onko voorumilla automaalaria?
-
- "Hölösuu"
onko voorumilla automaalaria?
Vai kellään tietoa missä saisi auton maalautettua suht hyvään hintaan. (olettettaen että halvalla saa vain paskaa...)
Autossani on tuo kaunis metallihohto punainen, ja lakka psoriaasis aika pahasti lähteny liikkeelle.
Olettettaen että olisin itse tehny autoon perus hommat.
Puskurit, merkit kahvat riisuttu. Pitääkö hio pellille asti, vai riittäkö hipasee lakan pois ja jättää "hyvälle pinnalle"
Kellään kikottimia suihkauttaa lörtsä pintaan?
Autossani on tuo kaunis metallihohto punainen, ja lakka psoriaasis aika pahasti lähteny liikkeelle.
Olettettaen että olisin itse tehny autoon perus hommat.
Puskurit, merkit kahvat riisuttu. Pitääkö hio pellille asti, vai riittäkö hipasee lakan pois ja jättää "hyvälle pinnalle"
Kellään kikottimia suihkauttaa lörtsä pintaan?
-
- "Hölösuu"
Tai jos itse yrittäis tehdä, (eipä se ainakaan pahemmaksi muutu
)
Maalia saa varmaan värikoodilla paukkupulloon. Maalia menee varmaankin aika paljon. Mitäs tämä lakka sitten on, onko jokin oma lakkansa millä tämä pinta saa sen metallihohtonsa?
Täytyykö hio ihan pellille asti?
Kokemuksia kellään??
Auto on otteessa "punainen" eli periaatteessa voi laittaa jonkin muunkin "helpomman" sävyn, kunhan on punainen.

Maalia saa varmaan värikoodilla paukkupulloon. Maalia menee varmaankin aika paljon. Mitäs tämä lakka sitten on, onko jokin oma lakkansa millä tämä pinta saa sen metallihohtonsa?
Kokemuksia kellään??
Auto on otteessa "punainen" eli periaatteessa voi laittaa jonkin muunkin "helpomman" sävyn, kunhan on punainen.
DIggItaLLr kirjoitti:Tai jos itse yrittäis tehdä, (eipä se ainakaan pahemmaksi muutu)
Kokemuksia kellään??
auton maalaus on kyl aikatyyristä hommaa jos oikeen viimisenpäälle tehdään...
toivottavasti löydät maalarin edullisesti jolla suti pysyy kädes..
Samaa mieltä, jos hyvää jälkeä, tai yli viikon kestävää lopputulosta haluaa, niin ehdottomasti kakskomponenttiväri rusikulla päälle.Suppari kirjoitti:Unohda paukkupullot.
Joutuuko koko auton vetäisemään?
Itse joskus kokonaisen "auton" (lue seat) maalaillut ruiskulla.
Ihan ookoo jälkeä tuli paitsi että tallissa jossa maalasin oli liian pölyisää, jotenka ihan tehdasjälkeä ei tullut. Jos kompura ja ruisku löytyy, kannattaa melkein kokeilla itse.
Kärsivällisyyttä se kuitenkin vaatii. Ei pidä yrittää kerralla saada viimeisteltyä valmiiksi..

9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Paukkupullot ja kili-kili maalit voi unohtaa jos haluaa hyvän ja kestävän maalauksen ja jos haluaa hyvän ja halvall niin pitää ostaa kaksi... 

----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
älä vaan mene pellille asti sitä hiomaan!
hyvää vanhaa maalipintaa voi käyttää pohjana, eli pari kertaa vesihionta eri karkeuksilla.
hyviin maaleihin kannataa panostaa, ja jos et ole ennen ruiskulla maalannut eikä ole kunnollista tallia/välineitä niin kannaattaa homma jättää homman osaavalle..
hyvää vanhaa maalipintaa voi käyttää pohjana, eli pari kertaa vesihionta eri karkeuksilla.
hyviin maaleihin kannataa panostaa, ja jos et ole ennen ruiskulla maalannut eikä ole kunnollista tallia/välineitä niin kannaattaa homma jättää homman osaavalle..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
-
- "Hölösuu"
Itse pellin peittävä substanssi on hyvin kiinni, ei ole kuplinu eikä ruoste tullu läpi. Substanssi
noh tuo kalsean punertava väri, jota ei "maalipinnaksi" voi kutsua kun lakka lähtenyt irti. Pientä osviittaa auton kauniista väristä saa kun avaa takaoven ja katsoo kaaria.
Kliinerilla saa auton kyllä punaiseksi, muutamaksi päiväksi. Nyt kun rupee olemaan muutenki kori ja kone iskussa, voisi jopa maalipintaa ajatella.

Kliinerilla saa auton kyllä punaiseksi, muutamaksi päiväksi. Nyt kun rupee olemaan muutenki kori ja kone iskussa, voisi jopa maalipintaa ajatella.
-
- "Hölösuu"
Hae vaikka biltemasta yläpuolinen ruisku, lainaa kompuraa joltain. odottele kesää tai lainaa kaverin tallia ja maalaa itse. maalaus ei ole ruiskulla kovinkaan vaikeaa kun vähän perehtyy asiaan.
kun käyttää aikaa eikä husu niin saa ihan ok jälkee. joka riittää vanhempaan autoon joka nyt ei ilmeisesti ole kuitenkaan mikään näyttely kapistus vaan käyttö auto.
Onkos saabas muuten nyt kunnossa ja sisusta pudas?:)
mulla on tuo turbo muuten kunnosa täytys laittaa pari paikkaa lokariin ja tehdä taka oviin pohjat. pitäis vaan parin viikon päästä ruveta töihin kun muilta hommilta kerkeän niin pääsee katsataan tuossa maaliskuussa sitten.
ahdot ei myöskään nouse kuin keltaisen puoleen väliin, mutta se selviää varmaan helpolla että mikä sitä ahtopainetta rajoittaa. huomenna täytyy koittaa säätää perus paineet kohilleen. jos sitten vaikka alkais potkiin kunnolla.
kun käyttää aikaa eikä husu niin saa ihan ok jälkee. joka riittää vanhempaan autoon joka nyt ei ilmeisesti ole kuitenkaan mikään näyttely kapistus vaan käyttö auto.
Onkos saabas muuten nyt kunnossa ja sisusta pudas?:)
mulla on tuo turbo muuten kunnosa täytys laittaa pari paikkaa lokariin ja tehdä taka oviin pohjat. pitäis vaan parin viikon päästä ruveta töihin kun muilta hommilta kerkeän niin pääsee katsataan tuossa maaliskuussa sitten.
ahdot ei myöskään nouse kuin keltaisen puoleen väliin, mutta se selviää varmaan helpolla että mikä sitä ahtopainetta rajoittaa. huomenna täytyy koittaa säätää perus paineet kohilleen. jos sitten vaikka alkais potkiin kunnolla.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918