Penkinlämmittimet

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Defeat
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

pevi kirjoitti:9000:n penkissä ei taida olla matkustajalla tunnistinta satkun tapaan. Ainoastaan turvavyön valon tunnistin löytyy penkin alta.
Tässä uskossa minäkin olen ollut ja yleensä napsauttanut vänkärin puolelta lämmityksen pois, jos siinä ei istu ketään.
Onko kenelläkään varmuutta siitä, että siellä olisi tunnistin myös lämmitykselle?
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

9-5T kirjoitti:Ei ole tunnistinta jos on katkaisimet.
Vuosimallissa 87 on vänkärin penkin alla tunnistin ja katkaisimet. 88 alkaen tosiaan on tunnistin jätetty pois kytkentäkaavion mukaan. EPC tosin on sitä mieltä, että kaikissa tontuissa ihan vm 98 asti noita tunnistimia on penkeissä yhtä monta kuin 87-autossakin.

Turvavyön merkkivalollehan siellä vänkärin penkin alla on aina katkaisin, olipa vuosimalli mikä vaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
saapasi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saapasi »

jus kirjoitti: Turvavyön merkkivalollehan siellä vänkärin penkin alla on aina katkaisin, olipa vuosimalli mikä vaan.
Mulla ei merkkivalo sammu vaikka molemmilla istutaan vyöt kiinni. Missä se siellä on ja miten sitä katkaisijaa vois korjata?
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Todnäk katkaisijassa kiinni oleva ketju on vaan irronnut penkin pohjasta. Varsinaisen katkaisijan hajoamista kai harvemmin tapahtuu..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
saapasi
"Hölösuu"

Jope kirjoitti:Todnäk katkaisijassa kiinni oleva ketju on vaan irronnut penkin pohjasta. Varsinaisen katkaisijan hajoamista kai harvemmin tapahtuu..
Kiitos. Tuon perusteella tiedänkin jo syyn.
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

Minulla on turvavöiden lukot taittuvaa mallia, ei siis jäykkävartiset kuten uudemmissa. Kuskin vyön lukkoon menevistä johdoista oli yksi katkennut, mistä seurasi valon jatkuva palaminen. Mutta tämähän ei taas todennäköisesti koske teidän uusia autoja, jäykästi pystyssä pysyvät lukot säilyttänevät johdotuksensa ehjempänä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
saapasi
"Hölösuu"

Täytypä katsoa huomenna mitä sieltä löytyy. Minä en ole itseasiassa tuota valoa edes huomannut, vaan tyttöystäväni. Itse kun en sitä tarvitse, minun autoni kun ei liiku ilman vyötäni, se on syvällä selkärangassa..
j0ne
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Vois joku rakennella käynnistyksen esto/fasten seat belt valo systeemin, jos valo palaa niin ei ajeta :twisted:

Itellähän ei kuskin penkki tietenkään lämpeä mutta apari kyllä, nooh pysyypähän ees tytöt lämpimänä...
saapasi
"Hölösuu"

j0ne kirjoitti:Itellähän ei kuskin penkki tietenkään lämpeä mutta apari kyllä, nooh pysyypähän ees tytöt lämpimänä...
..nonni. ..:lol:
MHag
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja MHag »

Tota noin,
Mulla oli kuskin jakkarassa monta vuotta murheena vaatimaton persauksen lämmitys, vaikka valitsin 3:lla (-97 CS). Lopulta penkki kylmeni totaalisesti.
Otin jakkaran irti, nyljin verhoilun ja havaitsin vastuksen palaneeksi. Tinasin katkoksen JA SAMALLA SIIRSIN SEN TERMARIELEMENTIN POIS VASTUSLANGAN VÄLITTÖMÄSTÄ LÄHEISYYDESTÄ. Mittaa nyt ahterin lämpöä, eikä vastuslankaa. Sen jälkeen penkki on ollut tosi lämmin. :D
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

MHag kirjoitti:Tinasin katkoksen JA SAMALLA SIIRSIN SEN TERMARIELEMENTIN
Todennäköisesti se vaatimaton lämmitysteho kuitenkin johtui siitä, että virrankulku vastusjohdossa oli satunnaista, katkenneet johtojen päät silloin tällöin vähän koskettivat toisiaan kuljettajan muuttaessa asentoaan. Vai oliko se anturi ihan kiinni siinä langassa?
MHag
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja MHag »

En nyt tuota ihan tarkkaan enää muista, mutta ei aivan kiinni kuitenkaan, voisin kuvitella että rakoa ehkä n. 3-5 mm.
Mutta uudesta asti on penkki ollut "viileä", jos ulkolämpötila alle muutaman pakkasasteen, toimintaa oli lähes mahdoton huomata. Loputonta ihmetystä aiheutti myös säätimen kolmen tehoalueen tarpeellisuus, mutta kunnostuksen senkin käyttötarkoitus selkisi :D .
Saakos nuo säätimet muuten valaistua, kun ovat pimeydellään uudesta lähtien ihmetystä aiheuttaneet. Olen tulkinnut sen olevan ominaisuus (-97 CS), mutta tuosta tehoalueen säätötarpeellisuuden yllättävästä ilmaantumisesta johtuen, tuon ihmettelyni tänne foorumilaisten päätettäväksi.
Sama vaatimattomuus oli muuten läsnä vanhassa satkussa, liekkö siinä sitten ollut sama pulma.
Ihmettelin aikoinaan suuresti kun TM kehui Saabin ahterin lämmittimen toimintaa.
Niin tai näin, korjauksen myötä penkistä tuli "parempi kuin uusi".
Vastaa Viestiin