JT3" ja peruspaineet
-
- "Ruisku"
- Viestit: 104
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10
JT3" ja peruspaineet
Moi
Oletteko säätäneet 3" putken asennuksen jälkeen peruspaineita, niinkuin tuolla: http://www.saab9000.com/procedures/exha ... haust.html neuvotaan tekemään.
Mites muuten jengi on ollu tyytyväisiä isompaan rööriin? Itsestä ainakin tuntuu ihan hyvältä ostokselta; alavääntö tuntuu perstuntumalta lisääntyneen ja kone reagoi kaasuun pikkasen paremmin, nimenomaan tuolla alhaisilla kierroksilla. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia?
Oletteko säätäneet 3" putken asennuksen jälkeen peruspaineita, niinkuin tuolla: http://www.saab9000.com/procedures/exha ... haust.html neuvotaan tekemään.
Mites muuten jengi on ollu tyytyväisiä isompaan rööriin? Itsestä ainakin tuntuu ihan hyvältä ostokselta; alavääntö tuntuu perstuntumalta lisääntyneen ja kone reagoi kaasuun pikkasen paremmin, nimenomaan tuolla alhaisilla kierroksilla. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia?
Re: JT3" ja peruspaineet
En tiedä vielä mutta kohta olen viisaampi. JT 3" rööri menossa juuri alle race-katin kera. Testaan autoa ensin stage I boksin kanssa ja illalla pistän Maptun stage III boksin kiinni.9000 2.3 turbo kirjoitti:Moi
Oletteko säätäneet 3" putken asennuksen jälkeen peruspaineita, niinkuin tuolla: http://www.saab9000.com/procedures/exha ... haust.html neuvotaan tekemään.
Mites muuten jengi on ollu tyytyväisiä isompaan rööriin? Itsestä ainakin tuntuu ihan hyvältä ostokselta; alavääntö tuntuu perstuntumalta lisääntyneen ja kone reagoi kaasuun pikkasen paremmin, nimenomaan tuolla alhaisilla kierroksilla. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia?
Ps. toistamiseen en tee sitä virhettä että lähden kalibroimaan autoa neljän ruuhkaan
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: JT3" ja peruspaineet
Jep jep. Juuri samanlaisia kokemuksia on. Sitten on kyllä sellaistakin kokemusta, että matalapaineen aikana (siis sään) ja/tai auto on kuormattu, niin tuo putki pitää kovempaa ääntä kuin kirkkaalla säällä ja/tai ei kuormattuna. Outo juttu, mutta näin on9000 2.3 turbo kirjoitti:Mites muuten jengi on ollu tyytyväisiä isompaan rööriin? Itsestä ainakin tuntuu ihan hyvältä ostokselta; alavääntö tuntuu perstuntumalta lisääntyneen ja kone reagoi kaasuun pikkasen paremmin, nimenomaan tuolla alhaisilla kierroksilla. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Ruisku"
- Viestit: 104
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10
äsken tuo saab9000.com jt-putkisto sivun alalaidan linkki ei toiminut niin tuossa suora linkki:
http://www.saab9000.com/procedures/exha ... stadj.html
http://www.saab9000.com/procedures/exha ... stadj.html
Kerrotaan kerrotaan...9000 2.3 turbo kirjoitti:Aika sähäkästi täällä vastataan Ripeät autot -> ripeät vastaukset.
Kerrohan Vigge kokemuksista kun saat testailtua.
Eihän se nyt vahvasti mennyt, kävin juuri noutamassa auton ja yllätys yllätys putki ottaa kiinni tukivarteen ja rämisee etenkin joutokäynnillä. Pidempää lenkkiä en kerinnyt heittämään, joten pieni toivo on olemmassa että putki istuu paremmin lämpimänä. Ja jos ei istu niin taitaa Tiittaselle tulla töitä.
Putkea oli nysvätty alle muutama tunti ja sovitettu eri asentoihin, mutta tulos oli kuitenkin sama.
Äänet ovat mahtavat siitä plussaa
Tässä vaiheessa ei tietoa vääntöön vaikuttavista tekijöistä.
Kyllä tää on taas vaikeeta...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kateutta
Olen havaitsevinani kateuden poikasta näppiksen tässä päässä
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Mulla on tuossa OGsatasessa jt3" ja tyytyväinen olen. Mun putki on mallia teiniraaseri, eli yhdellä vaimentimella.. Ei siinä silti paha ääni ole nätisti ajettaessa, ja kun se on matalaa sävyä niin se ei niin häiritse.
Kaasun kun painaa pohjaan niin se kuuluu hehtaarin säteelle.
Ite en huomannut mitään peruspaineiden laskemista, pikemminkin päin vastoin..
Kulkupuoli muuttui totaalisesti vaikka ennen alla oli 900 vakioputki 2.5" simonsin vaimentimilla, joka ei sekään ole huono verrattuna vakioputkeen. Turbon herääminen ja yläkierrosvoima paranivat kummasti. Tosin mulla on portattu tuo kansi, niin se ehkä sitten tekee vielä enemmän kuin vakioautossa.
Kaasun kun painaa pohjaan niin se kuuluu hehtaarin säteelle.
Ite en huomannut mitään peruspaineiden laskemista, pikemminkin päin vastoin..
Kulkupuoli muuttui totaalisesti vaikka ennen alla oli 900 vakioputki 2.5" simonsin vaimentimilla, joka ei sekään ole huono verrattuna vakioputkeen. Turbon herääminen ja yläkierrosvoima paranivat kummasti. Tosin mulla on portattu tuo kansi, niin se ehkä sitten tekee vielä enemmän kuin vakioautossa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mitäs katsastuskonttorin setä tykkää tuosta murinasta? Vai onko sanonut edes yhtään mitään?Aksu900 kirjoitti:Mulla on tuossa OGsatasessa jt3" ja tyytyväinen olen. Mun putki on mallia teiniraaseri, eli yhdellä vaimentimella.. Ei siinä silti paha ääni ole nätisti ajettaessa, ja kun se on matalaa sävyä niin se ei niin häiritse.
Mulla on JT:ssä kaksi äänenvaimenninta, mutta ei oo ainakaan vielä tullut valituksia äänistä
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: JT3" ja peruspaineet
Hyvin se ainakin kuuluu pörisevän kun porhalsit tossa juuri albergan esplanaadia pitkinVigge kirjoitti:
En tiedä vielä mutta kohta olen viisaampi. JT 3" rööri menossa juuri alle race-katin kera. Testaan autoa ensin stage I boksin kanssa ja illalla pistän Maptun stage III boksin kiinni.:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
No itseasiassa en ole vielä katsastanut sitä tuolla putkella, vähän jänskättää.. No ei se siitä mitään sano, kun ääni ei ole tyhjäkäynnillä tai normaallilla kauppareissulla sen kummempi kuin tuolla edellisellä Simons-virityksellä. Toivotaan ainakin niin.Mitäs katsastuskonttorin setä tykkää tuosta murinasta? Vai onko sanonut edes yhtään mitään?
Mulla on JT:ssä kaksi äänenvaimenninta, mutta ei oo ainakaan vielä tullut valituksia äänistä
Öisin vaan ei passaa polkea asutusalueella, herää koko kortteli ja tuossa on sen verran ainutlaatuinen ääni, että sen lähteestä ei voi erehtyä.
Muuten ovat kovasti kehuneet, että on hieno ääni saappaassa. Kuulemma putki ja 2xby-pass muodostavat hienon yhdistelmän @1.5bar.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 104
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10
Mulla oli sama homma ja otti vielä moottorin allakin etupalkkiin kiinni. Lyhensin katin jälkeistä putkea ~50mm ja nyt ei kolise. Hyvin kuulu turbon vihellys tuon etupalkin kauttaEihän se nyt vahvasti mennyt, kävin juuri noutamassa auton ja yllätys yllätys putki ottaa kiinni tukivarteen ja rämisee etenkin joutokäynnillä. Pidempää lenkkiä en kerinnyt heittämään, joten pieni toivo on olemmassa että putki istuu paremmin lämpimänä. Ja jos ei istu niin taitaa Tiittaselle tulla töitä.
Putkea oli nysvätty alle muutama tunti ja sovitettu eri asentoihin, mutta tulos oli kuitenkin sama.
Ei liity enää asiaan mutta kävin tuossa äsken vaihtamassa autooni DI-yksikön ku emäntä oli jääny tien päälle. Soitti klo 13 jälkeen ja sano että " ei lähde auto käyntiin. Konehuoneessa tuo punanen tuossa moottorin päällä haisee palaneelta" minä siihen että odota puoli tuntia... Nyt on emäntä taas liikenteessä
Mikä auto?
Niin mikä auto on kyseessä? 900T16 vai 900S?? Itsellä tuo ässä 2,5" vakioputkella ja olen vähän mietiskellyt tuota JT:n 3" putkea. Tilasitko itse procar servicen kautta ja paljonko tuli hintaa asennuksineen? Niin ja joutuiko akun paikkaa siirtämään? (näyttää vaan niin pirun ahtaalta ainakin omassa)Aksu900 kirjoitti:Mulla on tuossa OGsatasessa jt3" ja tyytyväinen olen. Mun putki on mallia teiniraaseri, eli yhdellä vaimentimella.. Ei siinä silti paha ääni ole nätisti ajettaessa, ja kun se on matalaa sävyä niin se ei niin häiritse.
Kaasun kun painaa pohjaan niin se kuuluu hehtaarin säteelle.
Ite en huomannut mitään peruspaineiden laskemista, pikemminkin päin vastoin..
Kulkupuoli muuttui totaalisesti vaikka ennen alla oli 900 vakioputki 2.5" simonsin vaimentimilla, joka ei sekään ole huono verrattuna vakioputkeen. Turbon herääminen ja yläkierrosvoima paranivat kummasti. Tosin mulla on portattu tuo kansi, niin se ehkä sitten tekee vielä enemmän kuin vakioautossa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No katsastuskonttorissa ne kuitenkin mittaa pakokaasuarvot ja nehän mitataan tyhjäkäynnillä ja 2000 rpm:llä. Jos toi auto kuulostaa katsastusmiehen korvaan liian kovaääniseltä tossa vaiheessa, niin sitten voi olla kusessa, mutta mene ja tiedäAksu900 kirjoitti:No itseasiassa en ole vielä katsastanut sitä tuolla putkella, vähän jänskättää.. No ei se siitä mitään sano, kun ääni ei ole tyhjäkäynnillä tai normaallilla kauppareissulla sen kummempi kuin tuolla edellisellä Simons-virityksellä. Toivotaan ainakin niin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Itse ajelin n.3kk yhdellä 3"vaimentajalla mutta sitten rupesi pännimään se möly ja lisäsin vialä toisen 3":sen! Eihän se matalilla kierroksilla pitänyt pahaa ääntä mutta yli 3000rpm ääni oli niin pirun kova ja varsinkin motari nopeuksilla Nyt ei ole enää niin pahat äänet mutta kireämmät kuin ennen ja kyllä sitä mölyä vieläkin lähtee