Saab 900 16v turbo Aero
Re: Saab 900 16v turbo Aero
selvennäs hiukan minkä rikkee nolen tehnyt?Jokke A kirjoitti:Tehot taisi tulla jo, mutta katalysaattorillinen jenkkien Aeroa vastaava SPG liikahti 0-60 mph (muistaakseni ~0-96 km/h) 8.5 sekuntissa ja varttimailin 16.3 sekunnissa. Hitaitahan nuo paikaltaan ovat, mutta vauhdista lähdettäessä "ohitustilanteissa" kiihtyvyys on ihan riittävä.Kepa S kirjoitti:Mitä tälläisessa Aerossa on tehoa, mites toi suorituskyky, 0-100 km/h ja 0-400m. kiitän tiedoista. t. Kepa
Ja tosiaan Daword voisi testata sitä turposaappia ennen suurempaa vaahtoamista...

sanoin näin
""jos nollasta 100 revit useesti oikeen yrittämällä niin kyllä senmukavasti rikki saa =)""
(varmasti auto kuin auto menee rikki jos hirveesti revittelee sen tietää erkkikin)
""melki kantsii revitellä pienestä alkuvauhdista.""
(keskusteluiden perusteella saabbi lähtee paremmin pienestä alkuvauhdista kun turbo on valmiiksi mukana eikä kytkin sun muut osat kärsi niin paljoa pätee ihan joka autoon)
""eihän toi räjähtävä lähtö oo tärkee vaan se turbolla ajamisen fiilis""
(kokemusta tuli kun istuin volvo t5 kyytis mielestäni siinä on enempi viilistä kuin jossain vapaastihengittävässä ja varmasti yleisesti ottaen turbo joka autossa tuo fiilistä lisää eikä räjähtävä lähtö ole mielestäni tärkeää)
joten mihinkäs perustuu tämä pakollinen turbolla ajaminen? mielestäni antamani tiedot olivat asiallisia ja oikeita
Mimmi kirjoitti:http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 425#406425
oliko autolla ajettu 500tkm? jos oli niin sitten me taisimme jo jossain vaiheessa keskustellakkin... tosin hinta ei ollut ihan omaan mieleen.
Mimmin Aeroa 2 vrk lainanneena (josta kiitokset hänelle) sanoisin että autossa ei ollut mitään joka viittaisi ajokilometrimäärään, itselläni oli samanikäinen Aero jolla oli ajettu aidosti 120tkm ja erona näiden välillä oli se että Mimmin oma oli vakaampi ajettava ja se oli varusteltu sillä tavalla kuin auton tulee ollakin 
Kun on kyseessä kunnolla läpikäyty ja huollettu auto kun niin on aivan sama vaikka olisi 2 miljoona kilometriä mittarissa
Tässä Aerossa ei ole mitään vikaa.

Kun on kyseessä kunnolla läpikäyty ja huollettu auto kun niin on aivan sama vaikka olisi 2 miljoona kilometriä mittarissa

Tässä Aerossa ei ole mitään vikaa.
Viimeksi muokannut ng900aero, La Helmi 24, 2007 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:Mimmin Aeroa 2 vrk lainanneena (josta kiitokset hänelle) sanoisin että autossa ei ollut mitään joka viittaisi ajokilometrimäärään, itselläni oli samanikäinen Aero jolla oli ajettu aidosti 120tkm ja erona näiden välillä oli se että Mimmin oma oli vakaampi ajettava ja se oli varusteltu sillä tavalla kuin auton tulee ollakin
Kun on kyseessä kunnolla läpikäyty ja huollettu auto kun niin on aivan sama vaikka olisi 2 miljoona kilometriä mittarissa
Tässä Aerossa ei ole mitään vikaa.
Myynnin vaikeudeksi katsoisin ainoastaan markkinointitavan, täällä pulalandiassa kukaan ei uskalla tarjota senttiäkään ettei vahingossakaan tulisi maksaneeksi autosta liikaa![]()
Sama homma noteerattu myös oman 99:ini kohdalla, korkein tarjous oli 100e, kuitenkin pari vuotta sitä ruuvattu ja rahaakin mennyt muutama tonni.
no en viitsi tarjota mitään koska itse tein varsinaisen löydön ja niin halpaan hintaan että vois leuat muillakin kun itellä loksahdella =)
Toivottavasti on kanssa hyvä ettei enempiä "löytöjä" joudu paikkaamaan esim. 5m2 määrällä peltiä tms mukavaaDaword kirjoitti:
no en viitsi tarjota mitään koska itse tein varsinaisen löydön ja niin halpaan hintaan että vois leuat muillakin kun itellä loksahdella =)

Löytyyhän turbosaabeja halvalla, lähtien hintaluokasta muutama kymppi, tunnetusti ehjät maksaa reilusti enemmän koska menee niiden korjaamisenkin aikaa ja rahaa ihan reilusti.
Viimeksi muokannut ng900aero, La Helmi 24, 2007 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:Toivottavasti on kanssa hyvä ettei enempiä "löytöjä" joudu paikkaamaan esim. 5m2 määrällä peltiä tms mukavaaDaword kirjoitti:
no en viitsi tarjota mitään koska itse tein varsinaisen löydön ja niin halpaan hintaan että vois leuat muillakin kun itellä loksahdella =)
Löytyyhän turbosaabeja halvalla, lähtien hintaluokasta muutama kymppi, tunnetusti ehjät maksaa reilusti enemmän koska menee niiden korjaamisenkin aikaa ja rahaa ihan reilusti.
(Omaa ehjää 99:iäni en kyllä myy alle tonnilla, vien sen paljon mieluummin paaliin, sähköpostiyhteydenotoissa ollaan vedottu mm. siihen että reilusti uudempia saa satasella, höh mikseivät osta sitten sellaisia vaan kinuavat omaani)
saab T8 vm88 ollut samassa perheessä 8-9v huollot tehty just eikä melkein ruostetta ei ole yhtään. 5000-6000tkm välein öljyt vaihdettu. osaa on vaihdettu aina kun on ollut tarvis... madallus sarja uusine iskareineen laitettu, vetarit vaihdettu sekä paljon muuta, ei tupakoitu ja penkit ja sisusta täysin virheetön, uusi mp3 soitin...jne
Kuulostaa vaalimisen arvoiselta löydöltä! Kai aiot pitää sitä kuin kukkaa kämmenellä?Daword kirjoitti:saab T8 vm88 ollut samassa perheessä 8-9v huollot tehty just eikä melkein ruostetta ei ole yhtään. 5000-6000tkm välein öljyt vaihdettu. osaa on vaihdettu aina kun on ollut tarvis... madallus sarja uusine iskareineen laitettu, vetarit vaihdettu sekä paljon muuta, ei tupakoitu ja penkit ja sisusta täysin virheetön, uusi mp3 soitin...jne
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm