
Outo vika kytkimessä...
Outo vika kytkimessä...
Eli siis kytkin muuttuu jäykäksi, ei meinaa palautua ylös, kun poljin painetaan pohjaan... Sitten muutaman tunnin seisomisen jälkeen pelaa taas vähän aikaa normaalisti, mut alkaa taas temppuilemaan... Pääsylinteri sekä työsylinteri kunnostettu, mutta vika ei vielä ole hävinnyt. (Hävisi ehkä noin viikoksi pääsylinterirempan jälkeen, mutta eilen ilmaantui uudestaan) Missä mahtaisi olla vika? Paineasetelma kenties menossa? Auto levällään ja tänä iltana pitäisi päästä vielä kotia


Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Kytkinputken kumiosa sisältä rikki.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
taannoin pääsylinteriä rempatessani onnistuin taittamaan putken ruttuun, ja sitä kun yritin oikaista, niin koko putki katkesi
Kiroilun jälkeen kävin purkamassa varaosa-autosta putken, ja laitoin sen. Vika esiintyy siis molemmilla putkilla, joten tuskin siinäkään on se ratkaisu... Myrkyn kanssa pähkäiltiin, jotta ei tuo oikein muusta voi johtua, kun työsylinteristä, joten liekkö sitten motonetin kumeissa ollut susikappale?
Paineasetelmallakin on ajettu vajaa 12tkm, eikä se hajotessaan tee tuollaisia temppuja 



Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Kytkinputkea minäkin ehdotin aluksi.
Jos se kytkimen jumiminen kestää riittävän kauan että kerkeää ropeltamaan, niin yritä saada se vika vielä ilmenemään ja löysää työsylinterin ilmaruuvia, tällöin polkimen tulisi palautua ylös poljinsylinterin jousen avulla jos työsylinteri(tai asetelma) on jumissa. Jollei palaudu, niin se varaosaputkikin on rikki tai pääsylinteri jumii.
Jos jälkimmäinen, eli ei palaudu, sama testi löysäten pääsylinteriltä putkea ja katsotaan palautuuko. Jos palautuu, niin putki rikki, jollei niin pääsylinteri rikki.
Taisit puhelimessa sanoa, että sit kun se kytkin "laukeaa" jumitilanteesta, niin se rämähtää kerralla ylös? Jos/kun otat sylinterejä auki, tarkista onko niihin kulunut portaita.. kai pyyhkäisit pääsylinterin hoonilla rempatessasi?
Jos se kytkimen jumiminen kestää riittävän kauan että kerkeää ropeltamaan, niin yritä saada se vika vielä ilmenemään ja löysää työsylinterin ilmaruuvia, tällöin polkimen tulisi palautua ylös poljinsylinterin jousen avulla jos työsylinteri(tai asetelma) on jumissa. Jollei palaudu, niin se varaosaputkikin on rikki tai pääsylinteri jumii.
Jos jälkimmäinen, eli ei palaudu, sama testi löysäten pääsylinteriltä putkea ja katsotaan palautuuko. Jos palautuu, niin putki rikki, jollei niin pääsylinteri rikki.
Taisit puhelimessa sanoa, että sit kun se kytkin "laukeaa" jumitilanteesta, niin se rämähtää kerralla ylös? Jos/kun otat sylinterejä auki, tarkista onko niihin kulunut portaita.. kai pyyhkäisit pääsylinterin hoonilla rempatessasi?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vesihiomapaperilla pyyhkäsin. Ei ollut riittävän pientä hoonia, joka olis sopinu pääsylinteriin... korroosiota ei ollu näkyvissä pääsylinterinputkessa, eikä hapettumaa työsylinterin putkessa... männätkin molemmissa ok. Ostan tiivisteet huomenna ja laitan sen työsylinterin eka, koska vika ilmaantu vasta sen korjauksen jälkeen... Kiva taas käyttöautoa laitella, niinkun ei olis parempaa tekemistä
Onneks sentään sen verran toimii, jotta pääsee liikkumaan...

Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
... Rantakylän varaosasta oli serkkumikko käyny hakemassa. Ja niissä se vika olikin, tänään ajellessa päästi työsylinteri nesteet pihalle... Ilman kytkintä ajelin sitten pajalle, ja purin auton päreiksi. Syyksi paljastui työsylinterin männän "sisempi" tiiviste
joka oli vajaan puoli milliä paksumpi kun mitä scantechin tuotos
molemmat tiivistesarjat ostettu siis samasta liikkeestä, ilmeisesti asiantuntevampi myyjä osui tälläkertaa miun kohdalle, kun antoi "oikean" sarjan. Ei ole ihme että oli vähän jäykkä... Eipähän siinä, nyt on kytkin läjässä ja toimii juuri niin kevyesti kun ennenkin. Työsylinterissä oli naarmuja, ei missään ratkaisevissa kohdissa ainakaan omasta mielestä, mutta vaihdoin silti ehjemmän samalla tilalle. Kytkinakseli ei muuten mahdu tulemaan ulos purkamatta syyläriä irti 



Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>