Kenellä tehokkain 9-5?
Kenellä tehokkain 9-5?
Tässä on kohta vuoden päivät körötelty tolla -02 2.3t Wectorilla,Farkku. Nyt rupee tuntumaan että tarvis lisää paukkuja kesäksi. Mittarissa 150tkm. Lastu tulee kevään mittaan ja käsittääkseni tehot menee jonnekki lähemmäs aeron tehoja? Seuraavaksi rupeaa ahdin varmaankin ahdistamaan tai sitten toimii sulakkeena? Välillä pöllyttelee jo. Seuraava isompi ahdin mutta,mikä? Kertokaahan kokemuksia että,minkälaisia palikoita olette omiin kaaroihin laittaneet ja minkälaisiin tehoihin olette päässeet.
Noh, jos meinaat oikeesti 9-5:sta (lue T7:sta) alkaa virittämään, aloita projekti mäntien vaihdolla. Ennen vaihtoa älä edes ajattele isompaa puhallinta. Lastuttaminenhan ei todellakaan ole mitään virittämistä, pikkupoikien näpertämistä...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Tuo tosiaan taitaa olla ainoa turvallinen tapa, jos hiukankin rankemmalla kädellä virittämistä suunnittelee. Toki niin kauan kuin muuten esim aeron osissa pysyy (pienpainetta virittää) niin vakiomännilläkin pitäisi pärjätä.Juusokas kirjoitti:Noh, jos meinaat oikeesti 9-5:sta (lue T7:sta) alkaa virittämään, aloita projekti mäntien vaihdolla. Ennen vaihtoa älä edes ajattele isompaa puhallinta. Lastuttaminenhan ei todellakaan ole mitään virittämistä, pikkupoikien näpertämistä...
Mitenkä paljon nuo tonnarin männät ja kanget kestävät?
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Onhan nillä aika huimia dynotuloksia vedetty (n. 500hv), mutta tuskin nekään tuota pitempään kestää.Mitenkä paljon nuo tonnarin männät ja kanget kestävät?
Ainakin omassa "vakio" LPT femmassa on nuo tonnarin mukit hyvin kestänyt.
Kyllä aika paljon rupeaa menemaaä romua vaihtoon jo siinä 300hv lukemissa(todellisia,l ei sekunnin parin dynovetoja)
esim.
-männät
-turbo
-suuttimet
-putkisto
-cuuleri
-kytkin
-bensapumppu
-softa
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki
Jatketaan nyt samalla linjalla perjantain kunniaksi:
Meillä ei ole 9-5:ttä ollenkaan, mutta jos olis niin kyllä siinä ainakin 300hv olisi. Toivottavasti ei tule kutsua katsastukseen

Meillä ei ole 9-5:ttä ollenkaan, mutta jos olis niin kyllä siinä ainakin 300hv olisi. Toivottavasti ei tule kutsua katsastukseen


9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Onko 95 tuollaisiakin koneita 130hv 8O 8O. Itsellä tuota hirschia aerossa ja sillähän pääsee 2 tasolla +300 hv, mutta rautaa pitää vaihtaa, eikä pelkästään lastua. Hinta kallis, mutta ruotsalaisilla halvempia vaihtoehtoja jos hinta hirvittää. Hirschhän takaa kestävyyden vakio männillä, joten kyllä kestää jos motti on muuten kunnossa. Mikäli meinaa ottaa enemmän irti, kannattaa rakentaa koko mylly uusiksi.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Kyllä ne männät ainakin kannattaa vaihtaa, jos meinaa myllystä kunnon teholukemia saada. Ite ainakin oppinu kantapään kautta et ei ne paljoo kestä... kertaalleen hajos vakiomännillä ja nyt hajos tonnarin männillä. Ja korjaaminen on kaikkee muuta ku halpaa.
Saabissa on nyt tonnarin männät ja kanget, poikkimäki-racingin tekemä kansi, mitsun 18T ahdin, isommat suuttimet, 3"putkisto, isompi pensapaineensäädin, aeron kytkin.
Nyt kasaillaan taas kone paikoilleen ja sit Maptun hoitaa softan. Teholukemista ei vielä tiedä, mut eiköhän sitä tarpeeks rupee löytyyn.
Saabissa on nyt tonnarin männät ja kanget, poikkimäki-racingin tekemä kansi, mitsun 18T ahdin, isommat suuttimet, 3"putkisto, isompi pensapaineensäädin, aeron kytkin.
Nyt kasaillaan taas kone paikoilleen ja sit Maptun hoitaa softan. Teholukemista ei vielä tiedä, mut eiköhän sitä tarpeeks rupee löytyyn.
http://www.maptun.com/cars.php?id=212
Tässä lienee potentiaalia parempaankin:
http://www.maptun.com/cars.php?id=133
Tässä lienee potentiaalia parempaankin:
http://www.maptun.com/cars.php?id=133
Foxbody turbo
Itsellä on tarkoitus pistää perus asiat kuntoon ennen kun ruvetaan enempi tehoja kaivamaan(300++), enää ei puutu kuin
Kunnon turbo (esim GT3071R-WG )
kansi kuntoon
pakosarja(työn alla)
bensapumppu
Suuttimet( esim Siemens Deka 006 " 2.5 bar n. 550ml/min")
kytkin, (tämä Aeron kytkin antautuu tuolla setupilla aika äkkiä
)
Kunnon männät(Wössner,JE)
muutama ehjä vaihelaatikko
Varastosta löytyy jo EGT ja laajakaistamittari joten näkee edes hieman mitä koneessa tapahtuu, nämä pitäisi pistää sitten kun saan pakosarjan valmiiksi.
Näillä tonnarin männillä voisi uskaltaa tuollaisen 350-380hv ottaa irti näin käyttöautoon ja muijalle
Tosin pitäisi alkaa rakentamaan torppaa joten saa nämä auton rakennus hommat pistää jäihin pariksi vuodeksi,mutta jos sitten olisi jo kunnon tallikin

Kunnon turbo (esim GT3071R-WG )
kansi kuntoon
pakosarja(työn alla)
bensapumppu
Suuttimet( esim Siemens Deka 006 " 2.5 bar n. 550ml/min")
kytkin, (tämä Aeron kytkin antautuu tuolla setupilla aika äkkiä

Kunnon männät(Wössner,JE)
muutama ehjä vaihelaatikko
Varastosta löytyy jo EGT ja laajakaistamittari joten näkee edes hieman mitä koneessa tapahtuu, nämä pitäisi pistää sitten kun saan pakosarjan valmiiksi.
Näillä tonnarin männillä voisi uskaltaa tuollaisen 350-380hv ottaa irti näin käyttöautoon ja muijalle

Tosin pitäisi alkaa rakentamaan torppaa joten saa nämä auton rakennus hommat pistää jäihin pariksi vuodeksi,mutta jos sitten olisi jo kunnon tallikin

Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki