Defan pieni sisätilanlämppäri
Ei niin kova jätkä kannata olla. Naapurustosta paloi joskus vuosia sitten rivitalon autokatos ja kaikki siellä olleet seitsemän autoa, syynä auton sisätilanlämmitin. Jos palokunta ei ois ollut ajoissa paikalla, ois kyseinen rivitalo mennyt myös, väliä ei ollut kuin pari metriä.
Voi vain kuvitella, millaiset korvaukset rätkähtäisi Ranen maksettaviksi, jos palo saisi alkunsa ranetetusta lämppäristä ja poliisin tai vakuutusyhtiön palonsyyntutkija saisi asian selville.
Voi vain kuvitella, millaiset korvaukset rätkähtäisi Ranen maksettaviksi, jos palo saisi alkunsa ranetetusta lämppäristä ja poliisin tai vakuutusyhtiön palonsyyntutkija saisi asian selville.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Eikö se itse "lämpöelementti" ole PTC-vastus.AMA kirjoitti:Kovat jätkät ottaa PTC (positiivinen lämpötila kerroin = vastus kasvaa lämpötilan noustessa) vastuksen pois defan sisältä (on todennäköisesti kytketty sarjaan lämpövastuksen kanssa) niin puhaltaa aina täysillä. Ite en oo niin kova jätkä
Voihan sitä (lämpö)puhallinta kyllä sitten kesähelteillä käyttää kierrättämään lämmintä ilmaa auton sisällä ennen ajoon lähtöä, kuten automaattinen ilmastointikin tekee.
[EDIT]
[b]Defa[/b] kirjoitti:Sisälämmittimissä on PTC (Positive Temperature Coefficient) lämpöelementti,
jonka teho säätyy imuilman lämpötilan mukaan.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
En viittinyt avata uutta keskustelua, kun tämäkin liittyy defaan. Onko kellään kokemusta defan kauko-ohjain systeemistä? Saako sillä erikseen sisälämppärin päälle ja lohkolämppärin ja miten hyvä kantama on sisältä ulos? Myydäänkö missä vaan autotarvikeliikkeessä ja paljonko maksaa? Monasti tulee aamulla herättyä aikaisemmin tai vähän myöhemmin (miten jaksaa), kun on liukuva työaika, ja samaten töistä lähdettyä eri aikoina, niin tuo olis hyödyllinen mulle.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
No eihän tuohon tartte ostaa kuin ulkokäyttöön sopiva, kauko-ohjattava pistorasia. Mulla on tommosia muutama sisäkäyttöön tarkotettu, ja ihan toimivia kamppeita ovat.
Tietysti jos auto on hieman kauempana parkissa, niin tommosen kantomatka voi olla riittämätön.
Edit: Ja luetaan ne toisten kirjoitukset ajatuksella
Eli siis toi kauko-ohj. pistorasia siis vain jos ohjataan molempia yhtäaikaa.
Tietysti jos auto on hieman kauempana parkissa, niin tommosen kantomatka voi olla riittämätön.
Edit: Ja luetaan ne toisten kirjoitukset ajatuksella

Eli siis toi kauko-ohj. pistorasia siis vain jos ohjataan molempia yhtäaikaa.
-
- "Saabisti"
Ostimme Jaapen kanssa kumpikinTarjoustalosta Termiina 1100W:sen sisätila lämppärin. Siinä on kaksi tehoasetusta ja hinta oli vain 29,95.
Minimanissa oli kympin kalliimpi, eikä säätömahdollisuutta.
Kannattaa huomioida muutama seikka, autokäytössä.
- kun laakerit ääntelee, on moottori lopussa ja lämppäri joutaa vain valvottuun käyttöön.
-sama koskee jos lämpölaukaisijat alkavat laueta usein.
- normaali kimppatolppan sulake kestää vain pienemmän tehoasetuksen puhaltimessa, lohkolämppärin kanssa.
KAIKKI RANETUKSET JA LIIAN SUURET TEHOASETUKSET POLTTAVAT SULAKKEEN TAI KOKO AUTON.
Mulla surisee noita sisälämppäreitä lentsikoissani, yötä päivää. Kelpuutan sinnekin vain toimivat pelit.
Toissapäivänä korjasin tusinan verran viallisia lämppäreitäni. Kaikissa oli moottorit kulahtaneet, joko kärähtänyt motti tai laakerivammasia.
Sain neljä toimivaa. Niitä en silti enää laita autoni sisälle, puhumattakaan lentsikoistani.
Minimanissa oli kympin kalliimpi, eikä säätömahdollisuutta.
Kannattaa huomioida muutama seikka, autokäytössä.
- kun laakerit ääntelee, on moottori lopussa ja lämppäri joutaa vain valvottuun käyttöön.
-sama koskee jos lämpölaukaisijat alkavat laueta usein.
- normaali kimppatolppan sulake kestää vain pienemmän tehoasetuksen puhaltimessa, lohkolämppärin kanssa.
KAIKKI RANETUKSET JA LIIAN SUURET TEHOASETUKSET POLTTAVAT SULAKKEEN TAI KOKO AUTON.
Mulla surisee noita sisälämppäreitä lentsikoissani, yötä päivää. Kelpuutan sinnekin vain toimivat pelit.
Toissapäivänä korjasin tusinan verran viallisia lämppäreitäni. Kaikissa oli moottorit kulahtaneet, joko kärähtänyt motti tai laakerivammasia.
Sain neljä toimivaa. Niitä en silti enää laita autoni sisälle, puhumattakaan lentsikoistani.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
En jaksanu kaikkia kannanottoja lukea, koska tuntui olevan niin monta ikiliikkujan ( energian häviämättömyyden laki) keksijää liikkeellä.
Mun kanta on:
- alle 2 kw myllyt on riisipussien lämmitykseen tarkoitettu (pieni ei oo hyvä kuin yhdessä jutussa)
- niiden termarit voivat fuskata, eli puhallin huutaa vaan mutta teho on katkaistu. ihan fiksu oivallus valmistajalta, ei hevin hokaa vikaa niin ei tule valituksia takuuaikana. ( minä en ainakaan ole sitä kylmäpuhallusta koskaan tarvinnut) . Mulla on ilmastointi sitä varten ja sikstoisekseen, aika hankala olisi sitä verkkopiuhaa vetää perässä

Muutenkin se termari voi kierähtää väärään asentoon, ei sitäkään hevin huomaa.
- lämpösuojat ovat niissä ylikuumenemista varten. mun lämppärissä se ylilämpösuoja laukeili ihan ennenaikojaan.
- ylöspäin suuntaaminen nopeuttaa ikkunoiden sulatusta ( koska ei tarvitse pohjaa ja kylkiä pitää niin kuumana), mulla on aina roikkunut se härveli siten.
Mun kanta on:
- alle 2 kw myllyt on riisipussien lämmitykseen tarkoitettu (pieni ei oo hyvä kuin yhdessä jutussa)

- niiden termarit voivat fuskata, eli puhallin huutaa vaan mutta teho on katkaistu. ihan fiksu oivallus valmistajalta, ei hevin hokaa vikaa niin ei tule valituksia takuuaikana. ( minä en ainakaan ole sitä kylmäpuhallusta koskaan tarvinnut) . Mulla on ilmastointi sitä varten ja sikstoisekseen, aika hankala olisi sitä verkkopiuhaa vetää perässä

Muutenkin se termari voi kierähtää väärään asentoon, ei sitäkään hevin huomaa.
- lämpösuojat ovat niissä ylikuumenemista varten. mun lämppärissä se ylilämpösuoja laukeili ihan ennenaikojaan.
- ylöspäin suuntaaminen nopeuttaa ikkunoiden sulatusta ( koska ei tarvitse pohjaa ja kylkiä pitää niin kuumana), mulla on aina roikkunut se härveli siten.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Saabisti"