joko nyt...menee kohta kansi.....

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

joko nyt...menee kohta kansi.....

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kylmänä käy ontuen,kaupungilla savuttaa muita enemmän ka kotipihalla katsoessani paisarissa kuplii=joko nyt on kansi pahvi menossa?

kuplia tulee syylärin pikkuletkunluota paisariin. eli onko alkava kansi vika nyt ok! lämmöt ok ,autossa kuuma ku saunassa.

tarjoa kantta ! katso ostoilmoitus!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hiioppia =kait tää kansi pahvi vika on.... help....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kysymys:selviääkö pelkällä pahvin vaihdolla jos ei ole vielä keittänyt?
voiko nokkaketjun jättää "roikkumaan" ohjuriin siksi aikaa ku käyttää kannen pois? entäs nuo kannen pultit onko tuossa torx kanta m90/91? ja tarviiko niitä uusia...? hakua koitin ja tätä asiaa on käsitelty 1087 kertaa en jaksanut selata kaikkia topicceja läpi.

ketään ei kiinnosta.... hmm

halutaan lainaan e16 torx ja momenttiavain,.... lappeenranta!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

nalleolut kirjoitti:kysymys:selviääkö pelkällä pahvin vaihdolla jos ei ole vielä keittänyt?
voiko nokkaketjun jättää "roikkumaan" ohjuriin siksi aikaa ku käyttää kannen pois? entäs nuo kannen pultit onko tuossa torx kanta m90/91? ja tarviiko niitä uusia...? hakua koitin ja tätä asiaa on käsitelty 1087 kertaa en jaksanut selata kaikkia topicceja läpi.

ketään ei kiinnosta.... hmm

halutaan lainaan e16 torx ja momenttiavain,.... lappeenranta!
todennäköisesti selviät pelkällä pahvin vaihdolla. teräsviivaimella vois tietty kattoa et kannattaisko plaanata. maksaa sen 20€...
voi jättää roikkumaan. eiköhän sieltä torx-kantaiset pultit löydy. ei tarvi uusia.
multa löytyis molemmat mut on vähän kaukana. toi torx-avain makso motonetissä joku 2€...
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

lol,aamulla yläkerran tiivistesarja ja 3l nestettä kaupasta. lämmin talli ja työkalut odottaa 30km päässä. lauantaina purku ja sunnuntaina kasaus.
maanataina kovaa ajoa....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tai sitten jos laiskottaa niin kanelijauhetta paisariin, ajaa saman asian :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

ng900aero kirjoitti:kanelijauhetta paisariin
Jaa häh? :?: :!:

nimim. Kärryiltä pudonnut
NG 900S 3d 2.3i -98
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei laiskota....saa päivän hyvällä syyllä olla pois emännän kainalosta....heh ja tuo nyt on alkusoittoa sille 400tkm huollolle jota suunnittelin kesäkuulle! noh jos tuo pahvi sinne asti kestäisi ,niin sitten rempattu kansi ja uudet kytkin hilut ja miljoona pientä asiaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eikös 400tkm:n perushuollossa kuulukin vaihta kansipahvi ja kytkin, sekä öljyt ja suodatin. Seuraava kytkin ja pahvi siinä 800tkm:n kohdalla :) On nuo ihmelujia pelejä, varmaan ei kannellekaan tarttis tehä periaatteessa mitään.
Muista asennusoluet :!:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mäyräkoira haukahtelee jo eteisessä.....
ja varaosat kaupassa.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

nalleolut kirjoitti:mäyräkoira haukahtelee jo eteisessä.....
ja varaosat kaupassa.....
Kuulostaa hyvältä lähtökohdalta, itellä kori kaljaa jääkaapissa ja monta purkkia maalia 99:iä varten, homma ei voi epäonnistua 8)
Voit toki heippailla sitä mäyristä menemään tallissa ja jättää varaosat kauppaan, tosin vaimolle pitää varmaan hankkia uusi kanelipussi tilalle ennenkuin hokaa remontin luonteen :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mäyräkoira ei riitä tuohon remonttiin.....heh lauantai aamuna puretaan,ilta saunotaan ja juodaan oluet,sunnuntai päivällä jatketaan!
heh kuuskaljaa niin ei jännitä se maalaaminen niin pirusti pysyy käsi vakaana. tuttu maalari kertoi näin!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

nalleolut kirjoitti: heh kuuskaljaa niin ei jännitä se maalaaminen niin pirusti pysyy käsi vakaana. tuttu maalari kertoi näin!
Ei uskalla ottaa riskiä ja lähteä noin vähillä pohjilla maalailemaan, vaatii melkein mäyriksen alle, silloin saa parempaa jälkeä kuin Trollhättanin maalauslinjalla 8)
Jos se jakopää ei rotissut vielä niin turha vaihtaa ketjua, laita ne nokkien rattaat kiinni kunnollisilla nippusiteillä ketjuun, mitkään bilibaliteeman siteet ei pysy kiinni. Rautalanka olis paras.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mahtuuko ketju+rattaat siitä kannen aukosta läpi.... hmm jos löysään kiristimen ja otan pyörät irti meneekö homma vituiksi? jako kohdalleen ensin tottakai. mutta se ketjuhan saa jäädä siihen sivuun .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

nalleolut kirjoitti:mahtuuko ketju+rattaat siitä kannen aukosta läpi.... hmm jos löysään kiristimen ja otan pyörät irti meneekö homma vituiksi? jako kohdalleen ensin tottakai. mutta se ketjuhan saa jäädä siihen sivuun .
Joo mahtuu ne sieltä läpi ihan ok, mutta laita siteiden lisäksi vielä rautalankaa. Otat ensin kiristimen kokonaan pois paikaltaan, taisi olla 24mm:n hylsyllä aukeava. Ketju ei pääse alarattaalla siirtymään hampailla koska siellä on (tai ainakin tontussa) sellainen pelti ketjun alla.
Siis jako ei muutu mihinkään koska ketju ei pääse alapäästä siirtymään hampailla eikä kunnolla nokkien hammaspyöriin kiinnitetty ketjukaan, nou problem.
Edit: ei se ketju mihinkään sivuun jää vaan jää könöttämään hammaspyörineen siihen lohkon päälle ;)
Jos kone on käynyt ja toiminut hienosti niin turha lähteä tutkimaan mitään jakomerkkejä sen enempää, omasta mielestäni koko jakopää pitäisi uusia kerralla (ylärattaita lukuunottamatta, ne eivät näytä menevän miksikään).
Siis jossei kuulu sitä jakoketjun meteliä niin nippuun vaan samantien vanhoilla osilla, ketjuohjurit kuluvat enemmän kuin mitä ketju venyy, eli aika turha homma vaihtaa pelkkää ketjua.
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Helmi 16, 2007 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin