IC kiinnostusta?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

IC kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Eli siis olen ollut yhteydessä MgnusH-nimimerkillä kirjoittavaan sankariin tuolla stcs:n puolella, joka järjesti siellä IC-kimppatilauksen. Muutama extra ng900/og9-3 IC olisi vielä tarjolla ja itse ainakin ajattelin ottaa yhden. Jos jotakin muutakin kiinnostaa, niin muutama löytyi ainakin su-iltana vielä, en tiedä tosin kuinka kauaa enää.

Kyseessä siis tämännäköinen laitos:
Kuva

Ja täältä löytyy lisätietoa sekä asennusohje: http://900klubben.com/phpbb2/viewtopic.php?t=2497

Jos nyt heräsi mielenkiinto, niin YV:llä yhteyttä pikapikaa.
Viimeksi muokannut pamppu, Pe Heinä 06, 2007 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Minkä firman valmistama tuo on?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Ihka aito Kiina-IC, eli siis mitään tarkkaa tietoa ei ole. Mutta kuitenkin pitäisi aivan toimiva olla.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tollainen
http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=398
Intercooler
Storlek på cellpaket:
550x230x66 mm
Anslutningar:57mm (2,25")
menee keulille näin

http://img393.imageshack.us/img393/1232/img0105hl9.jpg
http://img66.imageshack.us/img66/269/img0106vp4.jpg

ja löytyy kotimaasta esim 229E:lla
http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuote.aspx?o=68&t=1
Hieman jumppaa ja parit silikonimutkat niin homma on valmis.
#1730
500whp.net member
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkotka »

Vigge kirjoitti:Tollainen
http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=398
Intercooler
Storlek på cellpaket:
550x230x66 mm
Anslutningar:57mm (2,25")
menee keulille näin

http://img393.imageshack.us/img393/1232/img0105hl9.jpg
http://img66.imageshack.us/img66/269/img0106vp4.jpg

ja löytyy kotimaasta esim 229E:lla
http://www.ht-tune.com/apps/keraily/tuote.aspx?o=68&t=1
Hieman jumppaa ja parit silikonimutkat niin homma on valmis.
tuossa on se ilmastointivessan kuivaus vetästy kuikkaan näköjää
-
Janne #2769 stcf #40
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Kuva

Näyttää Kylar Jonson -kopiolta, korkeuden ja syvyyden ollessa hieman suuremmat:

http://www.racecooling.com/sidor/saab_9-3aero.htm
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

jkotka kirjoitti:
tuossa on se ilmastointivessan kuivaus vetästy kuikkaan näköjää
Jos ylimääräistä jumppaa ei halua, tulee ~220mm korkeuden jälkeen kuivuri tielle jos sellainen autossa on
#1730
500whp.net member
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Pitäisi olla todella pätevä tuo kimppatilauksen cooleri. Taitaa olla ainakin toinen kimppatilaus tuon jampan järjestämänä ja melkoisen paljon noita coolereita on Ruotsissa autoissa kiinni.
Tosin kannattaa huomioida, ettei tuo ole ihan 100% bolt-on..
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Pätevä tarkoittaa tässä yhteydessä mitä?
Onko olemassa jotain muuta kättä pidempää tämän lisäksi
"Ng900/Og9-3
Cellpaket 550x210x70.
insugstemp värden vid hård belastning. Max 37 grader, Min 24 grader stabilt medelvärde låg på runt 30 grader, detta med en ng900 steg 3 Nordic med orginal turbo "
tuosta kun ei käy ilmi edes ympäristön lämpötila, niin ei tuolla tiedolla hirveästi tee...
#1730
500whp.net member
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

pade kirjoitti:Pitäisi olla todella pätevä tuo kimppatilauksen cooleri. Taitaa olla ainakin toinen kimppatilaus tuon jampan järjestämänä ja melkoisen paljon noita coolereita on Ruotsissa autoissa kiinni.
Tosin kannattaa huomioida, ettei tuo ole ihan 100% bolt-on..
Mikäs jää vajaaksi 100%:sta?
Saab 900 2.0t Cab -97
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Vigge kirjoitti:Pätevä tarkoittaa tässä yhteydessä mitä?
Onko olemassa jotain muuta kättä pidempää tämän lisäksi
"Ng900/Og9-3
Cellpaket 550x210x70.
insugstemp värden vid hård belastning. Max 37 grader, Min 24 grader stabilt medelvärde låg på runt 30 grader, detta med en ng900 steg 3 Nordic med orginal turbo "
tuosta kun ei käy ilmi edes ympäristön lämpötila, niin ei tuolla tiedolla hirveästi tee...
Nojuu, totta..Ehkä liian hätäinen kommentti :P
Lähinnä ehkä ajattelin noin yleisesti, että samalta tehtaalta tullut eräs toinen cooleri ainakin on vaikuttanut toimivan ;) Tosin mikäänhän ei kerro sitä, onko tässä käytetty samaa kennoa.
Mutta pitäisi siis olla ihan toimiva ratkaisu jos kaipaa jotain edukkaampaa melkein bolt-on cooleria : )
Tyny
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 22:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Tyny »

IC Päivitys kiinnostaisi, mutta on taas niin ristiriitaista juttua et tiedä mihi uskoa.
Jos tuollaisesta kiinakoolerista olisi edes johonkin niin kyllähä tollasen voisi hommata.
Tai sit tilataa jostain kimpassa sellaset kunnon koolerit? :P
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Tyny kirjoitti:Tai sit tilataa jostain kimpassa sellaset kunnon koolerit? :P
siitä tulikin mieleen...

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... &start=255

Tää oli kyllä mainio coolerien kimppatilaus, toimitusaika toista vuotta :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Haha, ripeää toimintaa. Tosin ei vielä parane nauraa...

Mutta tuon ruotsin kimppatilaus-IC:n PITÄISI olla länsinaapurissa huhtikuun alussa/puolivälissä, eli toivottavasti vähän nopemmin kuin tossa about 1,5 vuodessa. Siitä sitten voi laskea että huhtikuun loppu/toukokuun alku lienee realistinen tavoite saada ne tänne. Siis jos nyt onnistuu koko homma...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tyny kirjoitti:IC Päivitys kiinnostaisi, mutta on taas niin ristiriitaista juttua et tiedä mihi uskoa.
Jos tuollaisesta kiinakoolerista olisi edes johonkin niin kyllähä tollasen voisi hommata.
Tai sit tilataa jostain kimpassa sellaset kunnon koolerit? :P
Sanotaan nyt vaikka näin, että coolereita löytyy markkinoilta laidasta laitaan ja niiden toimivuus ei katso maata missä ne on tehty. Mittauksien valossa mitä vuosien varrella on eteen tullut tai mitä on itse tullut mitattua, voin kertoa että Suomi pajoilta on tullut vastaan yhtälailla paskaa siinä missä muultaltakin, kuin myös toimivia erona tosin että kotimaisesta paskasta on saanut maksaa huomattavsti enemmän. ;)

Itsellä on 200E kiinari autossa (ei tuo kimmptilaus bolt on malli...) ja sellaisia mittauksia en mistään saabista ole vielä nänyt missä cooleri tomisi todistetusti yhtä hyvin.
Jos numeroita kaivataan, niin esimerkki veto 7s pedaalin pohjaan painamisen jälkeen kolmosella on ilman lämpötila coolerin jälkeen sama kuin lähdössä, ollen 7C yli ympäristön. Vaihto ja 5s lisää happea jona aikana lämpötila IC:n jälkeen on noussut 3C. Hyötysuhde ko. vedossa maks. 93% ja min 90%.

Mittari kouraan ja baanalle, sillähän se selviää toimiiko vai ei. Essolla kuin myös useissa foorumeissa kyllä usein kuulee ties mitä juttua mikä toimii ja mikä ei, mutta faktapohja näissä jutuissa on lähes tulkoot poikkeusetta olematon, ie. mitä parempi kiilto sen parempi toimivuus tai mitä kalliimpi sen parempi. Harmi vaan ettei se näin simppeliä käytännössä ole.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin