900i alipainesäädin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
veli
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2007 08:12

900i alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja veli »

900i 8 vent. ruisku virranjakajan kyljessä on alipainesäädin joka oletaakseni säätää sytytystä, mutta letkusta kulkee ilma sisään ja ulos ilman minkäälaista vastusta eikä vaikuta käyntiin. Onko tämä tarkoitus vai onko säätimen kalvo rikki?
Ps. Alkoi valot "lemestämään" kun laitoin suoraan akulta parilla releellä ja sulakkeella virrat lamppuihin ja ohjaus vanhoilta johdoilta. Samalla loppui huonojen liitosten metsästys ajovalojen osalta.
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Kyllä on kalvo mennyt sillä turbon painekello vaikuttaa sekä ali-ja myös "ylipaineeseen" säätäen sytytystä: viisaammat jatkakoot.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
veli
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2007 08:12

Viesti Kirjoittaja veli »

Sori en hoksannut mainita, että ei ole turbo ja vuosimalli -88.
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Huonosti tuli se sun autosi tyyppi katsottua- on näin aamusella vielä "hitaalla". Mutta vastaus ei muutu: kalvo on kuvauksesi perusteella mennyt! Jos painekellon letkusta imaisee niin vastus on kova- rikkinäinen kalvohan ei vastusta lainkaan ja näinollen sytytyksen säätyminen jää pois.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
veli
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2007 08:12

Viesti Kirjoittaja veli »

Kiitoksia tiedoista, tuota vähän arveli itsekin, mutta olen vielä vahän uusi näissä saappi jutuissa. Täytyypi hommata jostain uusi tai ehjä käytetty.
Siitäpä tulikin mieleen olisiko kelään ylimääräistä ehjää säädintä?
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Toi rikkinäinen alipainekellon kalvo vaikuttaa lähinnä osakaasun bensiinin kulutukseen.
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Vastaa Viestiin