Tonnari hyyty
Tonnari hyyty
Oli aerossa tänään erikoinen häiriö. Normaalikiihdytyksessä veto hävisi täysin. Kierrokset tipahti alle normaalin tyhjäkäynnin ja TSC:n merkkivalo syttyi. TCS on/off napilla. Moottori ei enää reagoinut kaasuun mitenkään. Käynnistin auton uudelleen --> ei mitään vikaa. Sattuuko kenelläkään olemaan kokemuksia vastaavanlaisista ongelmista.
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Kahdesti käynyt presiis samanlailla.
Eka kerran 2003 maaliskuussa ja toisen kerran 2004 huhtikuussa. Molemmat kerrat hyyty vedätyksen jälkeen vaihdetta vaihtaessa.
PCS:n Riku arvaili aiheuttajaksi sytkäkasettia.
Molemmat episodit tapahtuneet viriboksin kanssa...
Edit: mulla ei ole TCS:ää mut B234R-kone kuitenkin
Eka kerran 2003 maaliskuussa ja toisen kerran 2004 huhtikuussa. Molemmat kerrat hyyty vedätyksen jälkeen vaihdetta vaihtaessa.
PCS:n Riku arvaili aiheuttajaksi sytkäkasettia.

Molemmat episodit tapahtuneet viriboksin kanssa...
Edit: mulla ei ole TCS:ää mut B234R-kone kuitenkin
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Isälläni oli joskus vastaavankuuloinen ongelma vm. -89 2.0T:ssä. Ongelman korjaukseksi tosiaan vaihdettiin sytytysyksikkö ja ilmamassamittarikin, mutta ei auttanut. Loppujen lopuksi ongelman ratkaisu oli niinkin helppo kuin uusien tulppien vaihtaminen. Sitä kannattaa ainakin kokeilla, helppoa ja halpaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
a9e0r0o0: minkä viripajan softa sulla on BSR/SP, Maptun, joku muu?
Mulla on BSR/SP:n steg 3 softa.
Mulla teki molemmilla kerroilla niin että vaihdon jälkeen ei reagoinu kaasuun ollenkaan, kun painoin kytkimen takas pohjaan ni kierrokset värisi n500rpm tasolla kunnes sammui kokonaan. Virrat yhä päällä "mäkistarttia" yrittäessä ei suostunut käynnistymään. Kun jarrutin auton paikalleen ja väänsin avainta niin hörähti heti käyntiin ilman mitään ylimääräisiä kolinoita tai muitakaan oireita.
Jos sulla on uudehko sytytyskasetti ja silti kävi noin niin en mä sit ihan suoralta kädeltä lähde omaani uusimaan.
Mun auton hyytymiset tapahtui vaihdettaessa n5500-6000rpm väliltä, joten lämpöäkin kone kehitti jonkinverran jos sillä olisi ollut vaikutusta asiaan.
Kiitos Juhalle kommentista. Sikäli voisi tulppaviasta olla kyse, että molemmilla kerroilla on mun autossa ollut jonkun verran ajetut tulpat, mut tosin "vain" n.6000-10000km eli ei mitenkään yletöntä taivalta takana suhteutettuna vaihtovälisuositukseen. Sekin saa tulppavian tuntumaan epätodennäköisemmältä että ekalla kerralla mulla oli tulppina NGK BCPR7ES-11 ja tokalla kertaa NGK BCR8ES. Ellei sit tulppien väärä kärkiväli voisi aiheuttaa moista
Mielellään kuunnellaan muidenkin mielipiteitä/kokemuksia ko. viasta.
Tällähetkellä veikkaisin mahdollista bugia softassa...
Mulla on BSR/SP:n steg 3 softa.
Mulla teki molemmilla kerroilla niin että vaihdon jälkeen ei reagoinu kaasuun ollenkaan, kun painoin kytkimen takas pohjaan ni kierrokset värisi n500rpm tasolla kunnes sammui kokonaan. Virrat yhä päällä "mäkistarttia" yrittäessä ei suostunut käynnistymään. Kun jarrutin auton paikalleen ja väänsin avainta niin hörähti heti käyntiin ilman mitään ylimääräisiä kolinoita tai muitakaan oireita.
Jos sulla on uudehko sytytyskasetti ja silti kävi noin niin en mä sit ihan suoralta kädeltä lähde omaani uusimaan.
Mun auton hyytymiset tapahtui vaihdettaessa n5500-6000rpm väliltä, joten lämpöäkin kone kehitti jonkinverran jos sillä olisi ollut vaikutusta asiaan.
Kiitos Juhalle kommentista. Sikäli voisi tulppaviasta olla kyse, että molemmilla kerroilla on mun autossa ollut jonkun verran ajetut tulpat, mut tosin "vain" n.6000-10000km eli ei mitenkään yletöntä taivalta takana suhteutettuna vaihtovälisuositukseen. Sekin saa tulppavian tuntumaan epätodennäköisemmältä että ekalla kerralla mulla oli tulppina NGK BCPR7ES-11 ja tokalla kertaa NGK BCR8ES. Ellei sit tulppien väärä kärkiväli voisi aiheuttaa moista

Mielellään kuunnellaan muidenkin mielipiteitä/kokemuksia ko. viasta.
Tällähetkellä veikkaisin mahdollista bugia softassa...
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812