G-mies kirjoitti:Orkkis maksaa alle 20€ ja on kuitenkin ihan kohtuullinen vaihtoehto, sillä on jopa merkkiliikkeen takuukin . Käy sinne se 88 asteinenkin, ei se yhdestä asteesta ole kiinni. Edu näyttää lämpömittarin vaaka-asennossa jo 80 asteessa ja poistuu siitä 113 asteessa. Muistaakseni viimeksi maksoin 14€ tiskillä orkkistermarista. Muita merkkejä saa kyselemällä eri varaosaliikkeistä.
Matti
Aika lähelle, nimittäin itse maksoin saabin tiskillä 15 euroa tuosta termarista.
Enpä tuosta laadusta osaa sitten sen enempää sanoa, mutta ainakin orkkis ja tarvike termari ovat aivan eri näköiset, sekä kuppia pitävät jouset eri pituisia sekä vahvuisia.
G-mies kirjoitti:Orkkis maksaa alle 20€ ja on kuitenkin ihan kohtuullinen vaihtoehto, sillä on jopa merkkiliikkeen takuukin . Käy sinne se 88 asteinenkin, ei se yhdestä asteesta ole kiinni. Edu näyttää lämpömittarin vaaka-asennossa jo 80 asteessa ja poistuu siitä 113 asteessa. Muistaakseni viimeksi maksoin 14€ tiskillä orkkistermarista. Muita merkkejä saa kyselemällä eri varaosaliikkeistä.
Matti
Joo, kyllä tuosta takuusta maksaa, sama homma kun kannatti mankkuvenankin tapauksessa -> 2v aikana poksahdelkoon vaikka 7 kertaa, takas menee.
G-mies kirjoitti:Justiisa oikeanlainen. Tuo sama termari on sitten tuolla koodilla muistaakseni myös 9-5 malliin.
Matti
Juurikin näyttää myös tännepäin oikealta termarilta.
Tuohonhan se tulee juurikin sillä tavalla, että ensin otetaan se termarin kuppi pois, ja sitten vasta tulee tuo termari tuon tiivisteen kanssa paikoilleen siihen kannen päähän. Japanilaisissa ja saksalaisissahan termari on taasen siellä itse kupin sisällä.
Tuota saapasin saksalaista termaria ei kyllä kannata asentaa, nuo ei toimi kunnolla, lämpömittari jää liian alas tuolla eikä lämpöä piisaa riittävästi. Tai saattaa se hetken pitää mutta alkaa melko varmasti falskaamaan piakkoin.
Motonetistä löytyy niitä ranskalaisia termareita jotka ovat kelta-valkoisessa paketissa, ne toimivat kunnolla.
Minuteman kirjoitti:Eikös tuo tiiviste venytelläkin siihen termarin "lierin" reunalle
Juu, tiivisteessä on ura sisäsyrjällä sitä varten.
Nääs silläpä otin puheeksi kun on tullut vastaan moottoreita missä on ensin lätkäisty termari paikalleen, ja tiiviste sen perään, tai päinvastoin, ja termarin koppa päälle..
Nyt taisi ruveta falskaamaan tonnarin saksalainen termari, lämpömittari ei nouse enää kuin 1/3 eikä lämmintä tule niin paljoa kuin edellispäivinä vaikka keli onkin lauhempi.
Täytyy hakea Motonjetistä ranskalainen tilalle. Joo ja jäähdytysneste on ylärajalla, termari tuossa falskaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Minä otin tässä päivänä eräänä ja tarkistin koneen lämmöt tuolla Saabin omalla termarilla(samanlaisella, jonka Saapasi osti). Laitoin techin kiinni ja koneen käyntiin. Vaikka viisari roikottikin lämpöjä, niin techin näyttämä taas oli ok, eli jäähdytysnesteen lämpötila oli yli 90 astetta minun lopettaessa testauksen. Viisari roikkui tuossa lämpötilassa edelleen, vaikka EDUn pitäisi nostaa viisari vaakatasoon jo 80 asteen lämpötilassa(korjaamokäsikirjan mukaan). Toki viallisia termareita on ollut ja tulee olemaan, mutta ainakin omalla kohdalla syyllinen tuohon lämpömittarin näyttämään on -98 EDU3, joka vaihtuu tässä paremmilla ilmoilla -96 tai -95 malliseen, riippuu kumman sinne nyt sattuu laittamaan.
Joo Matilla on sen verran uudempi peli että taitaa tuo mittarin roikkuminen kuulua asiaan. Mulla on olleet 1992-1994 -mallisia nuo joissa ei ole saksalaiset termarit toimineet ja asian on huomanut myös lämmöntuotosta.
Tuo lainapeli josta nyt ilmeisesti meni termari on -90/91
Eikä sakemmannit toimineet nopassakaan johon hain Motoradin termareita 2 kpl vaan lämpötila jäi liian alhaiseksi, siinäkin toimi ranskalainen kunnolla.
Muistaakseni Motonet ilmoittaa lämpötilan väärin eli 88 astetta vaikka termarissa lukee 89.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Joo, no tuo on -96 ja alunperin automaatin EDU:lla lämpömittarin näyttämä oli justiisa sitä mitä pitikin, mutta tulipahan vaihdettua se -98 mallin EDU tuohon. No, korjataan sitten kun keretään. OG-satkussa ei mulla toimi tuo Motorad, taidan vaihtaa tilalle tonnarista poistetun Wax Statin.
9000cst kirjoitti:Anturi rikki tai nesteet ei lämpeä trioniciin ohjelmoituna aikana tarpeeksi, itsellä vastaavanlainen kokemus, syy termari oli rikki.
Termari vaihdettu, samoin uudet nesteet. Lämmöt toimii täydellisesti, nousee huomattavasti nopeammin, viisari tulee tasan kello ysiin ja myös kabiini lämpeää huomattavasti nopeammin. Veikkaampa, että toi 9000cst:n nesteen lämpeäminen on juuri syypää.
Akkukaapelia en vielä käyttänyt irti, mutta veikkaan että vikakoodi lähtee lopullisesti sillä. Katson vielä tuon anturin kun tuossa toisessa käsillä olevassa topikissa sai senkin sijaintitiedon.
Tais korjaantua sitten toi tonnarin viisarinuokkumis "tyyppivika"
Vikakoodit on nyt poistuneet itsestään, ilman nollauksia. Tai ainakin nyt 2 päivää ollut sammuneena. Tais ollakin kolmonen väsähtäneestä termarista ja nelonen termarin takia liian hitaasti Trionicin mielestä lämpiävästä jäähdytysnesteestä (vai miten päin oli).