Miten on ?.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Julli
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Heinä 11, 2005 10:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Julli »

Mistä näitä....? Ei kunnollista NG-Saabia saa kahdella tonnilla mitenkään. Omasta luovuin n. puoli vuotta sitten ja siitä hyvitettiin 6 000 egeä. Vm. oli -94 ja kunto kait aika lailla keskitasoa.
Ja sehän tuossa aikaisemmin jo todettiin, että on varmasti turvallisempi kuin vanhemmat Saabit.
900i
riisi serkku suudelma aurinko
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Mimmi kirjoitti:Minä ajaisin paljon mielummin kolarin ng900:lla tai og9-3:lla kuin og900:lla.
Niin minäkin, sitten jäisi ehjä OG900 ajeltavaksi. :lol:
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Totta tuokin (riippuu tietenkin kolaristakin), lähinnä omien mieltymysten suhteen ulkonäöllisissä seikoissa tuossa kommentoin. 8)
Onhan nämä uudemmat varmastikin turvallisempia(mikäli suinkin mahdollista), mutta miulle "välttää" OG:kin mainiosti. :D
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

se93tbo: tarkoititko tätä törmäyskuvaa?
http://www.lafferty.ca/photos/Things/Sa ... t.jpg.html

Luulisi, ettei NG900 tai OG9-3:kaan OG900:lle jää törmäysturvallisuudessa.
Kummalta se tuntuisi, jos uudempi auto ottaisi takapakkia turvallisuudessa.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

snuggles kirjoitti:se93tbo: tarkoititko tätä törmäyskuvaa?
http://www.lafferty.ca/photos/Things/Sa ... t.jpg.html

Luulisi, ettei NG900 tai OG9-3:kaan OG900:lle jää törmäysturvallisuudessa.
Kummalta se tuntuisi, jos uudempi auto ottaisi takapakkia turvallisuudessa.
Tuohan se
Kertoo A-pilareista jotai
Ja oli niitä muitakin. loppujen lopux toi kuva oli yx suurimmista vaikuttajista, siihen et ostin 9-3:sen+"halpahinta/sukulaissuhteet".
Kestää kolhuja ja on potentiaalinen ostokohde.
Tonnarista selvineenä, ei tuon kuvan näkeminen ainakaa heikennä ng900-og93 luottamusta.
Tonnarissa tuli kuskinpuolen A-pilari sisään n.20-30cm, tosin auto putos koko painollaan A.pilarin päälle.
9-3.1972
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Muistan myös jossain Laakkosen saab näyttelyyn oli tuotu hirvikolarin kokenut NG900/9-3 näytille.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Iltasanomissa tai Ilta-lehdessä oli pari viikkoa sitten kolarikuva, jossa c-mersu ja 9-3(tai ng900)oli pahassa nokkakolarissa, mutta ei kuolonuhreja. Euro NCAP:n testissähän c-mersu ja ng 900 saivat heikon tuloksen.
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

YKÄ kirjoitti:Tää on tyhmä !!


Mutta jos pitäs kolari (hirvi,nokka,puhun,) Niin og satku on se millä mä sen tyttären laittasin reissuun.

Ei ne appisit tai sipsit tai aiirpakit velvota mitään.

Og satku kestää nää normaali mällit ja matkustajat säilyy jos on vaan vyöt kiinni.

MUTTA KUN SE ON NUORISON MIELESTÄ NIIN RUMA??.

Mulla on og saab 900 t:bo punanen ,nätti ja turvallinen mutta ei kelpaa.

Kai se pitää niihin sipseihin ja apseihin luottaa ja hommaa sille likalle se 900/9-3 saab.
Kaipa uudempi on kuitenkin aina hiukan turvallisempi, vaikka eikös og900 ollut folkhälsanin tilastoissa lähellä kärkipäätä, muistaakseni tonnariakin edellä.

On ne saabit vaan vahvoja. 9-5 tuli kolhittua viime viikolla vasempaan etukulmaan. 2003 ford fiesta osui noin 40km/h ja tuloksena oli, että fiesta painui noin 30-40cm keulastaan ja kuskin ovi ei auennut. 9-5:n muoveihin tuli lähinnä naarmuja ja toisen umpion kiinnikkeet ja vilkun lasi (muovi) hajosivat, harva edes huomasi saabista että sitä oli kolhittu, mutta fiestasta ei tule kalua enään 8O Laitat sille tyttärellesi mahdollisimman paljon rautaa alle vaan niin hyvä tulee. 900/9-3 tai uudempi tonnari ovat hyviä vaihtoehtoja.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

2.3i-16 kirjoitti:Kaipa uudempi on kuitenkin aina hiukan turvallisempi, vaikka eikös og900 ollut folkhälsanin tilastoissa lähellä kärkipäätä, muistaakseni tonnariakin edellä.
Vaikka tuo pitääkin paikkansa NG900/OG9-3 ja OG900 tapauksessa, niin kyllä joskus on voitu mennä takapakkiakin jonkun uuden lain takia.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Vastaa Viestiin