Saabi sai aarnikotkan.
Saabi sai aarnikotkan.
Pitkään on ollut mielessä, ja maalausmaskitkin on ollut puolisen vuotta hyllyssä, nyt sitten sain itsestäni irti sen toteuttamisen
1. Mitataan 9-3:n hattuhylly sekä katon kohdalla leveyden. 80-85cm olis hyvä.
2. Käydään motonetissä, ja todetaan että 90cm on ainoa vaihtoehto joka menee edes lähelle. Hyvä on, tuo sitten.
3. Mitoitetaan pituus ja mietitään kiinnitystä.
4. lukitaan verho auki, asetetaan pöydälle, asetellaan maalausmaski, todetaan että pysyy huonosti verhomateriaalissa...
5. Ok, äkkiä maalauskopille. Viritetään verho maalauskopin aukkoon (imuri päällä) siten että verho imeytyy hiukan sisäänpäin koppiin, näin maskiteipit pysyy edes jossainmäärin paikallaan...
6. Maston kiiltävä valkoinen kehiin.
7. Verho mukaan autolle. (varovasti, maali veilä märkä)
8. Mietitään kiinnityspisteet loppuun, todetaan mukanatulleiden ruuvien liian isoiksi, eikun ruuvihyllystä pienempää mallia yläkiinnitystä varten.
9. Ruuvataan yläpään koukut takaluukkuun
10. Ruuvataan verhon runko hattuhyllyyn.
11. Todetaan toimivuus, verho kelautuu hienosti sisään kun luukkua avataan (todetaan myös maalin kuivuneen) ja jos irroittaa hattuhyllyn kumilenkit ja pudotetaan hylly alas luukun ollessa auki niin verho irtoaa koukuista ja kelautuu sisään.
12. Ihastellaan lopputulos
Mitähän tuossa meni, 1,5h? en pitänyt kiirettä...
Hintaa projektille:
Verho ~12e motonetistä
Maalausmaski muistaakseni 25e? Puolitutusta tarrafirmasta.
1. Mitataan 9-3:n hattuhylly sekä katon kohdalla leveyden. 80-85cm olis hyvä.
2. Käydään motonetissä, ja todetaan että 90cm on ainoa vaihtoehto joka menee edes lähelle. Hyvä on, tuo sitten.
3. Mitoitetaan pituus ja mietitään kiinnitystä.
4. lukitaan verho auki, asetetaan pöydälle, asetellaan maalausmaski, todetaan että pysyy huonosti verhomateriaalissa...
5. Ok, äkkiä maalauskopille. Viritetään verho maalauskopin aukkoon (imuri päällä) siten että verho imeytyy hiukan sisäänpäin koppiin, näin maskiteipit pysyy edes jossainmäärin paikallaan...
6. Maston kiiltävä valkoinen kehiin.
7. Verho mukaan autolle. (varovasti, maali veilä märkä)
8. Mietitään kiinnityspisteet loppuun, todetaan mukanatulleiden ruuvien liian isoiksi, eikun ruuvihyllystä pienempää mallia yläkiinnitystä varten.
9. Ruuvataan yläpään koukut takaluukkuun
10. Ruuvataan verhon runko hattuhyllyyn.
11. Todetaan toimivuus, verho kelautuu hienosti sisään kun luukkua avataan (todetaan myös maalin kuivuneen) ja jos irroittaa hattuhyllyn kumilenkit ja pudotetaan hylly alas luukun ollessa auki niin verho irtoaa koukuista ja kelautuu sisään.
12. Ihastellaan lopputulos
Mitähän tuossa meni, 1,5h? en pitänyt kiirettä...
Hintaa projektille:
Verho ~12e motonetistä
Maalausmaski muistaakseni 25e? Puolitutusta tarrafirmasta.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Hieno!
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Jos ei mikkään 5% kalvot oo niin eikös ihan vain valkosesta paperista leikkaamalla sais melko hyvät kun teippaa ne kalvoon. Ei se ny älyttömän hyvin näy mutta eikai sen ihan vitivalkonen tarvikkaa olla. Ite oon järkeilly, että jos tummennuttais takalasit niin vois takaovien laseihin laittaa sellaset, en sit tiä olisko hienot mut olis ainaki helpot tehä ja laittaa eikä yks paperinpalanenkaa ny kovin kallis oo Ja tietenki tussilla värittää sisäpuolelta mustaks ettei paista ikävästi sisäpuolella sellanen logoPsychocowboy kirjoitti:Harmi että on itellä tummat ikkunat, muuten alkaisi askartelu täälläkin
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Kiitos positiivisesta palautteesta
Sinne kalvon ja ikkunan väliin jos laittais (sopivasti vaaleanharmaalla tai jotain) niin ainakin näkyis ulospäin hyvin, ja sisälle hiukan huonommin...
Itse olen miettinyt myös tummennusta, ja olen ollut kahden tulen välissä, Tummennusta/takaverho aarnikotkalla, mielestäni kun toinen sulkee toisen pelistä, jollei teippais sen kuvion sinne kalvon väliin... Ja kun nyt tuli tilattua sen maalausmaskin, niin päädyin sitten tuohon verhoon, ja sivulasit jäi ennalleen
Sinne kalvon ja ikkunan väliin jos laittais (sopivasti vaaleanharmaalla tai jotain) niin ainakin näkyis ulospäin hyvin, ja sisälle hiukan huonommin...
Itse olen miettinyt myös tummennusta, ja olen ollut kahden tulen välissä, Tummennusta/takaverho aarnikotkalla, mielestäni kun toinen sulkee toisen pelistä, jollei teippais sen kuvion sinne kalvon väliin... Ja kun nyt tuli tilattua sen maalausmaskin, niin päädyin sitten tuohon verhoon, ja sivulasit jäi ennalleen
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Tuohan on hieno!! Saako ideaa lainata? On tuossa aerossa saabin oma takaikkunaverho, niin siihen voisi vaikka vetäistä tuollasen aarnikotkan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Eipä juuri näy vinossa takalasissa vaikka kalvoon vain 20%. Kokeiltiin kaverin firman mainoksella kesällä. Harmi sinänsä.JP_Vette kirjoitti:Jos ei mikkään 5% kalvot oo niin eikös ihan vain valkosesta paperista leikkaamalla sais melko hyvät kun teippaa ne kalvoon. Ei se ny älyttömän hyvin näy mutta eikai sen ihan vitivalkonen tarvikkaa olla. Ite oon järkeilly, että jos tummennuttais takalasit niin vois takaovien laseihin laittaa sellaset, en sit tiä olisko hienot mut olis ainaki helpot tehä ja laittaa eikä yks paperinpalanenkaa ny kovin kallis oo Ja tietenki tussilla värittää sisäpuolelta mustaks ettei paista ikävästi sisäpuolella sellanen logoPsychocowboy kirjoitti:Harmi että on itellä tummat ikkunat, muuten alkaisi askartelu täälläkin
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Hiton komea oli livenä..
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Komia!
En nyt muista tekniikan nimeä, mutta teittekö tuon laittamalla tsiljoona viilua päällekkäin ja sitten veitsellä leikkasitte?
Muistuttaa hieman omaa, aiempaa työtäni, joka on tosin kokopuuta:
En nyt muista tekniikan nimeä, mutta teittekö tuon laittamalla tsiljoona viilua päällekkäin ja sitten veitsellä leikkasitte?
Muistuttaa hieman omaa, aiempaa työtäni, joka on tosin kokopuuta:
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius