Saab 900i 16v bensapumpun irtisaanti tankista????

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:mie ku vaihdoin 1v sitten b-pumpun niin koko hässäkkä tuli ihan nätisti ulos reiästä. bensaletkulla ja hapokkailla klemmareilla korvasin puukolla katkaistut osuudet ja nyt on vuosi ajettu ilman ongelmia. ainakin itselläni oli se ämpärin pohja ihan täys pumpusta irronnutta metallia sellaista kullankellertävää.

Eikös se ämpärin pitäisi tulla kokonaisena ulos, koska sehän on laitettu siitä reiästä sisään..
nalleolut
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

900 I 16 Kat kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:mie ku vaihdoin 1v sitten b-pumpun niin koko hässäkkä tuli ihan nätisti ulos reiästä. bensaletkulla ja hapokkailla klemmareilla korvasin puukolla katkaistut osuudet ja nyt on vuosi ajettu ilman ongelmia. ainakin itselläni oli se ämpärin pohja ihan täys pumpusta irronnutta metallia sellaista kullankellertävää.

Eikös se ämpärin pitäisi tulla kokonaisena ulos, koska sehän on laitettu siitä reiästä sisään..

eikös tossa lue että koko hässäkkä tuli nätisti ulos....? ja meni samasta reiästä ilman tuskailua.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:
900 I 16 Kat kirjoitti:

eikös tossa lue että koko hässäkkä tuli nätisti ulos....? ja meni samasta reiästä ilman tuskailua.

Minulla oli sanan mukaisesti ämpärin pohja tankin pohjalla, kun se oli katkennut keskeltä poikki. Ei mikään ihme jos vähän nykii vajaalla tankilla.... :roll: :roll:

PS.. Se iso mutteri aukeaa parhaiten sopivan kokoisella ulosvetäjällä, jota käännetään metrin pituisella jakoavaimella...Oli muuten lujassa, mutta lähti ehjänä auki... :idea: :idea:
Turbo16
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Itse tuossa aloitin pumpun vaihtoa, tilalle tuli vähän erillainen walbro kuin alkuperäinen :)

Mutta ämpärissähän on sihti? Kun pumpun mukana tuli oma sihti, tosin eipä se sinne mahtuisikaan..

Onko porukat vaihtaneet kovia letkuja pehmeiksi? Laitoin siitä t-haarasta pumpun kovan letkun poikki, että sain pumpun vaihdettua..
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
nalleolut
"TosiSaabisti"

juu itselle tuli monta senttiä pehmeetä bensan kestävää letkua ja hapokkaat liittimet sinne!
#1171 klubin jäsen
045-2698659
Turbo16
"Hölösuu"

nalleolut kirjoitti:juu itselle tuli monta senttiä pehmeetä bensan kestävää letkua ja hapokkaat liittimet sinne!
Asia selvä! :)

Eli bensaletkua hakemaan ja liittimiä hakemaan :)

Kovat taisit jättää tankin päälle ? Vai onnistuitko hajottamaan niitä liittimiä :P
nalleolut
"TosiSaabisti"

ai ne kulmat jotka kannen päällä? toisesta läks kulma pois,tosin se oli oma töppi ku se muovinpala joka pitää ne kulmat kannessa kiinni unohtu kotia ja tulomatkalla anoppilasta oli kivaa ku 5km välein piti painamassa takaluukusta kulma paikoilleen.
#1171 klubin jäsen
045-2698659
Turbo16
"Hölösuu"

nalleolut kirjoitti:ai ne kulmat jotka kannen päällä? toisesta läks kulma pois,tosin se oli oma töppi ku se muovinpala joka pitää ne kulmat kannessa kiinni unohtu kotia ja tulomatkalla anoppilasta oli kivaa ku 5km välein piti painamassa takaluukusta kulma paikoilleen.
Jep ne kulmat.. kun näytti olevan kahta ellei kolmea eri tyyppistä kiinnitystä :)

Miten kiinnitit muovinpalaa takaisin ?
nalleolut
"TosiSaabisti"

justhan mie kirjoitin et se palikka oli kotona ja itse olin tulossa anoppilasta.... eli 30km matkalla sai laittaa toisen liittimen aika monta kertaa kiinni. hmm 7xohitin saman koulubussin 15km matkalla....
#1171 klubin jäsen
045-2698659
Turbo16
"Hölösuu"

nalleolut kirjoitti:justhan mie kirjoitin et se palikka oli kotona ja itse olin tulossa anoppilasta.... eli 30km matkalla sai laittaa toisen liittimen aika monta kertaa kiinni. hmm 7xohitin saman koulubussin 15km matkalla....
Ei mutta tarkoitin, kun siinähän on sellaiset keltaiset klipsut jotka pitävät noita L-liittimet alhaalla ja toinen niistä on mennyt minulta poikki.. mahtaakohan tuo tarvita sitä, kun kyseessä on paluuletku?
nalleolut
"TosiSaabisti"

ahaa taitaa olla erillainen ku miun i16 valve vm90, mul oli sellainen muovin pala joka tuli molempien kulmien päälle ja keskellä on peltiruuvi.joka pitää sen kannessa kiinni!
#1171 klubin jäsen
045-2698659
Turbo16
"Hölösuu"

nalleolut kirjoitti:ahaa taitaa olla erillainen ku miun i16 valve vm90, mul oli sellainen muovin pala joka tuli molempien kulmien päälle ja keskellä on peltiruuvi.joka pitää sen kannessa kiinni!
Jep, kuten sanoin niitä on kahta tai kolmea erillaista tapaa :(

Elikkäs tuntuu, että toi ämpäri menis vaihtoon :?
tetammi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tetammi »

nalleolut kirjoitti:ahaa taitaa olla erillainen ku miun i16 valve vm90, mul oli sellainen muovin pala joka tuli molempien kulmien päälle ja keskellä on peltiruuvi.joka pitää sen kannessa kiinni!
Eli nalleoluen ja mun ässän alkuperäisessä pumpussa on tälläinen kiinnitys
Tollanen kiinnitys voi olla ylimääräsenä tallessa mutta kyseinen ämpärin kansi otti damegee kun irrottelin sitä kiinnitysrenkasta. :D

Itse en ainakaan uskaltaisi ajaa jossen saisi lukittua tuota paluuletkua paikoilleen, toki tuohon muovikanteen varmaan saisi ruuvattua jonkun patenttiklipsin kiinni.

Noihin L-liittimiin ei varmaan tarvii kuin lyhyen pätkän pehmeää letkua jolloin ei tarvii tankkia irroittaa. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin toi alkuperänen kova letku on riittävän lujaa että siihen voi kiristää pehmeän letkun päälle klemmarilla ilman että se menee lyttyyn.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Turbo16
"Hölösuu"

tetammi kirjoitti:
Eli nalleoluen ja mun ässän alkuperäisessä pumpussa on tälläinen kiinnitys
Tollanen kiinnitys voi olla ylimääräsenä tallessa mutta kyseinen ämpärin kansi otti damegee kun irrottelin sitä kiinnitysrenkasta. :D

Itse en ainakaan uskaltaisi ajaa jossen saisi lukittua tuota paluuletkua paikoilleen, toki tuohon muovikanteen varmaan saisi ruuvattua jonkun patenttiklipsin kiinni.

Noihin L-liittimiin ei varmaan tarvii kuin lyhyen pätkän pehmeää letkua jolloin ei tarvii tankkia irroittaa. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin toi alkuperänen kova letku on riittävän lujaa että siihen voi kiristää pehmeän letkun päälle klemmarilla ilman että se menee lyttyyn.
Teemu tuleppas käymään viikonloppuna meillä, niin modataan tuo sinun kantesi minun ämpäriin? :)
nalleolut
"TosiSaabisti"

ei ollut mitään ongelmaa ajaessani tuo klipis irti,ja aina ku ampui liittimen irti,sammui auto ja bensan tulo. eli elektroniikka toimii.
#1171 klubin jäsen
045-2698659
Vastaa Viestiin