Peruspaineiden säätö?
Peruspaineiden säätö?
Kokeilin tänään ottaa magneettiventtiilin johdon irti ja ahdot eivät nouse kuin max 0,4 baariin, vaikka eikös tuon pitäisi nousta sinne lähemmäks 0,8??
Miten säädän peruspaineet?
(olisi varmaan löytynyt haulla, mutta käyttäjässä vika)
Miten säädän peruspaineet?
(olisi varmaan löytynyt haulla, mutta käyttäjässä vika)
9-5 2,3t -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Peruspaineiden säätö?
Jos sulla on ihan vakiovermeet, niin paineet on just kohdillaan. Peruspaine (ahtaa vain peruspaineet, kun mankkuvenan johto on irti) on 0,4bar tienoilla about kaikissa turbosaabeissa. 0,8bar taas lienee aika liki max. painetta "vanhakoppaisella" 2.0T tonnarilla. APC-systeemi säätää sitten tuon magneettiventtiilin avulla paineita peruspaineen yläpuolella.Taifun kirjoitti:Kokeilin tänään ottaa magneettiventtiilin johdon irti ja ahdot eivät nouse kuin max 0,4 baariin, vaikka eikös tuon pitäisi nousta sinne lähemmäks 0,8??
Miten säädän peruspaineet?
(olisi varmaan löytynyt haulla, mutta käyttäjässä vika)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tapahtuuko paineenpudotus sykäyksinä? Jos mittarista näkyy että paineenpudotus tapahtuu "siivuina", niin kuulostaisi sille että APC haistaisi nakutusta. Nakulediä ei ilmeisesti ole?
APC voi saada virheellisen nakutussignaalin esimerkiksi venttiilinnostimista jos ne kalisevat pahasti. Maadoituspisteetkin ovat myös mahdollisia. Tai sitten tosiaan bensapumppu kaput, ei nimittäin pitäisi nakuttaa 98E:llä noin pienillä paineilla jos kaikki on ok.
APC voi saada virheellisen nakutussignaalin esimerkiksi venttiilinnostimista jos ne kalisevat pahasti. Maadoituspisteetkin ovat myös mahdollisia. Tai sitten tosiaan bensapumppu kaput, ei nimittäin pitäisi nakuttaa 98E:llä noin pienillä paineilla jos kaikki on ok.
Mielestäni laskee vain nopeasti, ei sykäyksittäin.. Ei ole nakulediä ja mistä löydän sen nakutustunnistimen omasta autostani? Koitin tutkailla koneesta, mutta ei osunut silmään.
Venttiilit kyllä kalkattaa, mutta vain hetken aikaa kylmänä.
Eikös nakutus johdu laihasta seoksesta? Lastutuksen jälkeen olin ainakin huomaavinani bensankulutuksen kasvaneen hieman.. Pystyykö pumpusta mittaamaan kunnon jotenkin?
Venttiilit kyllä kalkattaa, mutta vain hetken aikaa kylmänä.
Eikös nakutus johdu laihasta seoksesta? Lastutuksen jälkeen olin ainakin huomaavinani bensankulutuksen kasvaneen hieman.. Pystyykö pumpusta mittaamaan kunnon jotenkin?
9-5 2,3t -98
bensan paineet mittaamalla saat vain varman vastauksen pumpun toiminnasta. siitä lisää haulla.
laskeeko tietyillä kierroksilla vai piikkaako aina vaan sielä 0,8 ja laskee heti peruspaineilla?
niin onko tuo erillisillä pokseilla molemmat apc ja di?
laskeeko tietyillä kierroksilla vai piikkaako aina vaan sielä 0,8 ja laskee heti peruspaineilla?
niin onko tuo erillisillä pokseilla molemmat apc ja di?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Eiköhän tuo alipaine ole ihan oikea. Yksi vaihtoehto piikkauksen vähentämiseksi on laittaa ns. letkurane.
Eli magneettiventtiililtä turbon kompurapesään tuleva letku tukkoon (C-letku muistaakseni) ja magneettiventtiililtä kyseisen letkun pää kaasuläppäkotelon nippaan (coolerin puolelle), tällä saadaan kompensoitua coolerin aiheuttamaa painehäviötä.

Ei kai sielä ole lamdaa kun ei ole kattiakaan..
By-passin otin juuri irti ja testasin.. Toimii mielestäni normaalisti, kun imee alipaineletkusta tarpeeksi niin sekla aukeaa sisällä...
Uskallanko ottaa sen magneettiventtiilin irti suihkia letkujen rei'istä puhdistussprayta? Jospa se on juntturassa..
By-passin otin juuri irti ja testasin.. Toimii mielestäni normaalisti, kun imee alipaineletkusta tarpeeksi niin sekla aukeaa sisällä...
Uskallanko ottaa sen magneettiventtiilin irti suihkia letkujen rei'istä puhdistussprayta? Jospa se on juntturassa..
9-5 2,3t -98
Minulla ahtopaine ei nouse lainkaan yli 0,4:n. Jos otan magneettiventtiilin w-letkun irti, paine nousee reilusti korkeammalle.
Eikö tämä viittaa selvästi vialliseen magneettiventtiiliin, vai voisiko olla muitakin syitä, häh? Autossa on DI/APC.
Eikö tämä viittaa selvästi vialliseen magneettiventtiiliin, vai voisiko olla muitakin syitä, häh? Autossa on DI/APC.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001