9000 2,0i 16V taisi jäätyä näillä pakkasilla pahemman kerran. Kysymys vain kuuluu, että mikäs siinä nyt on niin jäässä kun oireet on tällaiset:
Koneen sai käyntiin pakkaseen nähden melko helposti. Käynti hyvin epätasaista, taitaa käydä enintään kolmella pytyllä. Sytytys taitaa olla aivan sikamaisen pielessä, koska pakoputkessa röpöttää pahasti ja pakokaasut haisee papaatille. Mutta se suurin vika: muutaman sekunnin välein kuuluu kojetaulun keskeltä sen takaa releen napsahdus ja sitten kone sammuu noin 1/3 sekunnin ajaksi. Jos kierroksia pitää noin 1700 rpm niin kone hyrähtää käyntiin uudestaan, koska kierrokset ei ehdi pudota nollille. Ja sitten muutaman sekunnin päästä tulee seuraava releen napsahdus ja hetkellinen hyytyminen kunnes sytytys (?) herättää taas henkiin. Tyhjäkäynnillä kone ei pysy käynnissä, koska hetkittäinen kuoleminen ehtii tappaa kierrokset. Ja check engine vilkkuu kuin diskossa...
Eiköhän se taas herää kun sulatellaan kone, mutta onko ehdokkaita siitä, että mikä rele siellä naksuu ja miksi se tappaa moottorin hetkellisesti?
Olli