Konepellin vaihto...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Robocop
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 19:57

Konepellin vaihto...

Viesti Kirjoittaja Robocop »

Vaihdoin -84 mallista -87:n malliseen konepellin. Ihmetyttää kun ei käy kunnolla paikoillen, no toki en sitä niinkään ihmettele, vaan neuvokaa tyhmää mistä sitä konepeltiä säädetään, jotta se istuisi nätisti? Kuva olis havainnollinen mikäli joku viitsis sellaisen heittää.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24617
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mitä mie oon konepeltejä vaihtanut kertaakaan ei ole tarvinnut säätää!
ja vino ja pystykeulan pelti on sama!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kai irroitit sen pellin vain ne kaksi saranoiden päässä olevaa 12mm pulttia avamaalla? Eli ne ruuvit mitkä irroittamalla se pelti lähtee helpoiten ja nopeiten irti.

Ja mitä tarkoittaa ettei pelti istu kunnolla? Siis ei mene kiinni kunnolla vai jää irvistämään jostain nurkasta? Jos jää irvistämään niin joko ei ole takanurkkien kiskoissa kunnolla, auto on kiero tai konepelti on kiero.

Kiinni menemiseen auttaa kun säätää lukkopellissä olevaa konepellin "kielen" vastinkappaletta parempaan kohtaan.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

jos vaan istumisongelma, niin raakasti vaan vääntämällä, siis käsin kiinni ja passailee pellin istumaan kunnolla :D

ei sitä voi väärinkään laittaa :roll:

ei siinä muu oikein voi ahistaa, kun ne kiskot siellä sivuissa...
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Maskin takana lukkopellissä on pultit, joista säädetään konepeltiä pituussuunnassa. Etureunan korkeus säädetään lisäämällä tai poistamalla prikkoja lukkotapin alta. Itse lukon paikkaa voi myös muuttaa, jotta lukkotappi osuu mahdollisimman keskelle. Takakulmien korkeutta voi säätää niiden muoviliukujen paikkaa muuttamalla. Katso ettei ne lokasuojassa olevat kidat (joihin takakulmat menee) ole taipuneet sivulle.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Robocop
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 19:57

Viesti Kirjoittaja Robocop »

Kaksi 12mm pulttia irti ja konepelti täsmälleen toiseen autoon samalla tavalla kiinni. Alkuperäisessä autossa se oli tosi siististi kiinni. Hahloon menee kunnolla. Jää irvistämään keskíkohdan molemmilta puolilta keulaan päin. Eli se konepelti on pikkasen liian takanakin, koska ovet aukenevat juuri ja juuri, ettei ne ota konepeltiin kiinni?? Etuosan keskikohta on nätisti, mutta molemmilta puolelta edestä on liian ylhäällä.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Sitä voi säätää jos ottaa oviin kii. Lukko pellissä on sellaset 5,5mm kannat muistaakseni. Vasemmalla ja oikealla.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Robocop
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 19:57

Viesti Kirjoittaja Robocop »

Kiitoksia vastauksista, nyt se varmasti onnistuu tumpelommaltakin.
Vastaa Viestiin