Kiitos
Nostokohdat ja pukkien asetus
-
Lobo_Earthworm
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Nostokohdat ja pukkien asetus
Hei, mistä kohdasta hallitunkilla nostetaan tonnaria? Mihinkäs kohtaa laitetaan noi pukit jotta pääsee turvallisesti alle ryömimään?
Kiitos
Kiitos
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Valmistin vesivanerilapuista oivan "adapterin" joka sopii vakioon tunkinpaikkaan napakasti, ei tarvitse hallitunkin tassulla murjoa paikkoja fituiksi. Myös etu- poikittaispalkissa koneen etupuolella on hallitunkin paikka alfamerin mukaan keskellä, siinä missä on reunoiltaan koholle prässätty reikä. Kunhan katsoo sitten että on kanssa etupalkki mistä nostaa, ettei pumppaile autoa syyläristä ylös 
-
Lobo_Earthworm
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Tällänen on hyvä välikappele tohon tunkin ja nostopaikan väliin:Minuteman kirjoitti:Valmistin vesivanerilapuista oivan "adapterin" joka sopii vakioon tunkinpaikkaan napakasti, ei tarvitse hallitunkin tassulla murjoa paikkoja fituiksi.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=158200
Ei pääse lipsahtaan ja muotoutuu hyvin.
Itse olen nostanu tonttusta koko etupään apurunkon keskeltä edessä tai takapään vastaavasti koukusta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
P*skoja ne pienet "hallinosturit". Niillä ei saa madallettua autoa ylös, kun eivät mahdu alle. Niillä ei myöskään saa renkaita ilmaan keulaa nostamalla, kun tunkki nouse tarpeeksi korkealle 
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
On tullut nähtyä jossakin myynnissä liekkikuvioin maalattu, ja matalaksi rakennettu "tuning"-nosturi juuri tuohon tarkoitukseen, piru kun ei nyt muistu mieleen missä...Ässä kirjoitti:P*skoja ne pienet "hallinosturit". Niillä ei saa madallettua autoa ylös, kun eivät mahdu alle. Niillä ei myöskään saa renkaita ilmaan keulaa nostamalla, kun tunkki nouse tarpeeksi korkealle
Edit: Tuossahan on yksi: http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=80-7511
http://www.saab9000.com/procedures/general/jacking.php
http://www.ikh.fi/hallinta/pdf_tiedosto ... oria_id=13
http://www.ikh.fi/hallinta/pdf_tiedosto ... oria_id=13
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mä oon käyttänyt vanhaa jääkiekkoa välikappaleena. Satuin löytämään sellaisen, joka sopi kooltaan tiiviisti Bilteman pienen hallinosturin nostopyörylään - se on kiinteästi painettuna siihen, ei kieri pois ja katoa.
Hyvin myötää ja hyvin kestää, sama kiekko lienee ollut kohta jo 10 vuotta tuossa käytössä.
Hyvin myötää ja hyvin kestää, sama kiekko lienee ollut kohta jo 10 vuotta tuossa käytössä.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Ei tuollainen biltema-pehmustekaan hassummalta vaikuta:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=158200
Pikkutunkkini ei enää jaksanut nostaa tonnarin pyörää ilmaan. Vaiva parani lisäämällä öljyä.
Öljyn lisääminen ei auttanut isompaan kolmen tonnin tunkkiini, siinä on jotain häikkää venttiileissä tai tiivisteissä. Tuntuu että pumppaaminen toimii vain jos varren nostaa joka pumppauskerralla täysin pystyasentoon. Ja sehän ei onnistu kun tunkki on niin lyhytrunkoinen, että keulasta nostaessa puskuri ottaa vastaan. Yhdellä pumppauksella nousee siis hyvin vähän, vivun liikeradan yläpäässä on liikaa tyhjää. Tuon kanssa tulee toimeen kun nostaa pumpatessa varren niin ylös kuin saa ja lisäksi erikseen kädellä nostaa kädellä sen männän vielä vähän ylöspäin (reilun millin välys hahlossa). Tällöin kertapainalluksella saa tunkin nostamaan enemmän. Ominaisuus ilmestynyt pikkuhiljaa muutaman vuoden kuluessa, uutena ei ollut tuollaista ongelmaa. Voikohan tuolle tehdä mitään?
Öljyä lisäsin sylinterin päällä olevasta tulpasta niin paljon kuin sinne sain menemään. Ei kai tuohon lisäämiseen muita rituaaleja liity? Selailin kaupassa uuden vastaavantyyppisen tunkin ohjetta ja siinä mainittiin ilmaamisesta (venttiili auki pumpaten tms). Tuotakin olen kokeillut, mutta ei vaikutusta.
Tuonnäköinen tunkki:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/tunkki.jpg
Nostaa kyllä tarpeeksi korkealle ja olisi muutenkin ominaisuuksiltaan melko tyydyttävä, tosin venttiilin ohjaus vartta pyörittämällä on kehnohko, ja pikanosto-ominaisuuskin puuttuu. Maksoi Motonetissä 70 eur reilut kolme vuotta sitten, vielä saisi mielellään toimia...
Onko vinkkejä?
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=158200
Pikkutunkkini ei enää jaksanut nostaa tonnarin pyörää ilmaan. Vaiva parani lisäämällä öljyä.
Öljyn lisääminen ei auttanut isompaan kolmen tonnin tunkkiini, siinä on jotain häikkää venttiileissä tai tiivisteissä. Tuntuu että pumppaaminen toimii vain jos varren nostaa joka pumppauskerralla täysin pystyasentoon. Ja sehän ei onnistu kun tunkki on niin lyhytrunkoinen, että keulasta nostaessa puskuri ottaa vastaan. Yhdellä pumppauksella nousee siis hyvin vähän, vivun liikeradan yläpäässä on liikaa tyhjää. Tuon kanssa tulee toimeen kun nostaa pumpatessa varren niin ylös kuin saa ja lisäksi erikseen kädellä nostaa kädellä sen männän vielä vähän ylöspäin (reilun millin välys hahlossa). Tällöin kertapainalluksella saa tunkin nostamaan enemmän. Ominaisuus ilmestynyt pikkuhiljaa muutaman vuoden kuluessa, uutena ei ollut tuollaista ongelmaa. Voikohan tuolle tehdä mitään?
Öljyä lisäsin sylinterin päällä olevasta tulpasta niin paljon kuin sinne sain menemään. Ei kai tuohon lisäämiseen muita rituaaleja liity? Selailin kaupassa uuden vastaavantyyppisen tunkin ohjetta ja siinä mainittiin ilmaamisesta (venttiili auki pumpaten tms). Tuotakin olen kokeillut, mutta ei vaikutusta.
Tuonnäköinen tunkki:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/tunkki.jpg
Nostaa kyllä tarpeeksi korkealle ja olisi muutenkin ominaisuuksiltaan melko tyydyttävä, tosin venttiilin ohjaus vartta pyörittämällä on kehnohko, ja pikanosto-ominaisuuskin puuttuu. Maksoi Motonetissä 70 eur reilut kolme vuotta sitten, vielä saisi mielellään toimia...
Onko vinkkejä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00