Saab 90 Viritys
Saab 90 Viritys
Oliskohan mitään hyvii viritys ohjeita tollaseen saab 90 vm. 85
Mitä ite tekisin vakiolle nopalle viriä ihan ekana, kun se tulee mulle? Laittaisin siihen 900i:stä k-jettiruiskun. Siihen se sitten luultavasti jäisikin. Ehkä saattaisin vaihtaa vaihdelaatikkoon 6:n ensiövaihteen, mikäli siinä on vakiona nro 7. Saadaan vähän parempi kiihtyvyys, kun vaihteet muuttuu tiheämmiksi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mitä mää tekisin? Kaasuttimeksi yksi 45mm tuplakaasutin, joka istutetaan uudella imusarjalla kanteen (voi tehdä itse). Kanavien pieni silottelu, venttiilityöt, palotilojen muotoilu, puristussuhteen pieni nosto sekä peltipakosarja. Nokkapyörästä tehdään säädettävä ja käännetään nokkaa hieman myöhäiselle. Kaasuttin vain säätöön ja rok rok!!!
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Eihän tämä ole mitenkään 90-spesifinen ohje, pätee sellaisenaan mihin tahansa viritystä kaipaavaan SaabiinZebe kirjoitti:Viritysohjeet Saab ysikymppiseen: Auton vaihto turbolliseen, tai sitten hirveä/kallis työ virittää vaparista parikymmentä lisäpollea. Tai sitten turbotekniikan istuttaminen. Ensimäinen ohje lienee helpoin.

Re: Saab 90 Viritys
tulee halvemmat hevosvoimat kun ostat Turbo vehkeen vaikka jonku 900 t8 tai T16 ja takaan että huomaat eronKarwa kirjoitti:Oliskohan mitään hyvii viritys ohjeita tollaseen saab 90 vm. 85

Muutos ruiskuksi on mielestäni fiksuin. Se on varsin helppo toteuttaa, eikä tarvitse nykyään edes muutoskatsastaa. Helpoiten homma hoituu, kun hommaa kokonaisen 900i:n josta otetaan käytännössä seuraavat nippelit: bensatankki pumppuineen ja painevaraajalla, konehuoneeseen pensarele, ruiskutuslaitteiston osat, termostaattikotelo ja imusarja. Ite oon tuon toimenpiteen tehnyt yhdessä illassa serkun 99:iin. Ei todellakaan mikään mahdoton tehtävä.
Mitä etuja? Toimii yleensä, kuin junan vessa. Päästöt saadaan kuriin, ei ryyppyhantaakia enää, tehoja hitusen lisää ja ajettavuus takuulla parempi kuin jollakin loppuun kuluneella kaasarilla (yleensä nää saabit on paljon ajettuja ja kaasarit melko sököjäkin).
Mitä etuja? Toimii yleensä, kuin junan vessa. Päästöt saadaan kuriin, ei ryyppyhantaakia enää, tehoja hitusen lisää ja ajettavuus takuulla parempi kuin jollakin loppuun kuluneella kaasarilla (yleensä nää saabit on paljon ajettuja ja kaasarit melko sököjäkin).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24619
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
ennen kuin menee ruisku vs kaasari jossitteluun,niin jos mulle annettais/saisin halvan 90 saabin niin säilyttäisin sen alkuperäisenä.
99 tai 900 on vielä näillä vuosilla yleinen että niitä voi säilyttää metsässä ihan rauhassa,kun ei kenellekkään kelpaa!
99 tai 900 on vielä näillä vuosilla yleinen että niitä voi säilyttää metsässä ihan rauhassa,kun ei kenellekkään kelpaa!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659