Tonnari hyytyi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Masikka
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:38
Paikkakunta: SLN

Tonnari hyytyi

Viesti Kirjoittaja Masikka »

Perskele, aamulla kun vein poitsut hoittoon ja meinasin jatkaa matkaani töihin, niin kävelyksihän se meni. Autopa ei startannutkaan, startti kyllä pyörittää, mutta siihenpä se jääkin. Eli bensapumppu,sytytyskasetti vai joku muu vika. Aiemmin ei ole ongelmia ollut, eipähän tuo tonnari ole minulla ollutkaan kuin 1 1/2 kuukautta. Niin auto on 9000 Cs -96 2,0t ja ajettu 215000 km.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Yleisimmät syyt:

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

1. Bensapumppu
2. DI-kasetti (kumman värinen, musta yleensä sanoo sopimuksen irti kerrasta ja punainen varoittelee)

Muita mahdollisia:
-jos on alkuperäinen hälytin, niin suojaus piirit
-bensapunpun rele
-kampiakselin asento tunnistin (en ole varma estääkö käynnistymisen?)

Tech:llä saattaa nähdä syyn käynnistymättömyyteen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Masikka
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:38
Paikkakunta: SLN

Viesti Kirjoittaja Masikka »

Kasetti on punainen ja autossa on myös alkuperäinen hälytin. Jos vika on tuossa hälyttimessä niin voiko sille ihe tehdä mitään vai pitääkö viedä valtuutettuun merkkihuoltoon ja maksaa itsensä kipeeksi. Missäs tuo bensapumpun rele sijaitsee?
kapsu
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Marras 17, 2003 15:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja kapsu »

Moi,

Samoja ongelmia ollut mullakin joskus kahdessa eri tonnarissa. Noiden kilometrimäärien perusteella veikkaisin vahvasti bensansyöttöpuolen viaksi. Helpoiten tarkistat asian pyytämällä kaveriasi käynnistämään autoa ja pistämällä pääsi takakonttiin ja kuuntelemalla kuuluuko mitään surinaa. Jos kuuluu surinaa bensapumppu toimii ja samaten rele. Eli silloin varmaankin virtapuolen asioita ->sytytyskasetti.

Jos ei kuuluu mitään ääntä takaboxista, niin sitten bensapumpun rele....se olisikin helppo vaihtaa tai sitten itse bensapumppu (kestääpi tuommoinen 200 tkm).

Eli tonnarissa rele (väriltään harmaa) löytyy hansikaslokerosta sulakkeiden takaa...siis Sun pitää purkaa ensin hansikaslokero poies tieltä. Ja muistaakseni "sulakelevykin" nostetaan/käännetään ylös. Tuon harmaan bensapumpun releen vieressä on tasan samanlaisia muita harmaita releitä, joten voit kokeilla jollakin näillä, auttaako releen vaihto ongelmaan.

Bensapumppu löytyypi sitten takaboxista, eli penkit kallistaen ja vaneri purkaen pääset luukulle, jonka alta löytyy bensapumppu.

Soita jos tulee kysyttävää 040-5482 192/ari
...oon noita muutaman kerran joutunut tien päällä purkamaan ; )
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Sytkäkasetin kanssa ei kannata paljon arpoa, sen toimivuus on hyvin helppo tarkistaa.

- Sytkäkasetti irti kyljelleen (EI ylösalaisin) venttiilikopan päälle

- Virta päälle ja pois, avustaja on hyvä olla olemassa.

- Jos pois kytkettäessä tulpissa juoksee nätti kipinä rivi niin kasetti on tod.näk ok, jos joku tulppa ei kipinöi niin uutta kasettia peliin.

-Homman voi toistaa muutaman kerran jos ei kerrasta näy vikaa, se ei aina esiinny kokoajan.

Muuten tuon laatuiseen vikaan on mahdollisia syitä vähintään 5 jokaista neuvojaa kohden. DI-kasetti ja bensapumppu ovat todennäköisimmät noilla kilometreillä.

Tietysti voit katsoa vilkutteleeko CE-valo jotain vikakoodeja. Ohjeet:

http://68.18.136.40/engine_folder/Trinonicflashcode.pdf

Jutussa puhutaan -93 mallista, mutta homma pelaa uudemmissakin.
janski
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)

Viesti Kirjoittaja janski »

MORO!
Mä veikkaisin bensapumppua. Meinaan yhtä relettä kohti hajoaa kuulemma 100 pumppua. Ota vaikka hätävilkkusulakkeelta suora virta pumpun sulakkeelle ja kuuntele niitä surinoita. Jos pumppu pyörii niin rele on sökö ja jos ei siltikään pyöri niin eikun pumpun vaihtoon.....Pumppu maksaa alkup. n.500€ ja Motonetissä 88€. Alkup. on koko ämpäri ja Motonetin on pelkkä pumppu. Siinä joutuu vähän askartelemaan.....
eyemaster
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 14:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja eyemaster »

No tuo on just sama vika mikä mulle tuli, eli auto yrittää käyntiin, mutta ei lähe niin millään. Bensapumppu vian voi myös tarkistaa seuraavasti: eli bensaletku irti moottorin päästä ja avustaja sitä pitelemään (letku suunnattuna poispäin). Toinen käy pyörittämässä startilla..jos bensaa tulee niin ei oo pumppuvika ja jos ei tule niin pumppu on hajalla. Uus alkuperäinen maksaa muuten vähän päälle 300 eur + työt ja kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa. Meni nimittäin itellä tuo askartelu ihan hukkaan ja joudun loppujen lopuksi vaihdattaan alkuperäisen. Maksoin siis 130 eur turhaa pelkästä pumpusta, joka sekin kyllä toimii.
janski
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)

Viesti Kirjoittaja janski »

öö miten sulla meni hukkaan? Mulla ainakin vielä pelittää hyvin.
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

- Sytkäkasetti irti kyljelleen (EI ylösalaisin) venttiilikopan päälle

- Virta päälle ja pois, avustaja on hyvä olla olemassa.
Jokainen tulppa on syytä maadottaa kunnolla ennen virran kytkemistä, muuten taitaapi kasetti vioittua.

MarkusJ
eyemaster
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 14:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja eyemaster »

Siinä askartelussa oli ainakin mulla se hankaluus, että ne letkut siellä sankossa on ihan hirveen kovaa muovia. Vaihdoin yhen letkun pehmeämpään kumiin. Kasasin pöntön ja laitoin autoon. Pumppu toimi, mutta kova paine ilmeisesti puristi letkua, jolloin auto ei saanu enää bensaa. Kun käyntiongelma jatku (eli auto toimi päivän) niin vein auton sitte merkkikorjaamolle, jossa vaihtovat koko pumpun uusiksi..Eli tällasen virheen ite tein..Tosin jos olisin vieny jollekki nyrkkipajalle niin olisivat varmaan laittaneet sen pelkan letkun..No tyhmyydestä sakotetaan jne..
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Mulla oli kevättalvella samanlainen vika. Varsinainen syy ei koskaan selvinnyt eli akun jännite oli jostain syystä tippunut liian alhaiseksi eli ECU päätteli, että ei kannata käynnistää. Startti pyöri hienosti ja tuli tutkittua juuri bensansyöttö ja DI kasetti samalla.

Pelkkä akun lataus ei auttanu eli sen lisäksi ECU irti varttitunniksi ja sen jälkeen on toiminut...
Masikka
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:38
Paikkakunta: SLN

Viesti Kirjoittaja Masikka »

Kiitos kaikille vinkeistä/neuvoista. Bensapumppuhan se on sökönä. Nyt täytyy odotella, että pumppu tulisi tänne savvoon.
Vastaa Viestiin