Mikähän nyt hajosi?
Mikähän nyt hajosi?
Oltiin äsken koko perheen voimin menossa anopin luo kylään. Isomalle tielle käännyttäessä kuului kuskinpuolelta edestä kolaus ja auto alkoi puoltaa voimakkaasti oikella kiihdyttäessä. Nokka takaisin kotiin ja toinen tonnari alle. Kävin äsken heiluttelemassa renkaita ja eturengas liikkuu noin 5- 6cm eteen ja taakse ja pitää kolauksen. Mikä mättää? Raadilta arvauksia/ tietoja ennen huomisia tutkimuksia päivänvalossa.
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Oliskohan alumiiniset tukiholkit hajonneet,jotka on alatukivarren etuhelan molemmin puolin!
Viimeksi muokannut ecopower, Ke Helmi 28, 2007 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Kyllä se katsastusmiehelle kelpas eli ei ne sillon kesällä kai sit nii huonot ole ollu tai ei ainakaan mitenkää erikoisen väljät. Sitäpaitsi yritän sen verran pitää autostani huolta ettei tarvi tuon 7kk tyttären kanssa ajellessa aatella et mihin sitä auto hajoaa ja jäädään tien laitaan palelemaan.
Ja tuskin ne niin eksoottisia on koska oma varaosa-autoni on lappeenrantalaisem katsastumiehen entinen. ja kyseinen henkilö tällä hetkellä imatran katsastusaseman päälikkö
Ja tuskin ne niin eksoottisia on koska oma varaosa-autoni on lappeenrantalaisem katsastumiehen entinen. ja kyseinen henkilö tällä hetkellä imatran katsastusaseman päälikkö

9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Ainakin PCS tarjosi joku aika sitten myös rosterisiaapi kirjoitti:Tähän väliin vähän OT:tä...
Miks noi tukiholkit on alumiinii? Sylettää vaihella niitä aika ajoin, vaik on pikku juttu. Mut miks niitä ei saa vaikka rst:tä tai happosta? Onkohan kukaan koskaan sorvauttanut ittelleen "rautaholkit"?

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Muistelen kuulleeni, että alumiinihelat ovat siellä tonnarin pohjassa vähän samasta syystä kuin jotkut kevyempää metallia olevat palat rautaveneen pohjassa, eli liittyvät jotenkin tiesuolan ja kosteuden synnyttämään sähkökemialliseen ilmiöön, jolloin se alumiini syöpyy ja rauta kestää. Tiedä häntä ymmärsikö ruottin insinööri tuota kemiaa;-)
alumiini ja suola synnyttää jotain ioni tai sähköpareja...? en kyllä ymmärrä niistä mitään, töissä vaan joku viisas tiesi sellaista kertoa ihan muitten asioiden yhteydessä. sen kyllä tiedän että suola noi holkit hiljalleen hävittää... toi oli uutta tietoa, että niitä on rosterisia myynnissä? ollut taas silmät ja korvat kiinni vissiin 

Yamaha FZ1-N -08
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Veneilevä työkaverini valisti minua: Merellä käytetään sinkkianodeja estämään rautaveneen ruostumista ja sisävesille on myynnissä alumiinisia anodeja. Nuo helat ovat alumiinia pohjan rautaosien suojaamiseksi, 'On se vaan niin väärin myydä rosterisia' ja ruostuttaa pohja. Tietenkin hitsaustaitoisten kannattaa ostaa rosteriset 
