Mitä tehdä vanhalle, mutta vähän ajetulle saabille?
Mitä tehdä vanhalle, mutta vähän ajetulle saabille?
Ajattelinpa laittaa tämmösen äänestyksen pystyyn, kun itselläni on sopivasti sisäänajettu (120 000 km) og-satku käyttöautona. Välillä mietityttää, että tässähän olisi tulevaisuutta ajatellen hyvä entisöintiaihio ja säälittää polkea siihen 20 000 km lisää joka vuosi.
Toisaalta ajattelen, että kyllä niitäkin harrastajia riittää, jotka jaksavat moisia säilyttää ja näinollen pitää yllä og-kantaa vielä tulevaisuudessakin. Itsellä ei ole mitään paikkaa, jonne tuon tulevaisuuden museobiilin jemmaisi, varsinkin kun museoikään on kuitenkin aikaa vielä reilu kymmenen vuotta, joten taidan vaan jatkaa ajamista tällä seuraavat kymmenen vuotta, jolloin ennusteen mukaan siis kilsoja 320 000.
Mitä mieltä ihmiset ovat noin yleensä tällaisten yksilöiden käyttötarkoituksesta?
Toisaalta ajattelen, että kyllä niitäkin harrastajia riittää, jotka jaksavat moisia säilyttää ja näinollen pitää yllä og-kantaa vielä tulevaisuudessakin. Itsellä ei ole mitään paikkaa, jonne tuon tulevaisuuden museobiilin jemmaisi, varsinkin kun museoikään on kuitenkin aikaa vielä reilu kymmenen vuotta, joten taidan vaan jatkaa ajamista tällä seuraavat kymmenen vuotta, jolloin ennusteen mukaan siis kilsoja 320 000.
Mitä mieltä ihmiset ovat noin yleensä tällaisten yksilöiden käyttötarkoituksesta?
Viimeksi muokannut joutilas, Ke Helmi 07, 2007 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kyllä minä ainakin nauttisin hyvästä kyydistä. ruostesuojaukset kannattaa varmaan pitää kunnossa, että korin happaneminen ei tule esteeksi noin vähänajetun moottorin käyttöarvon täydelliselle lunastamiselle
yksi vaihtoehto tietysti on, että myyt auton edullisesti minulle, joka ajan vuodessa n. 35tkm
yksi vaihtoehto tietysti on, että myyt auton edullisesti minulle, joka ajan vuodessa n. 35tkm
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Itsellä oli '71-mallinen 96 V4 arkisena käyttöautona tammikuuhun 2003 asti. Se olisi ollut tosi kiva ja näppärä pitää käyttöautona vieläkin pidempään, mutta alkoi säälittää niin vanhan auton uittaminen suolaloskaisilla kaduilla. Niinpä siirsin kuupan harrasteautoksi ja ostin OG 900:n.
Mulla oli siihen aikaan lukollinen autokatospaikka lämmityspistokkeella ja kuupalla ajon rutiinit, kuten etujarrupalojen vaihto tai uudelleenasemointi tienposkessa pakkasessa ja hangessa 7 minuutissa, oli opittu ja harjoiteltu sujuviksi...
Mulla oli siihen aikaan lukollinen autokatospaikka lämmityspistokkeella ja kuupalla ajon rutiinit, kuten etujarrupalojen vaihto tai uudelleenasemointi tienposkessa pakkasessa ja hangessa 7 minuutissa, oli opittu ja harjoiteltu sujuviksi...
9-3, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
ehkä hiekkateitä ja pyöränkoteloiden "hiekkapuhaltamista" voisi ainakin yrittää välttää?tomaatti kirjoitti:Öö,itse ajaisin varmaankin harkiten,talvea ja kurjimpia kelejä vältellen.Eli varovaista käyttöä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
AUTO on tehty ajoa varten. Ne on oikeasti halvatun rumia koriste-esineitä olohuoneessa. Tai tallissa vain elvistelyä varten. Aja ja nauti
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....