Elikkäs,tuohon omaan rakennelmaan ei tule lainkaan lämmityslaitetta.
Pitääkö se vesipumpun takaa lähtevä pienempi nippa tulpata,vai vedänkö sen imusarjan nippaan,johon alunperin tulee paluuletku kennolta?
Mulla on vain yksi nippa termarikotelossa.Siitä vedän sen vesipumpun takaosaan,joka on sitä vanhempaa mallia,eli siinä on nippa myös termarikotelosta tulevalle putkelle.
Vaikeahko selittää,mutta joku voisi vääntää rautakankea.
Vanhassa koneessa mulla oli tulpattu vaan ylimääräiset,ja se keitti taukoamatta..En tiedä oliko vika tulppauksissa vai missä..
Vesikierto?
Vesikierto?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Vesikierto?
Eihän sitä kennon kautta olevaa kiertoa tarvita, koska kun hana on kiinni se on tosiaan kiinni. Kierto sieltä vesipumpulta sinne termarikotelon kanteen tarvitaan. Mutta jos pistäsit ne letkut kuitenkin kiertämään kuin kennolle ikään ja laittasit ilmauspisteen sinne samalle korkeuksille (kuin mikä on kennossa) putkenpätkään? Vai miten aattelit ilmata?Suppari kirjoitti:Elikkäs,tuohon omaan rakennelmaan ei tule lainkaan lämmityslaitetta.
Pitääkö se vesipumpun takaa lähtevä pienempi nippa tulpata,vai vedänkö sen imusarjan nippaan,johon alunperin tulee paluuletku kennolta?
Mulla on vain yksi nippa termarikotelossa.Siitä vedän sen vesipumpun takaosaan,joka on sitä vanhempaa mallia,eli siinä on nippa myös termarikotelosta tulevalle putkelle.
Vaikeahko selittää,mutta joku voisi vääntää rautakankea.
Vanhassa koneessa mulla oli tulpattu vaan ylimääräiset,ja se keitti taukoamatta..En tiedä oliko vika tulppauksissa vai missä..
95 -77 V6 kesä, 96 -64, 93b -58, 9-5 2.2 -03
95 -77 V6 kesä, 96 -64, 93b -58, 9-5 2.2 -03
Lievästi aiheeseen liittyen,
itse tutkiskelen mahdollisuutta viritellä kajakkiini samantyyppistä lämppärin hanaa kun satkussa on, ts. hana säätäisi sekä kennon ohivirtausta ja kennon läpi virtaavan nesteen määrää (tietenkin kääntäen, eli lämmöt täysillä ohivirtaus kiinni ja päinvastoin). Tästä sais sen edun, että sen alkuperäisen ohivirtausletkun vois poistaa ja tulpata, siis sen mikä menee ryypyn kautta jos jollakulla sellainen automaattitoiminen on...
Tällöin hana täysin auki kaikki neste kulkisi lämppärin kennon läpi ja lämmitys tehostuisi. Nythän osa nesteestä kulkee turhan takia lämppäri täysilläkin lohkosta suoraan vesipumpulle takaisin. No joo, kone tietty lämpiäs pikkasen hitaammin mutta sekin olis tietty hallittavissa lämppärinhanasta.
itse tutkiskelen mahdollisuutta viritellä kajakkiini samantyyppistä lämppärin hanaa kun satkussa on, ts. hana säätäisi sekä kennon ohivirtausta ja kennon läpi virtaavan nesteen määrää (tietenkin kääntäen, eli lämmöt täysillä ohivirtaus kiinni ja päinvastoin). Tästä sais sen edun, että sen alkuperäisen ohivirtausletkun vois poistaa ja tulpata, siis sen mikä menee ryypyn kautta jos jollakulla sellainen automaattitoiminen on...
Tällöin hana täysin auki kaikki neste kulkisi lämppärin kennon läpi ja lämmitys tehostuisi. Nythän osa nesteestä kulkee turhan takia lämppäri täysilläkin lohkosta suoraan vesipumpulle takaisin. No joo, kone tietty lämpiäs pikkasen hitaammin mutta sekin olis tietty hallittavissa lämppärinhanasta.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Re: Vesikierto?
No koneen takana ei juurikaan ole enää tilaa millekkään..Mikael kirjoitti:
Eihän sitä kennon kautta olevaa kiertoa tarvita, koska kun hana on kiinni se on tosiaan kiinni. Kierto sieltä vesipumpulta sinne termarikotelon kanteen tarvitaan. Mutta jos pistäsit ne letkut kuitenkin kiertämään kuin kennolle ikään ja laittasit ilmauspisteen sinne samalle korkeuksille (kuin mikä on kennossa) putkenpätkään? Vai miten aattelit ilmata?
Kiertosuunta on termarikotelosta pumpun taakse,siihen laitan ilmausruuvin luultavasti.
Se nippa imusarjassa,josta lähtee alunperin putki kennolle,on muussa käytössä(lämoötunnistin)
///M