Mertmi kirjoitti:Tuolla miun 99 turbolla on ajettu ihan 95E:llä. APC-boksi joutuu puuttumaan nakutukseen toisinaan, mutta mitäpä väliä. Sehän on sen tehtävä. Monesti saa kiihdytellä ihan rivakastikin, eikä mitään nakutuksia ole ilmennyt. Elikkä tommosessa tavan ajossa 95e riittää ilman ic:täkin ihan mainiosti. Etenkin näin talvikelillä. Kulutuksessa en ole huomannut mitään eroa 95 vastaan 98.
mutta eihän meistä kukaan varmaan vararikkoon mn ejos ostaa muutama nsentin kalliimpaa bensaa? eikä tarvi sitten boxin puuttuu naputuksin?
ja aina se on parempi kun ei ollenkaan nakuta!
ja tietysti aina pitää olla kaikki tehot käytössä, olipa kesä tai talvi, itse ainakin suosiolla maksan sen pari senttiä ja kone toimii niinkuin pitääkin, ahtaa minkä kuuluukin eikä nakuta.
Mertmi kirjoitti:Tuolla miun 99 turbolla on ajettu ihan 95E:llä. APC-boksi joutuu puuttumaan nakutukseen toisinaan, mutta mitäpä väliä. Sehän on sen tehtävä. Monesti saa kiihdytellä ihan rivakastikin, eikä mitään nakutuksia ole ilmennyt. Elikkä tommosessa tavan ajossa 95e riittää ilman ic:täkin ihan mainiosti. Etenkin näin talvikelillä. Kulutuksessa en ole huomannut mitään eroa 95 vastaan 98.
mutta eihän meistä kukaan varmaan vararikkoon mn ejos ostaa muutama nsentin kalliimpaa bensaa? eikä tarvi sitten boxin puuttuu naputuksin?
Sepä naputtaa 98e:lläkin toisinaan. On toki enempi tehoja. Kyllä se pidemmän päälle tuntuu jo rahalompakossakin tuo ero. Ajoa tulee vuositasolla meidän taloudessakin yhteensä molemmille autoille yli 50tkm kepeesti. 99:lle saattaa ekana täysmittaisena palvlusvuonnaan tulla hyvinkin 40tkm ajoa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sepä naputtaa 98e:lläkin toisinaan. On toki enempi tehoja. Kyllä se pidemmän päälle tuntuu jo rahalompakossakin tuo ero. Ajoa tulee vuositasolla meidän taloudessakin yhteensä molemmille autoille yli 50tkm kepeesti. 99:lle saattaa ekana täysmittaisena palvlusvuonnaan tulla hyvinkin 40tkm ajoa.[/quote]
no tulee venttiili koneiston uusiminen myös maksamaan jos 95e sen aiheuttais... tai no ainaski se nopeuttaa =)
oon kyllä kuullut autoilijoista jotka ovat aina 95 käyttänyt vaikka auto oikeasti tarvitsis 98 ja ovat vuoden parin päästä saaneet korjauttaa konettaan.
vaikka ajaisit 50tkm niin jätät viikossa vaikka 1-2kaljapulloo ostamatta niin eiköhän se hinta ero olla sillä sitten kuitattu...
Daword kirjoitti:
no tulee venttiili koneiston uusiminen myös maksamaan jos 95e sen aiheuttais... tai no ainaski se nopeuttaa =)
oon kyllä kuullut autoilijoista jotka ovat aina 95 käyttänyt vaikka auto oikeasti tarvitsis 98 ja ovat vuoden parin päästä saaneet korjauttaa konettaan.
vaikka ajaisit 50tkm niin jätät viikossa vaikka 1-2kaljapulloo ostamatta niin eiköhän se hinta ero olla sillä sitten kuitattu...
Eipä vaikuta venttiilikoneistoon 95 vs. 98 yhtään mitään.
Daword kirjoitti:
Eipä vaikuta venttiilikoneistoon 95 vs. 98 yhtään mitään.
juu eipä tietenkään.. mitäs se sitten on kun alkaa naputtaan 95e takia... eikö se ole ns. vaikutusta?
mut turha kiistellä asiasta 98e on parempaa koneelle kuin 95e
mut jokanen käytäköön mitä lystää.. vaikka palo öljyy
Kyllähän toi turbopata kestää matalaoktaanisella ajamisen. Ei se mitään laitonta ole. 900 korjaamo-opusten teknisen erittelyn mukaan tuolla t8 apc (ei ic:tä) koneella on minimi oktaaniluku 91 ja suositus 98.
# 1771 - Mikko Mertanen
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sitä vartenhan se apc on tehtykin.Eli pystyi ajamaan huoletta matalaoktaanisella bensalla esim ryssissä jossa ei mitään 99:ä tunnettu.Tehot siinä vaan laskee,ei muuta.
Itse olen aina tankannut 98:a oli saabi sitten vapaastihengittävä tai turbo.Mulla ei edes ole kummassakaan turbossani tällähetkellä apc-järjestelmää eikä tule.
Kyllä mäkin ihmettelen tollasta "säästöä" että ajellaan 95 oktaanisella.Ekaks ruuvataan turbot sun muut rojut kiinni ja sitten kauhistellaan parin sentin eroa litralta.Vaikka hevosvoimia niillä saisi.
tomaatti kirjoitti:Sitä vartenhan se apc on tehtykin.Eli pystyi ajamaan huoletta matalaoktaanisella bensalla esim ryssissä jossa ei mitään 99:ä tunnettu.Tehot siinä vaan laskee,ei muuta.
Itse olen aina tankannut 98:a oli saabi sitten vapaastihengittävä tai turbo.Mulla ei edes ole kummassakaan turbossani tällähetkellä apc-järjestelmää eikä tule.
Kyllä mäkin ihmettelen tollasta "säästöä" että ajellaan 95 oktaanisella.Ekaks ruuvataan turbot sun muut rojut kiinni ja sitten kauhistellaan parin sentin eroa litralta.Vaikka hevosvoimia niillä saisi.
Eipä pidä nuo renkaatkaan näin talvella. Täällä Susirajalla kun tiet on pääsääntöisesti jäässä näin talvisin. Nostaahan se ahdin kivasti vääntöjä, vaikka pito on huono ja tankissa 95E:tä.
# 1771 - Mikko Mertanen
Tri-Lo kirjoitti:Ei ainakaan talvisin mitään hyötyä tankata 98:a 95:n sijasta vakioon turboon.
98e on pikkasen lisäaineistettu että kyllähän se moottorille parempi on.. enkä nyt tarkota mitään teho hyötyjä vaan yleisesti ottaen 98e on parempaa kuin 95e