Tankkauspistooli unohtui autoon....
Tankkauspistooli unohtui autoon....
Aluksi sanottakoon ettei ei siis minulla... satuin vaan sattuneesta syystä paikalle kun tuolla eräällä nimeltä mainitsemattomalla rajan läheisyydessä sijaitsevalla Teboililla tarvitsivat vähän apua vakuutuspapereitten tulkintaan. Oli nimittäin eräällä rakkaan itä-naapurimme kansalaisella unohtunut tankkauspistooli uuden karhean Saksantuonti X5:n polttoaineputken suulle kun matka oli yllättäen jatkunut. :D:D Noh, tietenkin pistooli kappaleita ja bemarin takakylki naarmuilla ja pikku ruhjeilla. Minä kun luulin ettei tuollaista voi sattua kun elokuvissa ja ehkä naisille. eikä kuulemma todellakaan ollut eka kerta.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Ex-työkaverille on käynyt vastaavalla tavalla. Kyseessä oli huoltoasema, jossa oli tankkauspalvelu ja pientä kinaa oli, että kenen vakuutuksesta auton vauriot korvataan. Kyseessä oli MB:n C-malli ja takalokasuojaan tuli polttoaineen täyttäaukon viereen sen näköinen jälki, kun siihen olisi löyty sorkkaraudalla
En tiedä mitä vaurioita bensamittarille tuli enkä muista, että menikö huoltamon piikkiin myös kokonaisuudessaan tuon auton vauriot.
En tiedä mitä vaurioita bensamittarille tuli enkä muista, että menikö huoltamon piikkiin myös kokonaisuudessaan tuon auton vauriot.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Kyllähän noita käy muillekin kuin naisille. Isälläni oli tapana paikallisella teboililla lukita pistoolin kahva tankkauksessa sillä pienellä vivulla ja mennä sisälle kahville ja maksaa kun tankki tulee täyteen. Kerran hän sitten lähtiessään unohti pistoolin tankin putkeen. Satkuun ei tullut naarmuakaan, mutta pistooli pamahti suoraan mittarissa olevaan "lasikelloon". Ehti kuulemma tulla muutama kymmentä litraa bensaa maahan, ennenkuin pumppu saatiin sammutettua.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Saabin korkki on oikein toimiva siinälucaf kirjoitti:olenkin monesti ihmetellyt miksi tankkauspistooleissa ei ole enää ollut vuosikausiin toimivia lukituksia.
EDIT:
Siis ainakin mun saapissa, en tiä kaikista
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Joillakin harvoilla asemilla niitä lukituksia näkee vieläkin.lucaf kirjoitti:olenkin monesti ihmetellyt miksi tankkauspistooleissa ei ole enää ollut vuosikausiin toimivia lukituksia.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Se lukitus on ns. kielletty nykyään noista "normi" pistooleista. Se on sitten asemakohtaisesti asemanhoitajan vastuulla jos haluaa välttämättä sen lukitus palan siihen pistooliin. Mutta lähtökohtaisesti niitä ei saa olla. Raskaankaluston diesel mittareissa sattuneesta syystä kyllä on ja saa ollaÄssä kirjoitti:Joillakin harvoilla asemilla niitä lukituksia näkee vieläkin.lucaf kirjoitti:olenkin monesti ihmetellyt miksi tankkauspistooleissa ei ole enää ollut vuosikausiin toimivia lukituksia.
Tämä ei ole mutua sitten
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Tosiaan aika harvassa paikassa on. Ja käsittääkseni tuolla missä eilen tuo homma tapahtui ei sitä ole! Ja sekös siitä tekee vielä uskomattomamman siitä hommasta .:D Mut itellä oli joskus hakaneula tai kranaatin sokka autossa joka käy siihen reikään ja voi siis laittaa tankit täyteen ilman että jäätyy kädet siihen pistooliin... ja tiedän, hanskat on keksitty.Boiga kirjoitti:Se lukitus on ns. kielletty nykyään noista "normi" pistooleista. Se on sitten asemakohtaisesti asemanhoitajan vastuulla jos haluaa välttämättä sen lukitus palan siihen pistooliin. Mutta lähtökohtaisesti niitä ei saa olla. Raskaankaluston diesel mittareissa sattuneesta syystä kyllä on ja saa ollaÄssä kirjoitti:Joillakin harvoilla asemilla niitä lukituksia näkee vieläkin.lucaf kirjoitti:olenkin monesti ihmetellyt miksi tankkauspistooleissa ei ole enää ollut vuosikausiin toimivia lukituksia.
Tämä ei ole mutua sitten
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Ei varmaan ole tankkauspaikalla ruuhkaa, kun ääneen rupeat kiroilemaan, että "mihin helvettiin se kranaatin sokka nyt tippui...."hz81 kirjoitti:...itellä oli joskus hakaneula tai kranaatin sokka autossa joka käy siihen reikään...
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
repeäminen9000CS... kirjoitti:Ei varmaan ole tankkauspaikalla ruuhkaa, kun ääneen rupeat kiroilemaan, että "mihin helvettiin se kranaatin sokka nyt tippui...."hz81 kirjoitti:...itellä oli joskus hakaneula tai kranaatin sokka autossa joka käy siihen reikään...
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
9000CS... kirjoitti:Ei varmaan ole tankkauspaikalla ruuhkaa, kun ääneen rupeat kiroilemaan, että "mihin helvettiin se kranaatin sokka nyt tippui...."hz81 kirjoitti:...itellä oli joskus hakaneula tai kranaatin sokka autossa joka käy siihen reikään...
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570