2.0i laatikko 2.3i:hin?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

2.0i laatikko 2.3i:hin?

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

miten on, kun olen kuullut että 2.0i tonnarissa on tihein laatikko, ja 2.3i:ssä toiseksi tihein? eli jos näin on, niin käykö 2.0 laatikko 2.3 koneeseen? ja kone on vm-93 eli viimeisin "isolohko"? vaikuttaako tämä vaihto paljoa kiihtymiseen/nopeuteen?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

taitaapi mennä vielä tuo vuosimalli tosiaan noiden suhteen keskenään. Itsellä -91 2.3 T ja sinne heitettiin 2.0i laatikko (vuosimallista ei tietoa, mutta jokin 88-93 väliltä ilmeisesti). 2.3i taitaa olla samanlainen laatikon kiinnitys paikoiltaan kuin 2.3T? eli jos tuon 2.0 laatikon laittaa niin yksi pultti jää laittamatta. vetarin malja taitaa nois vapareis ollakin sama? turbossa piti sekin vaihtaa kun 2.3 on isompi kuin 2.0..
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

no kyllä sen täytyy sitten läydä, sillä meillä on käytännössä samat koneet.. mutta vaikuttiko laatikon vaihto auton kiihtyvyyteen ja nopeuteen?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

scorpio_88 kirjoitti:no kyllä sen täytyy sitten läydä, sillä meillä on käytännössä samat koneet.. mutta vaikuttiko laatikon vaihto auton kiihtyvyyteen ja nopeuteen?
Voi vitos vaihteella kiihtyä hiukan paremmin :roll: ,huippu käytännössä ei muutu mihinkään!! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

huippuja en ole testannut, tosin itse epäilen että huiput olisivat hieman laskeneet (kun ei se ennenkään ole jäänyt voimasta, vaan kierroksista kiinni). Mutta enpä sitten tuota tiedä. Kaupungissa on jotenki ihan mieluisa ajaa, ja liikkuu 4 vaihteella aivan toiseen tyyliin (5 vaihteella en ole viitsinyt turbon väännön takia leikkiä).
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

joo elikkä se on aika turhaa laittaa tuohon koneeseen tiheämpää laatikkoa, koska se on kuitenkin vapari :( mutta jos sen turbottais? olisiko siinä kova homma? bensapumppu ja letkut ovat samat kuin turbossa, mutta pitäisi vaihtaa männät ja portata kansi? ja vahvistaa muutenkin konetta?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
esh
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 20:31
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja esh »

scorpio_88 kirjoitti:joo elikkä se on aika turhaa laittaa tuohon koneeseen tiheämpää laatikkoa, koska se on kuitenkin vapari :( mutta jos sen turbottais? olisiko siinä kova homma? bensapumppu ja letkut ovat samat kuin turbossa, mutta pitäisi vaihtaa männät ja portata kansi? ja vahvistaa muutenkin konetta?

laitettu 2.3 iivariin turbo,cooleri ja pakoputkisto. Ahtoja ei antanu nostaa
0,7 yli mutta liikkui silläkin riittävästi.Kesti siihen asti kunnes lopulta särkyi :cry: tosin muista syistä.(tasapainoakseleiden rattaat ja ketju)
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

eli siis ette avannut konetta ollenkaan? kävikö tuo (1993) oma ruisku? voisitko lähettää vähän tarkempia ohjeita jos sit vaikka turbottaisi tuon oman iivarin :)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Vastaa Viestiin