t16 -84 egr-vettiilin letkut ja sen käytöstä poistaminen.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

t16 -84 egr-vettiilin letkut ja sen käytöstä poistaminen.

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Eli ongelma johon haluaisin selvennystä on -84 vuoden t16 satkun egr-venttiilin pois kytkemiseen.

ruisku autoissa tulee vain yksi letku egr-venttiilille ja tässä turbossa tulee kummallekin puolen venttiiliä letkut.

olen nyt tulpannut letku lähdöt läppäkotelon alta ja siitä venttiilistä ilmanputsarin yläpuolella lokasuojassa. mikä tämän venttiilin virallinen nimi muuten on?
Rupesi sitten tuossa askarruttaan tuo läppäkotelon alta egr-venttiilin etupuolelle menevä letku että kuuluuko se sittenkään tulpata?

Tarkoitus on vielä tukkia itse venttiili reijättömällä tiivisteellä ja tulpata putki joka menee pakosarjalle
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Juuri tuo signaalinmuunnin se on´. kiitos vastauksesta.

tuo toinen egr:än letku vielä arveluttaa, että kuuluuko se myös tukkia/poistaa? se joka tulee läppäkotelosta egr venttiilille.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

antti.hakamaa kirjoitti:tuo toinen egr:än letku vielä arveluttaa, että kuuluuko se myös tukkia/poistaa?
Onhan se hyvä tukkia mahdollisimman läheltä läppäkoteloa, niin pienenee todennäköisys että siitä alkaa myöhemmin vuotaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

nyt kaikki egr:än letku lähdöt tukittu. eli homma selvä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin