Mitä polkeminen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Mertmi
"Saabisti"

Re: Mitä polkeminen

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Daword kirjoitti:
sanoppas mikä ois parasta öljyy tollaselle saab900 turbo T8? siis parasta!
Mie oon ostanu synteettistä moottoriöljyä, jossa on viskositeetti 5W40. Ei mitään mineraali tai semisynteettistä kannata ostaa. Se, onko merkeillä ihan aidosti eroja, niin ite oon vaan huomannu että tuo miun 99 syö Mobilia enemmän, kuin Nesteen öljyä. Muista eroista ei oo sitten hajuakaan. Tähän asti on tullut huomattua, että öljyn loppuminen on pahin moka, mikä johtaa aivan varmalla moottorivaurioon.

Tässä tärkeimmät kriteerit pähkinän kuoressa: Synteettistä, 5W40, Märkää, liukasta ja 6000-10000km vaihtovälillä. Jos ajaa paljon lyhyttä ajoa esim. kaupungissa, niin suosittelen vaihtamaan 6000km välein.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Daword
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Daword »

Tri-Lo kirjoitti:Eiköhän noita öljykeskusteluja löydä tarpeeksi jo hakemalla.. :roll:
niin juu.. he

unohdin...ton haku napikan... oikeesti katon sieltä
JuHem
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Daword kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Eiköhän noita öljykeskusteluja löydä tarpeeksi jo hakemalla.. :roll:
niin juu.. he

mutta älä vain katso vaihteistoöljy keskusteluja :lol: Sieltä löytyy loppumaton suo... [sanon kuitenkin omaan kokemuksen pohjautuen niistä sen, että mineraaliöljy on parempaa kuin hypoidi (jollei siten halua vaihtaa aina kesäksi uusia oljyjä), se kun on liika ohutta.]

Toivottavasti tästä ei kuitenkaan ala uutta vaihteistoöljy-topicia :roll:
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
Daword
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Daword »

JuHem kirjoitti:
Daword kirjoitti:
niin juu.. he

mutta älä vain katso vaihteistoöljy keskusteluja :lol: Sieltä löytyy loppumaton suo... [sanon kuitenkin omaan kokemuksen pohjautuen niistä sen, että mineraaliöljy on parempaa kuin hypoidi (jollei siten halua vaihtaa aina kesäksi uusia oljyjä), se kun on liika ohutta.]

Toivottavasti tästä ei kuitenkaan ala uutta vaihteistoöljy-topicia :roll:

jostain kyllä luin että mineraali öljy vaihteistos ei ole kovaan ajoon tarkotettu? ja talvisin pakkas keleillä vois olla kuulemma hiukan ongelmii vaihteiden kaa?
Karjay
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Mertmi kirjoitti:Mie oon ostanu synteettistä moottoriöljyä, jossa on viskositeetti 5W40. Ei mitään mineraali tai semisynteettistä kannata ostaa. Se, onko merkeillä ihan aidosti eroja, niin ite oon vaan huomannu että tuo miun 99 syö Mobilia enemmän, kuin Nesteen öljyä. Muista eroista ei oo sitten hajuakaan. Tähän asti on tullut huomattua, että öljyn loppuminen on pahin moka, mikä johtaa aivan varmalla moottorivaurioon.

Tässä tärkeimmät kriteerit pähkinän kuoressa: Synteettistä, 5W40, Märkää, liukasta ja 6000-10000km vaihtovälillä. Jos ajaa paljon lyhyttä ajoa esim. kaupungissa, niin suosittelen vaihtamaan 6000km välein.
JuHem kirjoitti:mutta älä vain katso vaihteistoöljy keskusteluja Sieltä löytyy loppumaton suo... [sanon kuitenkin omaan kokemuksen pohjautuen niistä sen, että mineraaliöljy on parempaa kuin hypoidi (jollei siten halua vaihtaa aina kesäksi uusia oljyjä), se kun on liika ohutta.]

Toivottavasti tästä ei kuitenkaan ala uutta vaihteistoöljy-topicia
Itse allekirjoitan ym. herrojen kommentit täysin. Itse tosin käytän Mobil 1:stä koska koneessa on sitä aina käytetty, vaikken usko tuolla juurikaan väliä olevan. Ihminen on vaan tapojensa orja.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Vastaa Viestiin