T7 SMBC, EI MBC.Mistä voi ostaa?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
kasparius
"Kaasari"

T7 SMBC, EI MBC.Mistä voi ostaa?

Viesti Kirjoittaja kasparius »

Tiedäkö joku mistä olisi saatavana T7 SManualBoostController aerolle? Olen nähnyt myynissä vain USA-ssa.
T7-llä ei saa käytää ManualBoostController niinkuin T5-llä. Luin jostakin että T7-llä SMBC. Mitä meinaa "S" en tiedä. Ahtopainetta ei saa sääta, mutta spoolup on nopeampi ja ensim ja toinen vaihde enemmän ahtoa.
Mistä saa osta semmoinen vehke?
9-3 niinsanottu AERO
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

En lähtisi T7 kanssa pelehtimään tuollaisten laitteiden kanssa ollenkaan.
Säästä mieluummin hieman ja hanki Stage 1 ECU, varmastikin paljon turvallisempi tapa lisätä tehoja :roll:
kasparius
"Kaasari"

kiitos, turvallinen? 700eur? niinpä-niin SMBC-30 eur...
Jos joku myisi 200eurolla Stage 1 niin menisi kauppaksi.
9-3 niinsanottu AERO
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

kasparius kirjoitti:kiitos, turvallinen? 700eur? niinpä-niin SMBC-30 eur...
Jos joku myisi 200eurolla Stage 1 niin menisi kauppaksi.
Niin..Ehkä tuolle hintaerolle on myös ihan oikeasti syy :roll:
Ja koneremontti on usein varmaan kalliimpi kuin 700e ;P
Noh, kukin tekee tyylillään : ) Eikö sitä voi sitten tilata sieltä jenkeistä jos kerran myyvät siellä?
kasparius
"Kaasari"

miksi pitäisi tulla koneremontti? voiko joku sitä selitellä?sry minun suomen kieli, olen itse asiasse eestistä. en usko että vain USA-ssa on siitä SMBC käytössä. speedparts,maptun myyvät kylla T5-lle MBC mutta T7 ei myydä MBC... estääkö T7 kaiken manuali controllauksen?
9-3 niinsanottu AERO
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

kasparius kirjoitti:miksi pitäisi tulla koneremontti? voiko joku sitä selitellä?sry minun suomen kieli, olen itse asiasse eestistä. en usko että vain USA-ssa on siitä SMBC käytössä. speedparts,maptun myyvät kylla T5-lle MBC mutta T7 ei myydä MBC... estääkö T7 kaiken manuali controllauksen?
mittaaminen kannattaa aina, etenkin jos innostuu tunkemaan pellin alle jotain esihistoriallisia värkkejä. Mittaamisella tässä yhteydessä tarkoitetaan seosten sun muiden parametrien valvoltaa.
Toi värkki muuttaa mekaanisesti hukkiksen kellon ohjausta, ie. ei ohjaa painetta kellolle ennen kuin venttiilin asetusarvo on saavutettu ja näin ollen paine/ilmamassakäyrästä tulee spoolauksen aikana jyrkempi, siis ainakin teoriassa.

Homma menee siinä vaiheessa puihin kun ECU ei halua käyrästä jyrkempää ja ryhtyy vastatoimiin ja niitähän siellä riittää. Viimekädessä läppä ei aukeakkaan enään täysin (80%) vaan sillä kompensoidaan aiheutettu muutos pois rajoittamalla virtausta.
Voit demota hommaa yksinkertaisesti, nosta peruspaine (ruuvaa hukkisen tankoa tai laita lisäjousi rinnalle) ja katso mitä taphatuu. Pari vetoa rykäsee enemmän, mutta siihen se sitten jää. ECU konffaa säätimen parametrejä myös lennosta. Tämänkin voit kokeilla niin että kuristat virtausta ennen fööniä (esim tarkoituksella tukittu filsu) ja käyt ajamassa muutaman kunnon kiihdytyksen. Tämän jälkeen uus filsu tilalle ja uudestaan kenkimään. Ekalla vedolla ampuu ahdot yli, toisella vähän ja kolmanne palaa jo normaaliksi.

Oikotietä onneen ei valitettavasti ole, mutta yrittäjiä sitäkin enemmän ja jos tämän tyyppiset "modit" kiinnostaa niin kannattaa suosiolla hommata joku vanhempi auto missä ne toimii.
500whp.net member
Vastaa Viestiin