Kenellä tehokkain 9-5?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Hasse
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Touko 20, 2006 22:11

Kenellä tehokkain 9-5?

Viesti Kirjoittaja Hasse »

Tässä on kohta vuoden päivät körötelty tolla -02 2.3t Wectorilla,Farkku. Nyt rupee tuntumaan että tarvis lisää paukkuja kesäksi. Mittarissa 150tkm. Lastu tulee kevään mittaan ja käsittääkseni tehot menee jonnekki lähemmäs aeron tehoja? Seuraavaksi rupeaa ahdin varmaankin ahdistamaan tai sitten toimii sulakkeena? Välillä pöllyttelee jo. Seuraava isompi ahdin mutta,mikä? Kertokaahan kokemuksia että,minkälaisia palikoita olette omiin kaaroihin laittaneet ja minkälaisiin tehoihin olette päässeet.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Noh, jos meinaat oikeesti 9-5:sta (lue T7:sta) alkaa virittämään, aloita projekti mäntien vaihdolla. Ennen vaihtoa älä edes ajattele isompaa puhallinta. Lastuttaminenhan ei todellakaan ole mitään virittämistä, pikkupoikien näpertämistä...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Juusokas kirjoitti:Noh, jos meinaat oikeesti 9-5:sta (lue T7:sta) alkaa virittämään, aloita projekti mäntien vaihdolla. Ennen vaihtoa älä edes ajattele isompaa puhallinta. Lastuttaminenhan ei todellakaan ole mitään virittämistä, pikkupoikien näpertämistä...
Tuo tosiaan taitaa olla ainoa turvallinen tapa, jos hiukankin rankemmalla kädellä virittämistä suunnittelee. Toki niin kauan kuin muuten esim aeron osissa pysyy (pienpainetta virittää) niin vakiomännilläkin pitäisi pärjätä.

Mitenkä paljon nuo tonnarin männät ja kanget kestävät?
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Mitenkä paljon nuo tonnarin männät ja kanget kestävät?
Onhan nillä aika huimia dynotuloksia vedetty (n. 500hv), mutta tuskin nekään tuota pitempään kestää.

Ainakin omassa "vakio" LPT femmassa on nuo tonnarin mukit hyvin kestänyt.

Kyllä aika paljon rupeaa menemaaä romua vaihtoon jo siinä 300hv lukemissa(todellisia,l ei sekunnin parin dynovetoja)
esim.
-männät
-turbo
-suuttimet
-putkisto
-cuuleri
-kytkin
-bensapumppu
-softa
Saab 9-3 TTID Vector 2008
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Teho

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Rahalla saa ja hevosella pääsee.
Viimeksi muokannut YSI-VIIS, Pe Helmi 16, 2007 17:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Riski siitä että viranomaisetkin näitä palstoja lukee niin tuskin tänne kauhean tehokkaita 9-5:a ilmaantuu :wink: 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Meidän 9-5:ssa on 130hv, hyvin sillä ehtii vaikka onkin automaatti..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jatketaan nyt samalla linjalla perjantain kunniaksi:

Meillä ei ole 9-5:ttä ollenkaan, mutta jos olis niin kyllä siinä ainakin 300hv olisi. Toivottavasti ei tule kutsua katsastukseen :cry: 8O

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Joni Tervalahti kirjoitti:Meidän 9-5:ssa on 130hv, hyvin sillä ehtii vaikka onkin automaatti..
Millä koneella?
BMW 320dA Coupe LCI
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Onko 95 tuollaisiakin koneita 130hv 8O 8O. Itsellä tuota hirschia aerossa ja sillähän pääsee 2 tasolla +300 hv, mutta rautaa pitää vaihtaa, eikä pelkästään lastua. Hinta kallis, mutta ruotsalaisilla halvempia vaihtoehtoja jos hinta hirvittää. Hirschhän takaa kestävyyden vakio männillä, joten kyllä kestää jos motti on muuten kunnossa. Mikäli meinaa ottaa enemmän irti, kannattaa rakentaa koko mylly uusiksi.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Kyllä ne männät ainakin kannattaa vaihtaa, jos meinaa myllystä kunnon teholukemia saada. Ite ainakin oppinu kantapään kautta et ei ne paljoo kestä... kertaalleen hajos vakiomännillä ja nyt hajos tonnarin männillä. Ja korjaaminen on kaikkee muuta ku halpaa.

Saabissa on nyt tonnarin männät ja kanget, poikkimäki-racingin tekemä kansi, mitsun 18T ahdin, isommat suuttimet, 3"putkisto, isompi pensapaineensäädin, aeron kytkin.

Nyt kasaillaan taas kone paikoilleen ja sit Maptun hoitaa softan. Teholukemista ei vielä tiedä, mut eiköhän sitä tarpeeks rupee löytyyn.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Foxbody turbo
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itsellä on tarkoitus pistää perus asiat kuntoon ennen kun ruvetaan enempi tehoja kaivamaan(300++), enää ei puutu kuin :lol:

Kunnon turbo (esim GT3071R-WG )
kansi kuntoon
pakosarja(työn alla)
bensapumppu
Suuttimet( esim Siemens Deka 006 " 2.5 bar n. 550ml/min")
kytkin, (tämä Aeron kytkin antautuu tuolla setupilla aika äkkiä
:wink: )
Kunnon männät(Wössner,JE)
muutama ehjä vaihelaatikko

Varastosta löytyy jo EGT ja laajakaistamittari joten näkee edes hieman mitä koneessa tapahtuu, nämä pitäisi pistää sitten kun saan pakosarjan valmiiksi.

Näillä tonnarin männillä voisi uskaltaa tuollaisen 350-380hv ottaa irti näin käyttöautoon ja muijalle 8)

Tosin pitäisi alkaa rakentamaan torppaa joten saa nämä auton rakennus hommat pistää jäihin pariksi vuodeksi,mutta jos sitten olisi jo kunnon tallikin :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Haksu
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Mulla oli exässä + 200 ei mitään ongelmia,paitsi liian pieni turbo.(Kyseessä V6:nen).

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

AC kirjoitti:
Joni Tervalahti kirjoitti:Meidän 9-5:ssa on 130hv, hyvin sillä ehtii vaikka onkin automaatti..
Millä koneella?
2.2 tid, 130hv ainakin rekisteriotteen mukaan.. :D
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Vastaa Viestiin