Paukkupakkanen ja 9000
Hyvin lähti molemmat tonnarit eilen aamulla ja niin myös tänää.. Vanhempi eilen ilman roikkaa ku emäntä sai ahaa elämyksen et pitää päästä kauppaan heti aamusta. Kyllä säälitti kun on koneessa on 10W -30 diesel öljyt ja pakkasta oli yöllä 25 astetta. Pelotti vähän et lähteekö ne öljyt kiertoon ollenkaa. Vaihteet ei meinaa mennä päälle eikä lähteä pois, on vissii vähä jäykkää tuo vaihteistoöljykin.
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Varhain aamulla oli keskisessä-Suomessa - 31 C ja ilman roikkaa käyntiin... kyllähän se vähän voivoitti, mutta aina on lähtenyt.
Nykyisellä akulla ennätys on -35 C, tosin nokka oli haudattu yöksi lumikinokseen eskimotyyliin. Ehkä olis ollut helpompaa viedä se akku sisään, mutta kaikkea täytyy kokeilla.
Nykyisellä akulla ennätys on -35 C, tosin nokka oli haudattu yöksi lumikinokseen eskimotyyliin. Ehkä olis ollut helpompaa viedä se akku sisään, mutta kaikkea täytyy kokeilla.
Ainoastaan kuskinovi aukeaa näillä pakkasilla, sähkölasit ei toimi/kattoluukku. Sähköantenni ei nouse.
Jotakin kovaa ulinaa kuuluu kabiiiniin kylmällä käynnistäessä, liekö ohjaustehostimesta. Laatikko on aika jumissa pakkasilla, ennen ku saa lämpöö.
Kabiiniin ei tule kuin haaleeta lämmintä ilmaa vaikka kone olisi lämmennyt??
Jotakin kovaa ulinaa kuuluu kabiiiniin kylmällä käynnistäessä, liekö ohjaustehostimesta. Laatikko on aika jumissa pakkasilla, ennen ku saa lämpöö.
Kabiiniin ei tule kuin haaleeta lämmintä ilmaa vaikka kone olisi lämmennyt??
Viimeksi muokannut Tero, To Helmi 22, 2007 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero -00
Saattaisi ehkä johtua tukkeutuneesta lämppärikennosta, mikäli ACC kalibroinnissaan ja ohivirtausläppä(sen akseli) ehjä? Työkaverilla kuulemma sama vika -92 CS:ssä.. Jotain vikaa kuitenkin koska omasta riittäisi lämpöä sillekin.Tero kirjoitti: Kabiiniin ei tule kuin haaleeta lämmintä ilmaa vaikka kone olisi lämmennyt??
Lämmintä tulee puhaltimista mut siltiki kabiini on "kylmä" (vm83 satku oli lämmin kun kävi tyhjäkäyntiä 5min, vm92 satku ei oo läheskää niin lämmin, melkein siltiki tonttu on tota satkuaki kylmempi) Niin juu ja joka paikka tos tontus nitisee ja natisee, varsinki kuskin ovi mutta sähkölasi toimi moitteetta tänä aamuna samaan aikaan kun mittari näytti -28
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Tonnarissa sama vaiva, lämmettyään kirkastuvat normaaliksi.johkar kirjoitti: - edun ja ajotietokoneen taustavalot vähän himmeämmät.
Automaatti on myös tahmea...
Satku ei taas tiedä pakkasista mitään, paitsi että akku oli kerran tyhjä kun valorele jätti ajovalot päälle
Laatikkokaan ei kangistu yhtää öljynä siellä on Nesteen hypoidi.
Ohjaustehostus sentään häviää, ennenkuin öljyt lämpenee (tätä ei taas Tonnarissa ilmene).
Niin ja jarrunesteen merkkivalo vilkkuu, vaikka säiliö on täynnä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
keskuslukko tanii, ja liiallinen eberin käyttö syö akun, moniurahihna hyppää herkästi pykälän sivuun ilmastoinnin kompuralta.. käyntiin kuitenkin joka aamu..
nahkapenkit on todella kylmät, ja tarvike termari ei päästä lämpöjä kyllin ylös.. automaatti vaaaaaaiiiiiihhhtaaaaaa vasta kun kierroksia on riiiiittävästi.. siis ensimmäisen 2 kilometriä.. sitten toimii paremmin.
talviauto se on kaikesta huolimatta..
nahkapenkit on todella kylmät, ja tarvike termari ei päästä lämpöjä kyllin ylös.. automaatti vaaaaaaiiiiiihhhtaaaaaa vasta kun kierroksia on riiiiittävästi.. siis ensimmäisen 2 kilometriä.. sitten toimii paremmin.
talviauto se on kaikesta huolimatta..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Pakkasten alkaessa lähti vanha Vartan alitehoinen akku vaihtoon, ei enää jaksanut pyörittää.
Tiivisteet kaikki käsitelty ennen oikeita kylmiä ilmoja, ei ongelmia.
Hihna meinasi välillä ulista, pieni kirraus auttoi asiaan.
Keskuslukko ei ole ihan joka kerta toiminut, hantin puoli pari kertaa juminut.
Lukkopesät jäätyy sairaan helposti, samoin avausmekanismi, kieli jumittaa auki-asentoon aika-ajoin. Näiltä ongelmilta välttyy kun muistaa sen aseöljyn roimia liikkuviin osiin silloin tällöin.
Pätkäajosta johtuen (ja paskasuudesta) tuulilasi vetää kohmeeseen sisäpuolelta.
Auto on tolpassa ja sisätilan lämmitin minimitehoilla (tolpan sulake ei kestä täyttä tehoa)
Vaihteet (man) melko tahmeat, pehmenee ihan parissa minuutissa.
Hieman on alusta sporttisempi myös.
Samoin lievää naputusta startatessa ilman lämmitystä.
Vanhaksi ratsuksi loistopeli, talvellakin !!
Tiivisteet kaikki käsitelty ennen oikeita kylmiä ilmoja, ei ongelmia.
Hihna meinasi välillä ulista, pieni kirraus auttoi asiaan.
Keskuslukko ei ole ihan joka kerta toiminut, hantin puoli pari kertaa juminut.
Lukkopesät jäätyy sairaan helposti, samoin avausmekanismi, kieli jumittaa auki-asentoon aika-ajoin. Näiltä ongelmilta välttyy kun muistaa sen aseöljyn roimia liikkuviin osiin silloin tällöin.
Pätkäajosta johtuen (ja paskasuudesta) tuulilasi vetää kohmeeseen sisäpuolelta.
Auto on tolpassa ja sisätilan lämmitin minimitehoilla (tolpan sulake ei kestä täyttä tehoa)
Vaihteet (man) melko tahmeat, pehmenee ihan parissa minuutissa.
Hieman on alusta sporttisempi myös.
Samoin lievää naputusta startatessa ilman lämmitystä.
Vanhaksi ratsuksi loistopeli, talvellakin !!
ex 9000 i vm 91 ja ex 900 C vm 89
toistaiseksi ilman saappia
toistaiseksi ilman saappia
Käyn autolla joka päivä töissä, ei lohkolämmitintä ja yhdellä avaimen käännöllä käyntiin joka kerta. Maanantaina pyöritti vähän nihkeästi kun oli koko viikonlopun seissyt, mutta yhdellä yrityksellä starttasi silloinkin.
Pesetin äsken CSE:n, lämpöä ulkona -20 astetta. Käytiin kahvilla sisällä (1h) ja palasin autolle, kakesta lukot auki ja hyppäsin sisään, käynnistin ja ajoin kotiin. Ei tarvinnut pitää käsin ovea kiinni, lukko toimi kyllä ihan niinkuin kesälläkin.
CC-tonnari on myös näillä keleillä lähtenyt joka kerta yhdellä startilla, eikä lukot ole temppuilleet, vaikka siinä ei kaukosäätöä keskuslukossa olekaan.
Hyviä autoja nämä ovat, t: vuosia sitten tonnarille sydämensä menettänyt.
Pesetin äsken CSE:n, lämpöä ulkona -20 astetta. Käytiin kahvilla sisällä (1h) ja palasin autolle, kakesta lukot auki ja hyppäsin sisään, käynnistin ja ajoin kotiin. Ei tarvinnut pitää käsin ovea kiinni, lukko toimi kyllä ihan niinkuin kesälläkin.
CC-tonnari on myös näillä keleillä lähtenyt joka kerta yhdellä startilla, eikä lukot ole temppuilleet, vaikka siinä ei kaukosäätöä keskuslukossa olekaan.
Hyviä autoja nämä ovat, t: vuosia sitten tonnarille sydämensä menettänyt.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Samat tavat täälläkin. Näillä pakkasilla pidän aamulla tyhjäkäynnillä 10-15min. No problems, oikeastaan.Jope kirjoitti:Käyn autolla joka päivä töissä, ei lohkolämmitintä ja yhdellä avaimen käännöllä käyntiin joka kerta. Maanantaina pyöritti vähän nihkeästi kun oli koko viikonlopun seissyt, mutta yhdellä yrityksellä starttasi silloinkin.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: To Marras 17, 2005 18:21
- Paikkakunta: turku
Nyt Lähtee....
Joo nyt kyllä taas lähtee nätisti ei mitään ongelmia..
Vaihdettu.
-Vesipumppu
-Uusi syyläri
-Muutama jäähdytykseen liittyvä letku
-Termari
-Jäähdytysnesteet KAIKKI
-öljyt+suodatin
Ei ongelmia käynnistyksessä...Automaattilaatikko tietty tahmea 1-2kilometriä riippuen miinus asteista, ovet aukeaa/sulkeutuu normalisti
ja Auto oli vm-91 9000CD 2.0vapari.
Vaihdettu.
-Vesipumppu
-Uusi syyläri
-Muutama jäähdytykseen liittyvä letku
-Termari
-Jäähdytysnesteet KAIKKI
-öljyt+suodatin
Ei ongelmia käynnistyksessä...Automaattilaatikko tietty tahmea 1-2kilometriä riippuen miinus asteista, ovet aukeaa/sulkeutuu normalisti
ja Auto oli vm-91 9000CD 2.0vapari.
Perse edellä puuhun.......Ja vauvan lusikalla velliä Suuhun........
Lohkolämmitin oikosulussa joten pitänyt kylmiltään käynnistää tonnaria näillä helmikuun paukkupakkasilla. Joka kerta on onnistunut, joten kyllä Saabiin voi luottaa talviautona.
Kierrokset tosin nousevat aika korkealle ja jäävät päälle, mutta tilanne normalisoituu kun on vähän matkaa ajanut. Samoiten check engine on parina kertana vilkkunut, mutta lopettaa sen kun auto on vähän lämmennyt.
Keskuslukon toimivuuteen pakkanen on aiheuttanut ongelmia.
Kierrokset tosin nousevat aika korkealle ja jäävät päälle, mutta tilanne normalisoituu kun on vähän matkaa ajanut. Samoiten check engine on parina kertana vilkkunut, mutta lopettaa sen kun auto on vähän lämmennyt.
Keskuslukon toimivuuteen pakkanen on aiheuttanut ongelmia.