Saab muka talviauto
Saab muka talviauto
Oli tänä aamuna puoli viiden aikaan pysähtynyt tupliksen quartskello. Ja minä kun olen aina pitänyt SAABia talviautona. 

-
- "Hölösuu"
Kovin yleistä taitaa olla tuo tuplisten/satkujen kellojen hyytyminen kylmällä. Meidän kaasarisatkun kello simahtaa, kun lämpötila putoaa suurinpiirtein about alle +10 asteeseen, eli siis ei toimi "jatkuvasti" kun kesäkuukausina. Aina kun pirssi ajossa lämpiää, herää kellokin hyhmästäänokaalto kirjoitti: Mut vakavasti ottaen, siis oliko pakkasta niin paljon, että kello jumahti vai mikä?

-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Laitoin tuplikseen alkusyksystä muutaman vuoden hyllyssä seisseen kiekkamittari+kello -yhdistelmän sen kummemmin sitä tarkistamatta muuten, kuin että kello kävi. Toistaiseksi on käynyt ongelmitta, mutta aiemmissa autoissa ongelmia on esiintynyt.
Alkutalvesta oli ongelmia oven lukkojen kanssa, kun kelit oli enempi vesikelejä, mutta nyt pakkasella toimii lukotkin ongelmitta.
**koputtaa puuta**
Alkutalvesta oli ongelmia oven lukkojen kanssa, kun kelit oli enempi vesikelejä, mutta nyt pakkasella toimii lukotkin ongelmitta.
**koputtaa puuta**
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Jepsjoo, mielenkiintoinen juttu tuo kellon hyytyminen, satkussa en koskaan tuollaista huomannut, vaikkei tallia ollutkaan. Liekö ne etelänpakkaset sitten auttaneet asiaa. Ainoa kerta kun kello oli yöllä pysähtynyt liittyi varsin läheisesti akun loppumiseen, tosin kello oli siinä se pienin harmi silloin... 

-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Aamulla pari kertaa viitisen sekuntia lämmintä autoa startatessa totesin, että perkele bensa loppu ja ei kun jopon selkään kanisteri kädessä sotkemaan kahden kilsan päähän asemalle. Onneksi pakkasta oli vain -18c. Loppupäivä haisteltu bensiinin ödöörejä.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Mulla tekee Annissa about 20 raidan pakkasessa noin, siis että pysähtyy. Ennen noita lukemia hidastelee. Muistelen jonkun joskus kirjoittaneen, että komponenteille tulee "tunnit täyteen" ja sitä myöten alkaa temppuileen.
Ei kyllä haluttais alkaa korjaileen, kun samassa on tuo jengakellokin ettei mene sorkkimaan sen "piirejä". Ne tosin taitaa ominaan tuossa, kun molemmille tulee omat virransyötöt yms.
Semmoisenkin olen huomannut, että sisälämppärin käyttö vähensi tuota ominaisuutta, kun pakkanenhan käy kireimmillään siinä aamukuuden ja -seitsämän aikaan. Tosin tietenkin ei aina voi olla varma noista, kun säätkin vaihtelee joten aina ei voi vannoa niinkuin sääsammakko miten säät menee.
Ei kyllä haluttais alkaa korjaileen, kun samassa on tuo jengakellokin ettei mene sorkkimaan sen "piirejä". Ne tosin taitaa ominaan tuossa, kun molemmille tulee omat virransyötöt yms.
Semmoisenkin olen huomannut, että sisälämppärin käyttö vähensi tuota ominaisuutta, kun pakkanenhan käy kireimmillään siinä aamukuuden ja -seitsämän aikaan. Tosin tietenkin ei aina voi olla varma noista, kun säätkin vaihtelee joten aina ei voi vannoa niinkuin sääsammakko miten säät menee.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001