon Viperin laittaa, niin kuinka tuo varkauslukitus sitten toimii? En kuitenkaan haluaisi ovien aina menevän siihen varkauslukkoasentoon, vaan vain halutessa (äänimerkin kanssa) kuten nytkin, niin kuinkahan sitten Viperin kanssa?

Ja sitten tuo kun sisävalo syttyy ovet avatessa, niin toimiiko se myös Viperin kanssa niinkuin tähänkin saakka (ilman lisärelettä)?

Ja entäs tuohon takaluukun avaukseen, tarviiko lisärelettä kun on sähköinen jo valmiiksi?

Ja sitten mahdollisesti vielä sellainen, että ajovalot (tai pitkät tai parkit) syttyisivät lukot avatessa, onko mahdollista? Siis tätä ei lisäkanavaan erillisenä toimintona, vaan nimenomaan lukot avatessa syttyisi ulkovalot.

Ajonestoa ei varmaan tarvitse tuohon Viperiin sotkea, kun sekin löytyy jo valmiina?

Siinäpä kysymyksiä kerrakseen, toivottavasti joku osaisi vastailla edes osaan!
Saab 9-3 SE 2,0i '98
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Maahantuoja ohjasi kysymykseni paikalliselle asentajalle, joka ei vastannut viestiin. Kävin paikan päällä kyselemässä, niin eivät kuulemma tee autoasennuksia tällä hetkellä ollenkaan. Muut taas asentavat omia merkkejään.

Näyttäisi siltä, etten saa ketään asentamaan Viperiä, joten laitan varmaankin Saabin alkuperäisen kauko-ohjauksen. Tässä ei varmaankaan ole lisäkanavaa johon saisi pitkien valojen ohjauksen?

Viperiä olen kuullut kehuttavan, että kantaa useita kymmeniä metrejä, autojen omat systeemit taas usein vain muutamia metrejä, kuinkas Saabin systeemi?

Entäs itse kauko-ohjain? Onko vielä samanlainen kuin joskus, eli ikävän muotoinen ja näppäimet ikävästi siellä "ohuella" reunalla?

Jos laittaa pelkän alkup. kauko-ohjauksen ilman hälytintä niin tuleeko kojelautaan LED?
Saab 9-3 SE 2,0i '98
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Voisikos joku alkup. kauko-ohjaimen (ilman hälytintä) omistaja vastailla? Varmaan hyvinkin monelta tuo kuitenkin löytyy.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

ballantine kirjoitti:Maahantuoja ohjasi kysymykseni paikalliselle asentajalle, joka ei vastannut viestiin. Kävin paikan päällä kyselemässä, niin eivät kuulemma tee autoasennuksia tällä hetkellä ollenkaan. Muut taas asentavat omia merkkejään.

Näyttäisi siltä, etten saa ketään asentamaan Viperiä, joten laitan varmaankin Saabin alkuperäisen kauko-ohjauksen. Tässä ei varmaankaan ole lisäkanavaa johon saisi pitkien valojen ohjauksen?

Viperiä olen kuullut kehuttavan, että kantaa useita kymmeniä metrejä, autojen omat systeemit taas usein vain muutamia metrejä, kuinkas Saabin systeemi?

Entäs itse kauko-ohjain? Onko vielä samanlainen kuin joskus, eli ikävän muotoinen ja näppäimet ikävästi siellä "ohuella" reunalla?

Jos laittaa pelkän alkup. kauko-ohjauksen ilman hälytintä niin tuleeko kojelautaan LED?

Luulisi että sen Viperin mukana tulee kuitenkin kytkentäohje, jonka perusteella hiukankin sähköistä tietävä osaa laitteen asentaa...? Toisaalta noita ominaisuuksia kun katseli, niin eikös samalla vaivalla
laita autoon hälyttimen joista useimmista löytyy samat ominaisuudet?

Epäilen sitä "lisäkanavaa" Saabin omassa ohjauksessa, ellei sitten Techillä saa sellaista ominaisuutta päälle?? Viisaammat kertokoon... Kauko-ohjain ei kovin pitkälle kanna, itsellä jotain 10-15m joka on aika onneton.

Kauko-ohjain on avaimessa itsessään jossa kolme nappia: kiinni, auki, sekä takaluukku. Lukitusta painaessa kaksi kertaa menee ovet kaksoislukkoon jolloin niitä ei saa sisältä auki ja kaksoislukkoon laittaessa töötti päästää pienen äänen, äänen saa muistaakseni Techillä pois päältä sekä sen kovuutta saa säädettyä. Lediä ei kojelaudassa ole.
Kannatusjäsen
#3382
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Jos nyt kuitenkin laittaisin orkkishälyttimen, niin onko ovet mahdollista edelleen lukita avaimella niin ettei hälytin mene päälle? Välillä on nimittäin tarvetta jättää koira autoon, jolloin ovet täytyisi saada lukkoon ilman että hälytin aktivoituisi.

Uuden 9-3:n (SC/SS) kauko-ohjaimessa on ominaisuus jolla valot saa päälle, ilmeisesti OG:hen ei tätä saa?
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Itse asennutin jokunen vuosi takaperin PCS:llä orggis kauko-ohjaimen OG9-3:een. Kauko-ohjainboksi maksoi reilun satasen ja avain noin 70 euroa + asennustyö vajaa tunti, eli rapiat 200 euroa yhteensä. Ei paha mielestäni, kun joihinkin autoihin pelkkä kaukohjainavain maksaa tuon verran...

Eski
Vastaa Viestiin