Peruspaineiden säätö?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Onko niissä bokseissa erikseen lastu bensalle ja toinen apc:lle?jos on niin kuulostais että ois vaan ehkä bensalastu se viri ku käyttäytyy niinku vakio turbon ahdot...!?
9000 T16 -87
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kyllä uskaltaa irrottaa ja suhkia, vaikka avata. itse en kyllä ole kuin t5 mankkuja avannut ja on jopa saatu toimimaan ;)
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

micke74 kirjoitti:Onko niissä bokseissa erikseen lastu bensalle ja toinen apc:lle?jos on niin kuulostais että ois vaan ehkä bensalastu se viri ku käyttäytyy niinku vakio turbon ahdot...!?
Viritystä varten bensalastu laitetaan LH-boksiin ja ahtoja säätävä lastu DI/APC boksiin.
Taifun
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 15:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Taifun »

Okei eli nyt on mankkuvena kourassa.. Puhallustestin perusteella W ja C putkien välillä kulkee ilma, mutta R ei johda mihinkään. Onko oikein?
9-5 2,3t -98
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

On oikein.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kun saa sähkö, eli apc toimii eikä nakuta niin ilma kulkee välillä w->r
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

mikkoimp:
itse en kyllä ole kuin t5 mankkuja avannut ja on jopa saatu toimimaan
voitko tarkentaa mitä olet tehnyt, jos mankku ollut paskana/jumissa?
Yamaha FZ1-N -08
Taifun
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 15:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Taifun »

Tuli testailtua autoa taas. Nollauksen jälkeen ahdot nousi n. 1.1 baariin, mutta jonkin ajan kuluttua ei 0,9 baria korkeammaksi.
9-5 2,3t -98
Taifun
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 15:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Taifun »

Onko kenelläkään irrallaan yhtään toimivaa mankkuvenaa, jota voisi lainata? :)
9-5 2,3t -98
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Änkeydynpäs väliin niin ei tarvi aloittaa uutta aihetta, miten on muuten semmonen juttu kun käytän 1.3-1.5bar ahtoja niin kuuluko se peruspaine olla siltikin se 0.4-0.5 vai onko parempi pitää korkeampaa peruspainetta...?
9000 T16 -87
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Veikkaisin että joku 0.5 on ihan sopiva, tietysti voit kokeilla isompaa peruspainetta, mutta saattaa alkaa ahdot seilata.
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Joo pitää mitata peruspaineet nyt uudella ahtopainemittarilla, käyttäytyy isoilla vaihteilla huonosti, menee suoraan johonki 1.3-1.4 ja putoaa heti johonki 1.0-1.1, ihanku napista painais...
9000 T16 -87
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Tarkoitatko että putoaa kovilla kierroksilla, vai ihan pienemmillä kierroksilla putoaa ahdot alas? (tietysti talvisäässä kiva kelailla jotain nelosvaihdetta pohjaan :D )
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

Joo kierroksilla 3:s, 4:s ja 5:s ei oikeen puhalla eikä saa pidettyä paineita, samantie ku ahdot on nousseet huipulleen niin ne tipahtaa joku 0.3bar, just ku mukava alkaa niin se pistää jonku "pappa" moden päälle...
Tuntuu niinku nelosellakaan ei viittis yli 130-140 ajaa ku menee niin kangertellen, sama jos kiihdyttää tosissaan vaihteet läpi kolmonen tappiin ja äkkiä neloselle ja hana auki niin hyvä jos 1barin ahtaa.... :?
9000 T16 -87
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Nouseeko pakoäänet huomattavasti kun tämä tapahtuu? Varmaan ne peruspaineet kannattaisi nyt aluksi tarkistaa ainakin. :)
Vastaa Viestiin