helposti, halvalla tehoa 9000i turboon..
helposti, halvalla tehoa 9000i turboon..
mikä olis teidän mielestä/kokemuksien perusteella helppo ja halpa tapa saada noin 100heppaa lisää 89 vuoden 9000i turbo cd saabiin..?
itel ei kokemust turbo autoist vielä ollenkaan..
ja jos jotai sellast on mitä ei missään nimessä kannata tehdä niin niistäkin olis kiva tietää..
ja et mist kannattaa lähteä etsimään osia ja jotain levikettä ja puskuria olis kiva saada..
onko kellään tiedossa isompaa turboa joka menis todellakin heittämällä paikoilleen..?
Halvalla tehoa 9000 Saabiin
Sun kannattaa ostaa valmis turbosaabi, eikä alkaa räpläämään mitään virityksiä, jos ei ole kokemuksia. Katso: Myydään autoja osastolta.
Isot suuttimet, iso cooleri, iso pakoputki, sopiva softa suuttimille ja jos oikeasti haluat 100hp lisää niin hyrrä pitää myös vaihtaa noin aluksi.
Ts. helppoa ja halpaa tapaa ei ole jos noin paljon pitää saada lisää potkua.
Ts. helppoa ja halpaa tapaa ei ole jos noin paljon pitää saada lisää potkua.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Halvalla tehoa 9000 Saabiin
juu siis on jo turbo saabi..viiksi kirjoitti:Sun kannattaa ostaa valmis turbosaabi, eikä alkaa räpläämään mitään virityksiä, jos ei ole kokemuksia. Katso: Myydään autoja osastolta.
ABS-järjestelmän varoitusvalo, ei saa jäädä käynnistyksen jälkeen palamaan pysyvästi jos haluat auton saada katsastettua.9000itbo kirjoitti:mitä muuten tarkottaa tuo antilock valo mikä välkähti muutaman kerran tänään kun tossa ajelin..? kun ei ole mitään kirjasta eikä muutakaan tullu auton mukana..
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
veikkaan että vakio hiluilla ei ihan taideta tuolla patentilla 10 euroon jäädäKurko kirjoitti:Niih, bleederi väliin siihen actuaattorin letkuun, ja siitä kilo lisää paineita tuonne imupuolelle, ja eiköhän sieltä se satakunta lisäpollee löydy ainakin hetkeksi.
Ja mikä parasta, kustannus noin 10eskoo.
Kuinka paljon kysyjällä on budjettia laittaa? Sen perusteella pystyy sanomaan kui paljon tehoa on mahdollista saada
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
KiinaIC + putket, letkut, kiristimet yms. = 200-300€ (maaliskuu)9000itbo kirjoitti:pikku hiljaa olis tarkotus osii keräil ja sillee et kesä aikaan viel olis tuo noin 100 ilosta lisähepoa.. =) 200-300e per kk olis varaa pistää.. aika vähän mut..
Sadan lisähevosen vaatima turbo = 600€ (huhti, touko, kesä)
Suuttimet = 100-200€ (kesä-heinä)
Seoksen valvonta (nakuvalo, jos DI+APC, WB-lambda jos DI/APC) = 10-150€ (heinä)
Kytkinpaketti + 2.3T:n vauhtipyörä = 300€ (heinä-elo)
Raudalle koodattu bensalastu = 50-200€ (elo-syys)
Raudalle koodattu DI/APC-lastu ellei ole DI+APC = 50-200€ (loka)
Putkisto + katti (DP vähintään 3") = 400€, putki itse tehden vähän edullisempi (marras-joulu)
Eli siinä nyt ns. pakolliset jotka tuli hakematta mieleen, olettaen että itse tehdään työt, jouluksi ajoon! Jarrujen läpikäyntikään ei olisi pahaksi. Sitten vielä muut rempat, huollot, thyyningit etc. niin on siinä tekemistä...
Jos n. 200hv riittää tehotavoitteeksi, on projekti "hieman" halvempi ja nopeampi toteuttaa (pelkkä lastutus riittää, käytettyjä lastuja löytyy aika ajoin alle 100€...).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
aloin samaa hommaa miettii tossa kun tarkemmin hintoja katselin et ei taida loppukesäx valmistua tolla rahan satsaus määrällä mikä mulla on varaa laittaa, mut 08- kesäx sitte.. jos vaikka sit sais vähän paremmatki osat haalittua kun en sen takia et tulevax kesäx valmistuis nii ala ostelee pilipali vehkeitä kun nehän luultavimmin leviääki aika nopeast verrattuna laatutavaraan..kellään tiedos pellisarjaa, isompaa ahdinta ja putkistoa..?
ja sellanen kysymys et mikä olis hyvä ahdin tollasee 100+ hepan metsästyksen..?
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
TonnariAeron MitsuTD04, riittää n. 300hv asti. Uutena (tai siis vissiin tehdaskunnostettu?) n. 650€ PCS:ltä Jyväskylästä.9000itbo kirjoitti:sellanen kysymys et mikä olis hyvä ahdin tollasee 100+ hepan metsästyksen..?
Jos haluat "reserviä", niin Garrett GT28RS "diskopottu" on yleinen valinta saabeihin (hinta pomppaa jo vähän yli tonniin). Kummatkaan ei sitten ole bolt-on, eli vaativat pientä letkutusprojektia, TD04 noista vähän pienempitöinen.
Enempää vastauksia ei ainakaan minulta heru, on täällä jo "muutama" topikki tonnarin virittämisestä (haku on in, pop ja jees)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
voiko muuten dump valven kytkeä suoraan sen mustan mötin (ei varmuut mikä on nii ei uskal sanoa ettei ihan nolostuun tartte alkaa
) tilalle ahtoputkeen..??? dumpissa näyttäis olevan samanlailla pienemmän letkun paikka "päällä" ja alhaalta sisää isommal.. sitä vaan et mahtaakos toimia jos dumpin laittaa tilalle..?? saattaa kuulostaa todella tyhmältä ja olla huonosti selitetty mut en muualta löytänyt vastaavaa aihetta ja tosissaan kun on eka tbo peli eikä oo viel sillee kerinny opiskelee mut kyll se täst pikkuhiljaa alkaa valkenee.. 