ECU:n sijainti?
ECU:n sijainti?
mistäs päin ECU löytyy SS:sta? onko kukaan törmännyt?
eikös ecu ole eri asia? vai mikä juttu sielä kojelaudan takana oli, oliko se sitte ehu... liikaa lyhenteitä:/ moottorinohjaus pömpeli taas ei ole muovikotelon sisällä vaan siinä akkukotelon takana. tiedän koska meitä on kielletty kastelemasta töissä sitä, yks kun on menny rikkikinBob kirjoitti:Kylläpä se Trionic:n ohjausyksikkö taitaapi oleskella kuitenkin siellä konepellin alla moottorin etupuolella, mustan muovisen moottorisuojuksen alla.
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
Kojelaudan takana on mm. EHU, joka on radioyksikkö. Trionic on nimenomaan moottorinohjausyksikkö eli ECM. Akkukotelon "takana" on luistoneston ja ESP:n ohjausyksiköt (ei niitäkään kannata kastella).julle05 kirjoitti:eikös ecu ole eri asia? vai mikä juttu sielä kojelaudan takana oli, oliko se sitte ehu... liikaa lyhenteitä:/ moottorinohjaus pömpeli taas ei ole muovikotelon sisällä vaan siinä akkukotelon takana. tiedän koska meitä on kielletty kastelemasta töissä sitä, yks kun on menny rikkikinBob kirjoitti:Kylläpä se Trionic:n ohjausyksikkö taitaapi oleskella kuitenkin siellä konepellin alla moottorin etupuolella, mustan muovisen moottorisuojuksen alla.
Perinteistä yhtä "ECU":a ei oikeastaan olekkaan, vaan toiminta on jaettu monelle erilliselle yksikölle, jotka viestivät väylien kautta keskenään.
Ajattelin, että viestiketjun aloittajan tarkoittaman "ECU":n vastaavat toiminnallisuudet SS:ssä hoitaa lähinnä juuri tuo Trionic-yksikkö eli ECM.
ECM on lyhenne sanoista "Engine Control Module" ja ECU yleeensä "Electronic Control Unit", joskus myös "Engine Control Unit".Eros kirjoitti:Joo ehkäpä täsmennys tässä vaiheessa olisi paikallaan. Eli moottorinohjausyksikköä tarkoitan. Eli onkohan se sitten se ECM trionic.
Millä myllyllä autosi on? Kaksilitraisissa turboissa moottorinohjainyksikkö (Trionic8) on moottorin muovikuoren (se musta kuori, jossa lukee turbo tms. kolmella torx-pultilla kiinni, auton omissa työkaluissa on sopiva ruuvimeisseli) alla moottorin päällä etupuolella. Varsinainen ohjainyksikkö on neljällä 10mm pultilla kiinni.
V6 Aerossa on moottorinohjainyksikkö (Motronic E9). Tämä sijaitsee konetilan takaosassa lähellä rintapeltiä auton oikealla puolella. En ihan tarkkaan muista onko siinä jotain päällä vai onko se näkyvissä, kun ei hetkeen ole tuollaista autoa nähnyt.
Ja 1.8i:ssä eli vapaasti hengittävässä Opelin koneisessa on taas Simtecin yksikkö, mutta "Turbo Sensonic" tietänee jo sen paikan - muilla en tiedä näitä olevankaan - leikki leikkinä siellähän se on lähellä tulipeltiä moottorin vasemmassa päädyssä.uusi93 kirjoitti:ECM on lyhenne sanoista "Engine Control Module" ja ECU yleeensä "Electronic Control Unit", joskus myös "Engine Control Unit".Eros kirjoitti:Joo ehkäpä täsmennys tässä vaiheessa olisi paikallaan. Eli moottorinohjausyksikköä tarkoitan. Eli onkohan se sitten se ECM trionic.
Millä myllyllä autosi on? Kaksilitraisissa turboissa moottorinohjainyksikkö (Trionic8) on moottorin muovikuoren (se musta kuori, jossa lukee turbo tms. kolmella torx-pultilla kiinni, auton omissa työkaluissa on sopiva ruuvimeisseli) alla moottorin päällä etupuolella. Varsinainen ohjainyksikkö on neljällä 10mm pultilla kiinni.
V6 Aerossa on moottorinohjainyksikkö (Motronic E9). Tämä sijaitsee konetilan takaosassa lähellä rintapeltiä auton oikealla puolella. En ihan tarkkaan muista onko siinä jotain päällä vai onko se näkyvissä, kun ei hetkeen ole tuollaista autoa nähnyt.
Saako vielä udella, että miksi sitä etsit? Vaihtaa sitä ei voi "lennossa", vaan tarvitaan Tech2, että voi "liittää" ja "poistaa" moottorinohjainyksikkö 9-3 SS/SC/CV:stä. Vanhemmissa peleissähän vaihto ei Tech2:ta vaatinut.Eros kirjoitti:kiitos paljon vinkeistä...sieltähän se trionicci lopulta löytyi helposti. joo onhans nuita yksikköjä autossa yhtä paljon kuin mittoja maailmassa.