Rengaskoko??
Rengaskoko??
Kesä lähestyy ja kasvihuoheilmiö painaa päälle, kuten ulkolämpötilasta käy ilmi. Uudet kesärenkaat täytyis laittaa vanteille.
Eli auto on 9-5 aero vuosimallia -03. Vakiorenkaat ovat ilmeisesti 225/45-17. Tuossa kaverilla on nurkissa ylimääräiset 235/45-17 renkaat.
Mahtuvatko ne pyörimään Saabin alla, vai tuleeko ongelmia?
Vanteet ovat ilmeisesti 7 tuumaiset, kuitenkin alkuperäiset aeron vanteet.
Eli auto on 9-5 aero vuosimallia -03. Vakiorenkaat ovat ilmeisesti 225/45-17. Tuossa kaverilla on nurkissa ylimääräiset 235/45-17 renkaat.
Mahtuvatko ne pyörimään Saabin alla, vai tuleeko ongelmia?
Vanteet ovat ilmeisesti 7 tuumaiset, kuitenkin alkuperäiset aeron vanteet.
Itse äskettäin asiaa tutkiskelin, ja törmäsin haulla oheisiin viesteihin:9-5T kirjoitti:Vakio 49 mutta 38 7,5" leveänä ei aiheuta ongelmaa ja 35 lienee myös paljon käytettyJouniH kirjoitti:Mikä on "vakio" ET 9-5? 38? Miten se menikään, ET luku kasvaa niin vanne tulee ulospäin? Olis yhet vanteet tiedossa missä et 41.
9-5T kirjoitti:Leveys tietty vaikuttaa ET:hen. 17/7,5" ET38, leveys näyttää hyvältä mutta ratista on syytä pitää kiinni urissa.
Jätin sitten ostamatta käytetyn 17/7,5" ET35 rengas/vannepaketin, kun uraherkkä auto ei oikein ole mun mieleeneklunto1 kirjoitti:En ostaisi 17" ET35:sen vanteita 9-5:seen. Usein tuollaisia vanteita saa kyllä halvalla, mutta riskin on että ottaa kiinni takana, kun on autossa kunnon kuorma päällä.

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Tuossa: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... light=et359-5T kirjoitti: En muista mikä juttu toi oli
Tokihan renkaat vaikuttavat uraherkkyyteen, mutta en uskaltanut ottaa riskiä.9-5T kirjoitti: mutta sen jälkeen on useita kierroksia renkaita mennyt ja täytyy todeta että myös renkaissa on eroa ja huonoimmat kokemukset on cooper ja Pirellin joku huippurengas olisko ollut P6, niiden jälkeen on ollut misukkaa ja pirelli P6000 jotka olivat miedompia.
ET38 7,5" ei ottanut kiinni millään kuormalla.
Tuosta paketista hieroin kauppaa, sääli ettei ET ole 40 pinnassa:
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=495551
Siitä vaan, jos jotakuta kiinnostaa. Tinkivaraa ei pahemmin tuntunut olevan, mutta eikös paketti ole aika laadukas.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Itsellä on ollut talvirenkaissa 16*7 vanteet joiden ET on 35. Itse en ainakaan huomannut uraherkkyydessä mitään eroa näihin nykyisiin ET43 oleviin(samat renkaat(206/55). Nuo et35 vanteet odottavat väriä päälleen jolloin niistä tulee ns. välikauden/rata vanteet
Kesällä 19*8.5 ET42 235/19 tuo vetely sitten aika lailla lisääntyykin


Kesällä 19*8.5 ET42 235/19 tuo vetely sitten aika lailla lisääntyykin


Saab 9-3 TTID Vector 2008
8,5x19 ET35, 235 renkaat
8,5x18 ET 35, 225 Samasta autosta toinen kuva.
8x18 ET38, 225
20"
Voiko nuo mahtua pyörimään ilman, että raapii?
Kopioin kuvat täältä.
9-5 on iso auto niin minun mielestä 225 rengas 19" vanteella näyttää kapealta. 235 niin alkaa raapimaan. Tai tietenki riippuen niin monesta asiasta.
8,5x18 ET 35, 225 Samasta autosta toinen kuva.
8x18 ET38, 225
20"

Kopioin kuvat täältä.
9-5 on iso auto niin minun mielestä 225 rengas 19" vanteella näyttää kapealta. 235 niin alkaa raapimaan. Tai tietenki riippuen niin monesta asiasta.
Oletko tehny mitään muutoksia?Kesällä 19*8.5 ET42 235/19 tuo vetely sitten aika lailla lisääntyykin
Audi A4 2.0TFSIq
ET tai offset millimetreinä = kuin vanteen keskilinjan poikkeama vanteen kiinnityspinnasta (joka tulee napaa vasten) millimetreinä. Tuliko tarpeeksi epäselvästi ?
Eli auton akselistosta pyörän navan kiinnityslaippa tulee yleensä lähemmäksi vanteen ulkoreunaa kuin sisäreunaa. Tällöin tulee tietty mm lukema ET:tä. Jos taas tämä kiinnityspinta olisi tarkalleen vanteen keskilinjassa olisi ET nolla.

Eli auton akselistosta pyörän navan kiinnityslaippa tulee yleensä lähemmäksi vanteen ulkoreunaa kuin sisäreunaa. Tällöin tulee tietty mm lukema ET:tä. Jos taas tämä kiinnityspinta olisi tarkalleen vanteen keskilinjassa olisi ET nolla.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334