Jopas oli tarkkahintaMtSound kirjoitti:Nyt on sitten omalta osaltani putki auki. Eli Maptunin ykkös-vaihe autossa kiinni. Ja kivahan tuo on kyllä.Vaatimattomasti alkoi tuo viritys clampilla ja heti perään tämä.
Tosiaan tänään kävin Olarin Länsiautolla vaihtamassa boksin ja tulpat. Itse vaihdoin pihalla ja sähkäri tuli sitten ohjelmoimaan käynnistyksenestikoodit kohdilleen. Maksoi sitten 40,20€ tuo ohjelmointi. Ensiksi tarjottiin 60€, mutta pienen kyselyn jälkeen tuli tuo, että ilmaiseksi ei tuotakaan saa.
Stage1:stä Sporttiin
-
Harrimatias
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Tänään ilmeni pienijä ongelmia ahtojen kanssa.
Mankkavena tuntuisi pelaavan, kun johto irti ahtaa normaalit 0,45 bar suunnilleen. Perusahdot tuntuisivat olevan siellä 0,45-0,50 paikkeilla - tällä hetkellä lähemmällä puolta baaria.
Normaaliajossa kiihdyttäessä nostaa ahdot jo 2400-2500 kierroksessa 1,35 baariin noin pyöreästi, kun ennen jaksoi nostaa 1,45 baariin. Ja huomattava erona on se, ettei kone jaksa pitää ahdot ainakin 0,9 baarissa, vaan tippuvat jo päälle noin 3500 rpm :n kierroksissa jonnekin 0,70-0,80 baariin. Pitemmälle ahtojen kulkua en ole saanut selville johtuen huonosta pidosta.
Onko normaalia tuollainen ahtojen muuttuminen - ainakin viime talvena hyvin jaksoi pitää paineet yllä?
Mankkavena tuntuisi pelaavan, kun johto irti ahtaa normaalit 0,45 bar suunnilleen. Perusahdot tuntuisivat olevan siellä 0,45-0,50 paikkeilla - tällä hetkellä lähemmällä puolta baaria.
Normaaliajossa kiihdyttäessä nostaa ahdot jo 2400-2500 kierroksessa 1,35 baariin noin pyöreästi, kun ennen jaksoi nostaa 1,45 baariin. Ja huomattava erona on se, ettei kone jaksa pitää ahdot ainakin 0,9 baarissa, vaan tippuvat jo päälle noin 3500 rpm :n kierroksissa jonnekin 0,70-0,80 baariin. Pitemmälle ahtojen kulkua en ole saanut selville johtuen huonosta pidosta.
Onko normaalia tuollainen ahtojen muuttuminen - ainakin viime talvena hyvin jaksoi pitää paineet yllä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
http://juhokare.1g.fi/kuvat/Saabismi/El ... 2.2007.jpg
Tuossa olisi kuvaan linkki, josta näkee nuo ahdot ja kierrokset.
Tuossa olisi kuvaan linkki, josta näkee nuo ahdot ja kierrokset.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Oliskos tuossa kyseessä acu eli hukkiksen kello, ei enään jaksa pidellä auki kunnolla.
Jännää muuten eri stegien paine erot. Maptun 1 nostaa paineet aina 1,4 bariin saakka josta tullaan sitten siihen 1 bariin.
Nordic 3 nostaa yli 1 barin 2600 rpm:ssä ja nousu jatkuu vain 1,25:een saakka ja alkaa tippumaan 5300 jälkeen sinne 1 barin hujakoille. Suurin paine minkä olen logittamalla saanut oli 228kPa eli n. 1,28baria.
Jännää muuten eri stegien paine erot. Maptun 1 nostaa paineet aina 1,4 bariin saakka josta tullaan sitten siihen 1 bariin.
Nordic 3 nostaa yli 1 barin 2600 rpm:ssä ja nousu jatkuu vain 1,25:een saakka ja alkaa tippumaan 5300 jälkeen sinne 1 barin hujakoille. Suurin paine minkä olen logittamalla saanut oli 228kPa eli n. 1,28baria.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Itse en uskalla edes ajella täysillä ahdoilla näin pakkasilla. Muutenkin huolettaa, että mikä osa poksahtaa. Kaikenmaailman muovi- ja kumiosat eivät ole sitä mitä pitäis näin kylmillä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Itsekin olen epäillyt samaa. Mutta tämä acu on vasta vähän alle vuoden vanha Forgen aktu. Pitänee vielä kunnolla tarkistaa letkujen liitännät.Juusokas kirjoitti:Oliskos tuossa kyseessä acu eli hukkiksen kello, ei enään jaksa pidellä auki kunnolla.
Jännää muuten eri stegien paine erot. Maptun 1 nostaa paineet aina 1,4 bariin saakka josta tullaan sitten siihen 1 bariin.
Nordic 3 nostaa yli 1 barin 2600 rpm:ssä ja nousu jatkuu vain 1,25:een saakka ja alkaa tippumaan 5300 jälkeen sinne 1 barin hujakoille. Suurin paine minkä olen logittamalla saanut oli 228kPa eli n. 1,28baria.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
En minäkään yleensä ennen kuin tämä probleema ilmeni. Tämäkin voi johtua ihan tuosta kovasta pakkasesta. Samanlaisia oireita taisi olla jopa vakioaktulla viime vuonna vastaavana aikana vastaavassa tilanteessa.peinu kirjoitti:Itse en uskalla edes ajella täysillä ahdoilla näin pakkasilla. Muutenkin huolettaa, että mikä osa poksahtaa. Kaikenmaailman muovi- ja kumiosat eivät ole sitä mitä pitäis näin kylmillä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Näinpä näin, osu ja uppos...Vigge kirjoitti:mä kuule vähän veikkaan ettei se jousi ei siellä mitään auki pidäJuusokas kirjoitti:Oliskos tuossa kyseessä acu eli hukkiksen kello, ei enään jaksa pidellä auki kunnolla.
taitaa sen voima vaikuttaa ihan toiseen suuntaan.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
No, tuossa tuli ajatuserehdysVigge kirjoitti:mä kuule vähän veikkaan ettei se jousi ei siellä mitään auki pidäJuusokas kirjoitti:Oliskos tuossa kyseessä acu eli hukkiksen kello, ei enään jaksa pidellä auki kunnolla.
taitaa sen voima vaikuttaa ihan toiseen suuntaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
No jotakin sen suuntaista. Tuosta pakkasesta, luulisi kylmän ilman nostavan tehoja. Kylmempään ilmaanhan mahtuu enemmän tavaraa kun tilavuus on pienempi. Onkohan kukaan tilastoinut miten näkyy esim. ahdoissa tai sitten kellossa lämpötilan vaihtelu. Toisaalta nythän olisi oiva keli yksi kylmä veto tehdä...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -